Korábban megjelentek az idei első negyedévre vonatkozó adatok az okostelefonok piacával kapcsolatban, most pedig a tabletek szegmensét is górcső alá vették az elemzők. Két nagyobb kutatócég is megfigyelte a piac változásait, és bár az eredményeik és a konklúzióik között akadnak eltérések, vannak bizonyos dolgok, amikben ugyanarra a megállapításokra jutottak.
Abban az elemzők egyöntetűen megegyeznek, hogy az táblagép piacot az Apple és az iPadek uralták a januártól márciusig terjedő időszak alatt. A Strategy Analytics szerint a cég összesen 15,8 millió iPadet szállítottak le ezen idő alatt, az IDC szerint pedig 12,1 milliót. Akármelyik adat is áll a valósághoz közelebb, ismét az Apple lett a legnagyobb táblagépgyártó. Ugyanakkor abban mindkét elemzői csapat megegyezik, hogy az iPad eladások csökkentek éves szinten mérve.
Ha viszont a tavalyi év végéhez képest nézzük, akkor javultak az iPad eladások, ami módfelett szokatlanul hangzik. Az egyetlen lehetséges magyarázat egy ilyen eshetőségre az volna, hogy céget érintő alkatrész-ellátási gondok mérséklődtek 2022 elejére.
Összességében véve a tablet-eladások csökkentek éves szinten, így nem meglepő, hogy az élen álló Apple is 5 vagy 6 százalékos visszaesést könyvelhetett el, attól függően, hogy melyik elemzőcég eredményeit vesszük alapul. Azért volt olyan gyártó, ami így is képes volt növekedni.
Ez a bizonyos nyertes nem más, mint a Microsoft – legalábbis a Strategy Analytics kalkulációi tükrében. A cég a Lenovo mögött az ötödik helyen áll, ugyanakkor az IDC szerint a legnagyobb növekedést a második és harmadik helyezett Samsung, illetve az Amazon produkálta. Az IDC számításai szerint az ötödik legnagyobb táblagép-gyártó a Huawei, az a Huawei, ami a telefonos piacon már alig van jelent. Abban viszont egyetért a két kutatócég, hogy a Lenovo óriásit esett vissza éves szinten.
Abban sem vitáznak a két cég szakértői, hogy a tabletpiac összességében véve hanyatlik. A koronavírus járvány elején a szegmens hatalmas lökést kapott, óriási kereslet volt a ultrahordozható, tartalomfogyasztásra és munkára is használható eszközök iránt a karantén és a home office miatt. Mondjuk az eladási számok egyelőre még mindig magasabbak, mint amilyenek a járvány előtt voltak.
Forrás: PhoneArena