A Huawei a tavalyi évben hanyatlásnak indult, Európában radikálisan lecsökkent a vállalat piaci részesedése, Kínában azonban stabilan tartották a vezető szerepet, ráadásul elég nagy fölénnyel. A Counterpoint friss jelentése szerint ennek az év elején vége szakadt, már a saját hazájában sem vezeti a piacot a kínai gyártó, két szereplő is beelőzte.
A 2020-as évet 30%-os piaci részesedéssel zárta a Huawei Kínában, míg a második helyezett Vivo 18%-ot ért el. Januárban azonban teljesen megváltoztak az erőviszonyok, az Oppo ugrott az első helyre, és a Vivo is megelőzte a Huaweit.
Íme a januári sorrend a Counterpoint becslései szerint:
- Oppo: 21%
- Vivo: 20%
- Huawei: 16%
- Apple: 16%
- Xiaomi: 16%
A harmadik helyen holtverseny alakult ki, a Huawei, az Apple és a Xiaomi egyaránt 16%-os részesedést értek el januárban.
A Huawei hatalmas csökkenésében az is közrejátszik, hogy eladták a Honor márkát, de nem csak emiatt zuhant le a részesedés. Komoly nyomást helyeznek rájuk az amerikai szankciók, nehézkessé vált az alkatrészek beszerzése, a hazai konkurencia pedig folyamatosan erősödik. Az Oppo nagy sikereket ért el az A és a Reno szériás készülékeivel, és a Vivo is remek telefonokkal van jelen a kínai piacon. Az pedig már csak hab a tortán, hogy ez a két gyártó ugyanahhoz az anyavállalathoz tartozik, így tudják egymást segíteni technológiákkal és szabadalmakkal.
Ezeket is nézd meg: