Kugoo Kirin G2 Pro teszt – Ilyen elektromos rollert vehetsz 300 ezer Ft-ért

0

Megérkezett hozzánk tesztelésre a Kugoo legújabb elektromos rollerje, a Kirin G2 Pro, ami nem keverendő össze a korábbi Kugoo G2 Pro modellel (aminek a nevéből még hiányzott a Kirin jelző). A friss kiadás már a félig-meddig különálló “KugooKirin” márka alatt fut, és az év elején bemutatott Kugoo Kirin G3 kistestvérének tekinthető. Nézzük, mint kell tudni az újdonságról!

  • Kugoo Kirin G2 Pro a Geekmaxi oldalán most 729,99 eurós áron rendelhető a 6FZPjDUk kuponnal EU raktárról, gyors szállítással (~296.000 Ft). A csomagot futár hozza pár nap alatt, semmi más fizetni valód nem lesz. További részletek és rendelés ezen a linken.

A Kugoo Kirin G2 Pro nem egy fenevad, de azért papíron nem tűnik egy rossz ajánlatnak, hiszen

  • 600W-os motort,
  • akár 45 km/órás sebességet,
  • akár 55 km hatótávot,
  • első és hátsó rugós teleszkópot,
  • tárcsafékeket,
  • könnyel le- és felszerelhető ülést,
  • állítható magasságú kormányt, valamint
  • nagy méretű kijelzőt

kínál elérhető áron. A lényeg persze az, hogy mit tud valós körülmények között, és mi is erre kerestük a választ.

Csomagolás, tartozékok

A roller egy nagy méretű, dupla dobozban érkezett, jól becsomagolva és kibélelve, így nem kell túlzottan tartani a szállítás közbeni sérülésektől.

A Kugoo Kirin G2 Pro szinte teljesen összeszerelve érkezett, csak a kormányt kellett a helyére csavarozni, utána gyakorlatilag már lehet is menni vele, persze azért érdemes még ellenőrizni a csavarokat és a keréknyomást.

A dobozban az alábbi tartozékok voltak a roller mellett:

  • ülés és hozzá való felfogatás
  • imbuszkulcs készlet
  • pumpa és hozzá való hosszabbító cső
  • néhány csavar
  • leírás
  • EU-s töltő

Külső

Bár a képek alapján úgy tűnhet, hogy valami durva tereprollerről van szó, azért ez nem egy túlzottan nagy méretű járgány, valahol a középmezőnyben foglal helyet a pálcika rollerek és az igazi fenevadak között. A teljes hossza 120 cm, a maximális magassága 128 cm, és mindössze 24 kg-ot nyom (ülés nélkül), így még viszonylag könnyen felemelhető egyedül, simán be lehet tenni például a csomagtartóba, vagy felvinni néhány lépcsőfokot szükség esetén. A teherbírása pedig elég korrekt, a gyári adatok szerint 120 kg-ot is elbír.

A dizájn mindenesetre a nagyobb rollereket idézi, és a kivitel is elég masszívnak tűnik. A kormány stabilan áll, egyáltalán nem lötyög, annak ellenére, hogy állítható a magassága, és le is lehet hajtani.

A kormány 59 cm széles, ami teljesen ideális ehhez a rollerhez, nem túl szűk, de nem is túl széles, a gumis markolat pedig az egyik legjobb, amit az utóbbi időben láttam, kifejezetten kényelmes a fogása.

Van itt két fékkar, bal oldalt néhány kapcsoló (lámpa, index és duda), jobb oldalt a szokásos voltmérős kulcsos zár, egy nagyujjas gázkar, egy bekapcsoló és módváltó gomb, illetve középen egy hatalmas kijelző.

A kijelző napsütésben is egész jól látható, és mindent mutat, amire szükségünk lehet: aktuális sebesség, akku töltöttség, feszültség, a legutóbbi bekapcsolás óta megtett távolság, összes eddigi megtett távolság, aktuális sebességfokozat, stb.

A kormány közepén, a kijelző alatt van továbbá egy narancssárga fül, amit be lehet akasztani a sárvédőbe összehajtott állapotban, így egy kézzel is fel tudjuk emelni a rollert.

A pánt jónak tűnik, erősen fogja a kormányrudat. Van rajta egy narancssárga biztosító, ezt felhúzva lehet lepattintani, és utána tudjuk lehajtani a kormányt.

A váz elég erősnek tűnik, és elöl-hátul lengőkaros felfüggesztést alkalmaztak rugós lengéscsillapítással. A kerekek viszonylag kis méretűek, csak 8,5 colosak, a nagyobb rollerek azért általában már 10 colos kerekeket kapnak. Elöl és hátul is mechanikus tárcsaféket találunk, a 600 W-os motort pedig természetesen a hátsó kerékbe szerelték.

A lábnak kialakított rész kellően méretes, gumi borítású, és a hátsó sárvédő még meg is hosszabbítja, erre is nyugodtan tehetjük a lábunkat.

Említést érdemel még a korrekt világítás, ami összesen hat elemből áll össze. Az első nagy lámpa kifejezetten erős, sötétben nagyon jól jön, és van mellette egy pár kisebb előre néző LED is két oldalt. Hátra is három lámpa került, egy van középen, kettő pedig oldalt. Ezek alapesetben folyamatosan világítana piros színnel, de a középső féklámpaként is funkciónál, az oldalsók pedig irányjelzőként villognak, ami azért nem olyan gyakori, főleg ebben az árkategóriában.

Nem esett még szó az ülésről, amit négy csavarral tudunk rögzíteni, ez egy hasznos extra, bár általában azért nem olyanok vesznek rollert, akik ülve szeretnének közlekedni. Szerencsére nem kötelező használni, de ha valaki igényli, akkor bármikor felszerelheti. A kivitel itt is masszív, nem mozog semerre az ülés ha megfelelően meghúzzuk mindenhol, és ennek is állítható a magassága, akárcsak a kormányé. Egyébként közvetlenül az ülés alatti rész rugós, ez ad egy extra lengéscsillapítást.

Használat, tapasztalatok

Elfordítjuk a kulcsot, bekapcsoljuk a rollert a jobb oldali gomb hosszú megnyomásával, és már lehet is indulni. Három sebességfokozat van, amik között ugyanezen gomb rövid megnyomásával tudunk váltani.

Az ECO a legkisebb, ezzel olyan 15 km/óra a maximális sebesség, a második a D jelű, ezzel 25-30 km/órát lehet elérni, illetve az S a leggyorsabb, amivel akár 45 km/órát is tud a roller, legalábbis a gyári adatok szerint.

Bár a 600 W-os motor alapvetően nem gyenge, azért az említett maximális sebességet nálam nem tudta a Kirin G2 Pro. A leggyorsabb módban is olyan 25-30 km/óráig érződik pörgősnek a roller, fölötti már lassabban gyorsít, nekem általában olyan 35-40 km/óra közötti sebességet sikerült elérni egyenes úton. Ez persze önmagában nem feltétlenül kevés, aki mondjuk egy 25 km/órára korlátozott pálcika rollerről szeretne feljebb lépni, annak egy remek következő lépcső lehet, de nem érződik az az erő és sebesség, ami mondjuk az 1000 W körüli rollereknél, amelyek akár 50-60-nal is tudnak menni.

A gyorsítás egyébként kellően folyamatos, nem ugrik meg hirtelen a roller, és szerencsére nem tapasztalható szitálás sem, vagyis nem rángat a kormány, stabilan megy a Kirin G2 Pro gyorsabb tempóban is. Kisebb emelkedőket még simán meghódít, de meredekebb parton azért már nem tud felmenni, oda kevés a teljesítmény.

A Kugoo Kirin G2 Pro alapvetően utcára való, illetve enyhébb terepre, földutakra is alkalmas. Durvább terepre vagy nagyon puha talajra viszont már nem, oda kellene a nagyobb kerék, a nagyobb teljesítmény (akár duál motor), illetve egy kicsit jobb rugózás.

A fékek ugyebár mechanikusak, ebben az árkategóriában nem várhatunk el hidraulikus megoldást, de egyébként jól teszik a dolgukat, szükség esetén azért viszonylag gyorsan meg lehet álli a rollerrel, és elvileg a motorfék is besegít, bár ez nem igazán érzékelhető.

Az első-hátsó rugós lengéscsillapítók elég kemények, tehát lehet érezni a bukkanókat, de azért egy csillapítás nélküli rollerhez képest sokkal jobb a helyzet. Elvileg egyébként lehet állítani a rugókon, de még nem jutottam el oda, hogy megpróbáljam. A jó hír, hogy végső esetben ott a fejlesztési lehetőség is, simán ki lehet cserélni a teleszkópokat, ha valaki nem lenne elégedett.

A világítás kifejezetten jó, nagyon erős az első lámpa, és a többi LED is hasznos. Van féklámpa funkció és irányjelző, ezek remek kiegészítések.

Az ülés egyeseknek jól jöhet, de a legtöbben szerintem nem fogják használni, egy roller inkább álló közlekedésre való. Maga a kialakítás nem rossz, a lehetőségekhez képest igyekeztek korrektül megoldani, és itt különösen jól jön a kormány állítható magassága, hiszen ülve máshogy kényelmes fogni. Az is egy jó dolog, hogy az ülés külön is rugózik, és sokkal puhábban, mint kerekeknél lévő teleszkópok. Mentem vele pár kört, működik a dolog, de nem nekem való (és szerintem furán is néz ki üléssel a roller), úgyhogy gyorsan visszatértem a normál használatra.

Van néhány extra funkció, ilyen például a tempomat és a “kickstart”, utóbbi annyit jelent, hogy csak meglökés után indul el a roller, álló helyzetben nem. Alapértelmezetten ezek ki vannak kapcsolva, de aki szeretné, az bekapcsolhatja őket. Van továbbá egy érdekes rejtett lehetőség is:

  • “Titkos sebességlimit” bekapcsolás: szükség esetén egy gyors mozdulattal 25 km/órára korlátozható a roller a beállított sebességmódtól függetlenül, ez semmilyen visszajelzést nem ad, vagyis nincs semmi nyoma. Ehhez be kell húzni a fékkarokat, majd duplán megnyomni a bekapcsoló gombot. Jól jöhet például akkor, ha oda akarjuk adni valakinek a rollert, de nem szeretnénk, hogy gyorsan menjen vele (persze egyértelmű, hogy nem csak erre találták ki…).

Néhány kisebb problémát tapasztaltam a rollerrel, amikre nem árt felkészülni. Az egyik, hogy az első kerék felől néha süvítő hang jön. A gyártó szerint van egy apró gumigyűrű a kerékben, ami eleinte okozhat ilyet. Azt mondták, hogy ez normális, később be fog kopni, és megszűnik a hang. Való igaz, hogy eleinte többször hallottam, most már csak ritkán jön elő, bízom benne, hogy később teljesen megszűnik. Ha esetleg mégsem, akkor szét kell szedni, és ránézni a csapágyra vagy a szimeringre (egy kis WD40 szinte biztos, hogy megoldja).

A másik kellemetlenség, hogy kaptam egy defektet már a teszt elején a hátsó kerékkel, ez nem a roller hibája természetesen, de elég szűk helyen van a szelep, nem lóg ki eléggé, és így nem olyan egyszerű felfújni. Azért sikerült megoldani, de már rendeltem hozzá egy filléres szelephosszabbítót, az remélhetőleg orvosolja a problémát. Az első kerék esetében nem volt ilyen gond, ott könnyen hozzáférhető a szelep.

  • Frissítés: az Aliexpressen rendeltem hozzá szelep hosszabbítót, ami tökéletes lett! Egyszer kell rátenni (egy fogóval finoman rátekertem), utána maradhat is rajta, és így már könnyen fújható a gumi. Azt azért ellenőrizd, hogy ne érjen bele semmibe menet közben, nálam nem volt gond, de lehet, hogy másnál nem ugyanannyira lóg ki a szelep. Ezen a linken találod, nekem az 1,9 cm-es jó volt. Kettő is van egy csomagban filléres tétel, de minőségre teljesen rendben van.

Összességében kényelmes utazni a rollerrel, az én 190 centimmel megfelelő volt a legmagasabb kormánybeállítás, de van két alacsonyabb opció is, tehát akár 160 centivel is simán jó lehet. A kormány fogása kellemes, a lábaknak kialakított rész pedig kellően nagy (ahhoz képest, hogy maga a roller viszonylag kompakt). A lengéscsillapításról már volt szó, lehetne puhább is, de azért a semminél jobb.

Akkumulátor, hatótáv

A Kugoo Kirin G2 Pro egy 48 V-os, 15 Ah-s akkumulátort kapott, ami 18650-es cellákból áll, és a gyártó állítása szerint a maximális hatótáv 55 km. Persze ahogy a legtöbb elektromos járműnél, ez itt is egy nagyon ideális esetre vonatkozik, normál használattal azért kevesebbre számíthatunk. A valós hatótáv valahol 25 és 50 km között lesz, ez nagyon sok tényezőtől függ. Nekem 80 kg-mal, egyáltalán nem spórolva, szinte végig teljes gázzal, sok megállással és gyorsítással 29 km-t sikerült menni egy töltéssel, de ha nem nyomjuk neki annyira, 25 km/óra körül haladunk, akkor jóval több kihozható belőle.

A rollerhez természetesen EU szabványos adapter jár, amivel olyan 7-8 óra egy teljes töltés lemerült állapotból.

Összegzés, ár

A Kugoo Kirin G2 Pro gyakorlatilag a korábban már nálunk is járt Kirin G3 kistestvére, és egyben frissített változata. Alapvetően egy jól összerakott, masszív rollerről van szó, aminek stabil kormánya van állítható magassággal. A relatív kis méret és tömeg, illetve az összehajtható kivitel miatt könnyen szállítható.

A teljesítményétől nem fogod eldobni az agyad, de azért erősebb és gyorsabb, mint a kis pálcika rollerek, 35-40 km/órával lehet vele menni, ami normál közlekedésre pont elég. Pozitívum a jó világítás, az irányjelző, a felszerelhető ülés, ami alap tartozék, illetve a méretes, jól látható kijelző.

A mechanikus tárcsafékek teszik a dolgukat, a rugós lengéscsillapítás pedig jó, hogy van, de azért lehetne puhább. Nagyobb kerekek is jól jöttek volna, de valahol érthető a döntés, hiszen ez egy kompaktabb típus. A hatótáv összességében korrekt ehhez a mérethez és teljesítményhez, de persze ha valaki maratoni túrákra készül, akkor már lehet, hogy kevés lesz.

Ami igazából döntő lehet a vásárlásnál, az a roller ára. Jelenleg 300 ezer Ft környékén rendelhető a Kugoo Kirin G2 Pro, és ezért az összegért elég sok mindent kínál. Ha valaki nagyjából ennyit szán a vásárlásra, akkor vehet egy prémiumabb pálcika rollert, mint a Ninebot Max G30 II, de akkor be kell érnie 25 km/órás max sebességgel, és sok mindenről le kell mondania (lengéscsillapítás, ülés, szélesebb kormány, nagyobb kijelző, stb.), cserébe talán egy kicsit nagyobb hatótávot kap (bár azonos sebességnél nem biztos). Az erősebb és gyorsabb típusok között már elég szűkös a választék ilyen áron, így érdemes lehet elgondolkodni az új G2 Prón, ha megfelel az igényeknek.

  • Kugoo Kirin G2 Pro a Geekmaxi oldalán most 729,99 eurós áron rendelhető a 6FZPjDUk kuponnal EU raktárról, gyors szállítással (~296.000 Ft). A csomagot futár hozza pár nap alatt, semmi más fizetni valód nem lesz. További részletek és rendelés ezen a linken.

Hozzánk a Geekmaxi jóvoltából érkezett a termék, 2-3 munkanap alatt kiszállították.

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

A Napidroid.hu alapítója.

NapiDroid