KuKirin M5 Pro teszt – Elektromos roller két üléssel?!

0

Eljutott hozzánk a Kugoo egyik legújabb elektromos rollerje, a KuKirin M5 Pro, ami elődjéhez, az M4 Próhoz hasonlóan az üléssel való használatra lett kihegyezve, de persze normál módon, állva is lehet vele közlekedni. Nézzük, mit tud ez a méretes kerekekkel szerelt, kissé túlsúlyos, 1000 W-os roller.

  • KuKirin M5 Pro a Geekmaxi oldalán most 699 eurós áron rendelhető a 6prg2DiZ kuponnal EU raktárról, gyors szállítással (~265 ezer Ft). A csomagot futár hozza pár nap alatt, semmi más fizetni valód nem lesz. További részletek és rendelés ezen a linken.

Néhány fontosabb jellemző elöljáróban (gyári adatok):

  • 1000 W-os motor
  • akár 52 km/órás sebesség
  • akár 70 km hatótáv
  • 11 colos első és 10 colos hátsó kerék, terepre is alkalmas gumik
  • első és hátsó rugós teleszkóp
  • tárcsafék elöl és hátul is
  • le- és felszerelhető ülés
  • hátsó tároló doboz, ami szintén jó ülésnek is, így elméletileg 2 ülőhely is lehet rajta
  • állítható magasságú kormány
  • első és hátsó világítás
  • nagy méretű kijelző

Csomagolás, tartozékok

Az M5 Pro egy elég nehéz és méretes roller, így természetesen egy nagy, dupla dobozban hozták, ami megfelelően ki volt bélelve hungarocellel.

A roller nagyrészt összeszerelve, használatra készen érkezett, kibontás után néhány perc alatt beüzemelhető. Gyakorlatilag csak a kormányt kell a helyére csavarozni, az ülést fel- vagy leszerelni, és persze a keréknyomást, a fékeket és a csavarokat ellenőrizni.

Tartozékokból az alábbiakat kapjuk:

  • EU-s töltő adapter
  • 2 db kulcs az indításhoz
  • Ülés (váz, ülőke és csavarok a rögzítéshez)
  • Hátsó tároló doboz
  • Pár darabos szerszámkészlet
  • Használati útmutató

Külső

Járt már nálunk néhány hasonló teljesítményű Kugoo/KuKirin roller, de az M5 Pro még ezeknél is egy kicsit vaskosabb és nehezebb. Egy 36 kg-os masináról van szó (üléssel és dobozzal), ennek a tömegnek egy részét a nagy méretű, 20 Ah-s akkumulátor, illetve a masszív, alumínium ötvözetből készült váz teszi ki.

A roller kinézetre elég “durva”, egyből feltűnnek a hatalmas terepgumik, a hangsúlyos dupla lámpa és első villa, az extra széles trepni (lábtartó), no meg persze a két darab ülőhely, amennyiben felszereljük ezeket. A sárga-fekete színösszeállítás pedig kifejezetten jól áll neki. Üléssel mondjuk szerintem furán néz ki minden roller, de persze az is érthető, ha valaki így közlekedik szívesebben.

A járgány alapvetően jól össze van rakva, nem kotyog a kormány, a 120 kg-os teherbírás pedig teljesen reális lehet.

A kormány természetesen lehajtható a könnyebb szállítás érdekében, bár nyilván ilyen tömeg és méretek mellett azért kell hozzá az izomerő és egy megfelelő méretű autó. A záró mechanizmust be kell járatni egy kicsit, eleinte nehezebben működött, de egyébként stabilnak tűnik.

A kormány nem csak lehajtható, hanem a magassága is állítható, három fokozatban. Ez nem csak a különböző magasságú személyek miatt fontos, hanem azért is, hogy ülő pozícióban is kényelmesen tudjuk használni.

A kormány szélessége 60 cm, ez lehetne kicsit nagyobb is, de ülve talán így a kényelmesebb. A gumis markolatok fogása jó, a középen található kijelző pedig egész nagy.

Mutatja az aktuális sebességet, a megtett távolságot, a beállított sebességfokozatot, az akkumulátor töltöttségét és feszültségét, illetve van rajta néhány plusz ikon. A fényerő megfelelő, de a szöget be kell állítani, hogy napsütésben is jól látható legyen. (A valóságban jobban néz ki a kijelző, mint a fotókon, a kamera nem adja vissza.)

Bal oldalra került két kapcsoló, ezeken keresztül érhetjük el a világítást és a dudát. Jobb oldalt pedig van egy kulcsos indító, egy nagyujjas gázkar, valamint egy bekapcsoló és módváltó gomb. Természetesen van még két darab fékkar is, ezek a mechanikus tárcsafékeket vezérlik.

A kerekek kifejezetten nagyok, az első 11 colos, a hátsó pedig 10 colos, és terepes kialakításúak, de persze aszfaltútra is jók. Természetesen levegősek (vagyis nem tömörek), így már önmagukban is csillapítanak az úthibákon, de belső nélküli a kialakításuk (tubeless), mint a motoroknál vagy az autóknál.

A mechanikus tárcsafékekről már volt szó, elöl és hátul is ilyen van, és a felfüggesztésre sem lehet panasz, elöl egy rugós villa dolgozik, hátul pedig egy szimpla rugós teleszkóp. Ha pedig ez még nem lenne elég, az ülés alatt szintén van egy rugó, ami tovább növeli a kényelmet.

A lábaknak kialakított rész 54 cm hosszú, kifejezetten széles (25,5 cm), és gumi borítású, így jól tapad és takarítani is egyszerű. Hátul van egy kinyúló rész, amire a doboz szerelhető, ez egyébként extra lábtámasznak is jó lenne, mert igen masszív, de kicsit messze van. Itt is jól látszik, hogy elsősorban az ülő használatot tartották szem előtt a roller tervezésekor (simán elfér egymás mellett a lábunk), de persze állva is jól használható.

A világítás sem maradt el, előre egy extra erős, dupla LED lámpát szereltek, ami nem mellesleg egész jól is néz ki. Van még két további előre néző LED, két oldalsó fény, illetve egy hátsó lámpa, ami egyúttal féklámpa is. Az irányjelző viszont lemaradt erről a modellről.

Említést érdemel még a kitámasztó, az IP54-es por- és cseppálló minősítés, illetve a kulccsal zárható hátsó doboz, ami egész praktikus. Ez egy másodlagos ülés is egyben, de nem igazán ajánlott ketten közlekedni egy rollerrel.

Használat, tapasztalatok

A roller elindítása nagyon egyszerű, csak elfordítjuk a kulcsot, a gázkar alatti gomb hosszú megnyomásával bekapcsoljuk, utána már használható is. Mindig 1-es sebességfokozatról indul, így 28 km/óráig gyorsít, a 2-esben 41 km/óráig, a 3-asban pedig 52 km/óra az elméleti végsebesség.

A hátsó kerékben egy 48 V-os, 1000 W-os motor dolgozik, vagyis a kis városi rollereknél jóval nagyobb teljesítményt kapunk. A gyorsulás nem olyan durva, mint a duál motoros típusoknál, de azért egész jól lehet vele haladni. A 40 km/órás sebességet még könnyen eléri, eddig érezni, hogy van húzása, fölötte már lassabban gyorsít. Egyenes úton olyan 47-50 km/óráig ment fel a számláló, és szitálás még ilyen sebességnél sem volt, stabilan ment a roller. Az emelkedőket jól veszi egy bizonyos szintig, de nagyon meredek partra már kell a duál motor és a nagyobb teljesítmény.

A teleszkópok kifejezetten jól működnek, nekem nem voltak túl kemények és túl puhák sem, pont eltalálták őket. A nagy méretű, levegős kerekekkel együtt egész jól veszi az akadályokat az M5 Pro, megfelelően csillapítja a kisebb és a nagyobb bukkanókat is. Simán mehetünk akár enyhébb terepre is a rollerrel, elboldogul fűben, földúton, és a vidéki kátyús utakon is. Igazán komoly terepre viszont már nem alkalmas, oda duál motor kell.

A terepgumik miatt nem kell megijedni, aszfaltúton is lehet őket használni, esetleg akkor érdemes simábbra cserélni őket, ha kizárólag jó utakon tervezünk közlekedni.

A fékek teljesen átlagosak, normál mechanikus megoldás került előre és hátra is. Ezek kevés karbantartást igényelnek, és megfelelően teszik a dolgukat. A motorfék szintén nem maradt ki. Ehhez a teljesítményhez és sebességhez elegendő a fékerő.

Ülések, üléssel való használat

Megér egy külön fejezetet az ülés, pontosabban ülések, mivel ezekre hegyezte ki a gyártó a rollert. Én személy szerint mindenképpen az álló használatot javaslom az ilyen járműveken, mivel alapvetően erre lettek kitalálva, de elég nagy igény van az üléses típusokra is. Vannak, akiknek nehézséget jelent állva közlekedni (pl. egészségügyi okból kifolyólag), vagy szimplán csak kényelmesebb nekik az ülés.

A KuKirin M5 Pro kapott egy elég masszív, fel-és leszerelhető, szállításkor pedig lehajtható ülést. A magassága egész nagy tartományban állítható, és van rajta egy plusz rugós teleszkóp fent, ami meglepően sokat csillapít még az első és hátsó teleszkópokon felül is, így a földutakon való közlekedésnél sem volt zavaró a rázkódás.

Ülő használat esetén a kormányt lentebb kell állítani, ez könnyen és gyorsan elvégezhető mindenféle szerszám nélkül. Nem állítom, hogy át fogok szokni az ülve rollerezésre, de így is használható a KuKirin M5 Pro, viszonylag kényelmes volt. Egyébként annyira széles a lábtartó rész, hogy még akkor is tudtam állva használni a rollert, amikor fel volt szerelve az ülés (a hátsó lábam elfért mellette).

Hátul van egy kis kulccsal zárható doboz, ami nem csak tárolásra alkalmas, a tetejét ugyanis úgy alakították ki, hogy egy második ülés legyen belőle. Ezen leginkább csak egy gyerek fér el, és nem is lesz annyira kényelmes, ráadásul totál szabálytalan ketten utazni egy rollerrel.

Annál mondjuk még mindig sokkal jobb, mint amikor a szülő elé odaáll a gyerek is, és állva mennek rajta ketten.

Akkumulátor, hatótáv

A KuKirin  M5 Pro egy nagy méretű, 960 Wh-s (48 V, 20 Ah) aksival bír, ami a gyári adatok szerint 70 km-es hatótávra elegendő. Ez persze inkább egy elméleti maximum, csak nagyon ideális esetben jöhet össze. Nagyjából úgy lehet vele számolni, hogy közepes sebesség (~30 km/óra) mellett 50 km körül van a reális hatótáv, ha pedig egyáltalán nem kíméljük, nyomjuk neki rendesen, akkor inkább 30-40 km között. Ezek egyébként egész jó értékek, főleg ebben az árkategóriában.

A kijelzőn látható akkuszint jelzés nem mindig megbízható, inkább csak iránymutatásnak jó, érdemesebb a kulcs fölötti feszültségjelzőt nézni, de ehhez meg kell tanulni az értékeket.

A töltési idő elég hosszú, 10-11 óra, de ha éjszaka töltöd, vagy mondjuk a munkahelyen, akkor ez nem lesz probléma (egyébként sem kell állandóan 100%-ra tölteni). A töltő csatlakozó a lábtartó elülső részén található, egy műanyag takarófül alatt. Az adapter EU szabványos, tehát nem kell hozzá semmilyen átalakító.

Összegzés, ár

A KuKirin M5 Pro legnagyobb érdekessége mindenképpen az, hogy akár két (vagy inkább másfél) ülés is szerelhető rá, és van egy tároló doboza, de ezeket leszámítva is akadnak előnyei. A váz masszív, a motor kellően erős, és sebességre sem kívánhatunk többet ebben a kategóriában. A hatótáv szintén korrekt, a méretes terepgumikkal pedig kifejezetten jól néz ki a roller. A lengéscsillapítás szépen teszi a dolgát, a fékek is megfelelők, és kapunk még egy extra széles lábtartó részt, valamint erős LED világítást.

Az egyik legfőbb hátránya, hogy nagy és nehéz, emiatt a szállítása már problémás lehet, és a lépcsőn sem fogjuk egykönnyen felvinni. Persze részben indokolt a nagy tömeg, mivel a szokásosnál erősebb a váz, elég méretes az aksi, és ott van még az ülés is, de ez mindenképp egy kompromisszum. Az irányjelző kihagyása szintén sajnálatos, illetve a duda elég halk lett, nagyobb forgalomban már nem fogják meghallani.

A KuKirin M5 Pro használható normál rollerként is, ülés nélkül, de elsősorban mégis inkább azoknak ajánljuk, akik ülve közlekednének vele, kvázi mint egy robogóval. Az első ülés egész korrekt, viszonylag kényelmes, és rugózik is, a hátsó doboz/ülés kombót viszont inkább felejtsük el, esetleg gyereknek lehet jó.

Egyébként a tudásához és a teljesítményéhez képest az M5 Pro egész olcsó lett, bőven 300 ezer Ft alatt be lehet szerezni, ennyiért nem sok mindent kapni itthon. Hozzánk a Geekmaxi jóvoltából jutott el a roller, és kaptunk hozzá kupont is:

  • KuKirin M5 Pro a Geekmaxi oldalán most 699 eurós áron rendelhető a 6prg2DiZ kuponnal EU raktárról, gyors szállítással (~265 ezer Ft). A csomagot futár hozza pár nap alatt, semmi más fizetni valód nem lesz. További részletek és rendelés ezen a linken.

 

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

A Napidroid.hu alapítója.

NapiDroid