Már szinte mindenki tisztában van azzal, hogy a Facebook az adatainkból él, ezeket gyakorlatilag kiárusítja a hirdetőknek azzal, hogy személyre szabott reklámokat jelenít meg. Szinte minden lépésünket követik az interneten (és a való világban is), ami sokszor szembemegy a különböző adatvédelmi előírásokkal. Az Európai Unió már többször elmarasztalta emiatt a vállalatot, és most is vannak folyamatban olyan ügyek, amelyek változtatásra kényszerítik a közösségi óriást.
A The Wall Street Journal forrásai szerint a Facebook anyavállalata, a Meta arra kényszerülhet, hogy kikapcsolhatóvá tegye a nyomkövetést, amennyiben a felhasználók ezt kérvényezik. Ezzel a személyre szabott hirdetések is megszűnnének, ugyanakkor állítólag nem lesz olyan egyszerű megszabadulni a kíváncsiskodástól.
A hírek szerint a felhasználóknak egy formanyomtatványt kell majd kitölteni, amelyben le kell írni, hogy miért kifogásolják azt, hogy a Facebook és az Instagram nyomon követi a tevékenységüket. A kérelmet a beküldés után központilag bírálják majd el, és csak ezután kapcsolják ki a követést. Azt egyelőre nem tudni, hogy ez mennyi időt fog igénybe venni, és hogy egy esetleges elutasítás esetén milyen módon lehet majd fellebbezni a döntés ellen.
Ahogy a bevezetőben írtuk, a Meta az EU adatvédelmi szabályozása miatt lesz kénytelen bevezetni ezt az új opciót, ami csak az Európai Unióban lesz elérhető. Az irányelvek szerint ugyanis meg kell adni a döntési lehetőséget a felhasználóknak, ennek hiányában súlyos pénzbírságokat szabhatnak ki a hítóságok.