Bár nem az Apple találta fel a szenzorszigetet, mégis általuk lett igazán elterjedt, és annyira megosztó. A tyúk vagy tojás rejtélye alapján érdekes lenne kideríteni, vajon a rajongói igények szülték és tartják életben, vagy a gyártók akarják lenyomni a torkunkon ezt a koncepciót. Sajnos ezt itt és most nem áll módunkban kinyomozni, azt viszont tudjuk, melyik gyártó volt az, amelyik a legtöbb notch-os mobilt értékesítette. Hiszitek vagy sem, de nem az Apple volt…
Úgy bizony, egy androidos rendszerű okostelefonokat készítő vállalaté az a kétes dicsőség, mely szerint ők adták el az legtöbb szenzorszigettel ellátott mobilt. A megállapítás az idei év első felére érvényes, így később még lehet, hogy mások beelőzik őket, bár ez igen valószínűtlen. A kérdéses cég nem más, mint a kínai Huawei.
Vélhetően ezt most mindenkinek kicsit emésztenie kell, de mielőtt Chuck Norris módjára bánnátok el azzal az eszközzel, amin épp ezt a cikket olvassátok, gyorsan eláruljuk, ki és miként derítette ki ezt a fölöttébb érdekes tényt. A Sigmaintell Consulting nevű elemzőcég, ami kifejezetten különböző vállalatokat monitoroz, úgy tudja, hogy a Huawei 2018 első felében 25.4 millió olyan okostelefont adott el, amin megtalálható a szenzorsziget. Az almás cég csupán a második helyre jutott be, de őket sem kell félteni a maguk 20.7 millió eladott notch-os telefonjával. A listán még olyanok vannak, mint az Oppo, a Vivo és a Xiaomi, ebben a sorrendben.
Összességében az okostelefonos piacon 86.1 millió notch-csal ellátott készülék kelt el az idei év kezdetétől egészen június 30-ig. A Huawei eddig az év során több, mint 100 millió okostelefont adott el, így mondhatni minden negyedik eladott okosmobiljukon van szenzorsziget. Szeretjük vagy sem, úgy látszik, ez a technikai megoldás nem fogta vissza a vásárlókat attól, hogy megvegyék a kínai cég termékeit, így valószínűleg nem ma fogunk búcsút mondani a notch-nak. Mondjuk azt nem gondoltuk volna, hogy pont a Huawei lesz ennek a jelenségnek a legnagyobb zászlóvivője…
Forrás: GSMArena