A nem is olyan távoli múltban a Sony a világ egyik legnagyobb mobilgyártója volt, de az elmúlt évek során a piac egy szinte jelentéktelen szereplőjévé zsugorodott, amin az sem segít, hogy készülékeik csupán nagy késéssel, és limitáltan jelennek meg nálunk Európában, illetve a tengerentúlon. A tech gigász habár más termékek forgalmazásában jól teljesített, a mobilos részleg folyamatosan hanyatlott. Egészen mostanáig, mert a legújabb pénzügyi jelentések szerint ha nem is történt grandiózus fordulat, de a zuhanásnak végre vége.
A Sony 600.000 darab Xperia okostelefont szállított le a harmadik negyedév során. Ez nyilván nem tűnik nagy mennyiségnek, hiszen a Samsung, az Apple, vagy mondjuk a Xiaomi napi szinten értékesít ennyit, de a japán cég korábbi eredményei tükrében igenis előrelépés. 2019 azonos időszakában a Sony pontosan ugyanennyi Xperia mobilon adott túl, ami azt jelenti, hogy az eladások több év folyamatos hanyatlást követően végre megszűntek csökkenni. Ha hozzávesszük a jelenlegi körülményeket, ez az eredmény még meggyőzőbbnek tűnik, gondoljatok csak a koronavírus járványra, illetve annak gazdasági hatásaira, amelyek jócskán megtépázták az okostelefonos piacot is.
Ha szeretitek a japán gyártót, akkor valószínűleg örülni fogtok annak, hogy a jó híreknek ezzel koránt sincs vége. Az okostelefonos részleg az elmúlt negyedév során 759,46 millió dolláros bevételt termelt, ami ha kicsivel is, de több, mint az egy évvel korábban összehozott 746,04 millió dolláros forgalom. A Sony szóvivői augusztusban elárulták, hogy a mobilos divízió jó úton halad ahhoz, hogy négy év után végre éves szintű profitot termeljen, és a legfrissebb eredmények alapján ez meg is történt. A japán vállalat nem hozott nyilvánosságra előrejelzéseket a negyedik negyedévre vonatkozóan, de a nemrégiben debütált Xperia 5 II készüléknek, valamint a közelgő ünnepi időszaknak köszönhetően újabb értékesítési ugrásra lehet számítani.
Forrás: PhoneArena