Az év elején derült ki, hogy a népszerű streaming szolgáltató, a Netflix pénzt veszít, amelynek az okát ők azokban a felhasználóban látták és látják a mai napig is, akik megosztják egymással jelszavaikat, fiókjaikat. Ez a gyakorlat egyébként ellentétes a platform felhasználási feltételeivel, így aztán nem csoda, hogy szeretnék felvenni a harcot a jelenséggel, és most azt is megmutatták, hogy egészen pontosan miként is képzelik ezt.
A jelszómegosztás új ellenszere az úgynevezett “Add a Home” funkció lesz, amely lehetővé teszi majd, hogy egy fiókot több háztartás is használhasson, a felhasználók pedig az első után minden egyes plusz otthonért külön fognak fizetni.
Az “Add a Home” a korábban “Add Extra Member” néven futó lehetőség továbbfejlesztett változata, ezt az év elején már bevezették néhány régióban, mint például Chilében, Costa Ricában és Peruban. A kettő között a különbség, hogy a régebbi funkcióval új felhasználókat lehet a fiókunkhoz adni, az újjal pedig ugyanazt a fiókon lehet további háztartásokban is használni.
A most bejelentett “háztartás hozzáadása” lehetőséget hamarosan tesztelni fogják Argentínában, a Dominikai Köztársaságban, El Salvadorban, Guatemalában és Hondurasban is.
Akik a legolcsóbb csomagot veszik igénybe, azok egy, a közepes előfizetést választók legfeljebb kettő, a Premium változatra előfizetők pedig legfeljebb három plusz háztartást adhatnak hozzá a meglévő fiókjukhoz. Ennek havi összege Argentínában helyi pénzből átszámítva otthononként 1,6 dollár, vagyis cirka 630 Ft, minden további latin-amerikai piacon pedig 2,99 dollár, vagyis nagyjából 1165 Ft lesz.
A Netflix az ígéret szerint nem korlátozza majd az utazás közbeni filmnézést a saját eszközökön, illetve az adott fiók tulajdonosa bármikor eltávolíthatja a csatolt otthonokat az alkalmazás Beállítások menüjében.
Kíváncsiak vagyunk, hogy ezek a hamarosan szélesebb körben is bevezetésre kerülő opciók mennyiben fogják növelni a Netflix bevételeit. Azt is érdekes lesz látni, hogy mire jutnak majd az olcsóbb, ám reklámokkal támogatott előfizetési lehetőséggel, amihez a Microsoft fogja szállítani a hirdetéseket.
Forrás: GSMArena