Friss értesülések szerint a Samsung 40 vezető munkatársa gyűlt össze egy megbeszélés erejéig Las Vegasban, még közvetlenül az idei CES expó előtt. A találkozó témája a vállalat jövője az USA-ban és az ott elfoglalt piaci pozíciója volt. Roh Tae-moon felfedte az idei évre a vonatkozó haditervet, amelynek célja, hogy a Samsung uralja az észak-amerikai piacot, csökkentse a lemaradást az Apple mögött, és rekord eredményeket produkáljon.
A The Korea Herald információi szerint az új üzleti stratégia öt fontosabb pontot követ, ezekből áll össze a neve is, vagyis a “TIGER”. Ez valószínűleg nem véletlen, ugyanis 2022 egybeesik a kínai naptárban a vízi tigris évével. Szóval ezen a bizonyos Las Vegas-i találkozón részt vettek a Samsung felső vezetői, Han Jong-hee, Roh Tae-moon és Park Hark-kyu is. Utóbbi például azért lehet igazán fontos szereplő, mert miután összevonták a Samsung mobilos és informatikai részlegeit, a létrejött divíziónak ő lett a vezetője.
Tehát a Samsung “tigris módjára szeretné elejteni” a legfőbb konkurensét a hazájában. A taktika lényegében öt elemből áll, ezek a következők:
- Valódi No. 1 márkává válni minden termékkategóriában
- Növelni a Samsung gyártmányú prémium (600 dollár fölötti) mobilok piaci részesedését
- Csökkenteni a piaci lemaradást az Apple-lel szemben
- Horizontális terjeszkedés új termékekkel, többek között vezeték nélküli fülhallgatókkal
- Rekordévet elérni az elvárások túlteljesítésével
Az eredeti angol szövegből így áll össze a “TIGER”:
- Become the True No.1 brand in all product categories
- Improve the market share of premium phones priced $600 and up
- Narrow the Gap with Apple
- Expand horizontally with new products, including wireless earbuds
- Top a Record year and exceed expectations
Ambícióban nincs hiány az itt látható célkitűzések alapján, de egyáltalán nem tűnik lehetetlennek ezen pontok egy részének, vagy akár az összesnek a megvalósítása. Az egyik legfontosabb fegyverük a hajlítható készülékek lesznek, amelyek legutóbbi generációja képes volt új amerikai vásárlókat állítani a Samsung oldalára.
A tavalyi harmadik negyedévben az Apple ugyan növelte a részesedését 3 százalékkal az USA-ban, de a Samsung éves szinten 5 százalékkal csökkentette az almás gyártó és a köztük húzódó szakadékot. A vizsgált időszakban az Apple az USA piacának 42 százalékát tudhatta magáénak, miközben a Samsung 35 százalékot szerzett meg. A különbség tehát nem olyan nagy, így aztán éles küzdelemre lehet számítani a két gigász között az idei év során.
Forrás: Sammobile