2018 nem számított a legjobb évnek, már ami az okostelefon eladásokat, és magát a piacot illeti, a teljes növekedés ugyanis mindössze 0,1 százalékos volt. A stagnálás közepette azért akadtak olyan játékosok, amelyek mindezek ellenére inkább csak gyarapodtak. Bizony a Xiaomiról van szó, ami fölöttébb jól teljesített a konkurenciához képest. A kínai vállalat nemrégiben közzétette az éves bevételi jelentését, amelynek számaiból azt olvasni ki, hogy míg mások talán hanyatlanak, addig az ő csillaguk továbbra is magasan szárnyal.
- Kapcsolódó cikk: Xiaomi és más telefonok kiárusítása a GearBest szülinapja alkalmából
A számok minden szektorban komoly növekedést mutatnak, az évről-évre mért bevételek 52,6 százalékot nőttek, és elérték a 26,06 milliárd dollárt. Ez a szám már így önmagában is elég jól hangzik, de cég szinte határtalan népszerűségnek örvend a globális piacon, erre utal a nemzetközi bevételek gyarapodása, ami 118,1 százalékos, szintén az egy éves időszak lefolyása alatt. A gyakorlatban ez összesen 10,4 milliárd dollárt jelent, ami a teljes forgalom összesen 40 százaléka.
A vezérigazgató Lei Jun nyilatkozatában azt állítja, hogy a Xiaomi még 2018-ban is ragyogott, holott kemény verseny alakult ki a hazai és a nemzetközi konkurensekkel szemben egyaránt. A remek eredmények a vállalat egyedi és erőteljes üzleti modelljének köszönhetőek.
Ennek lényege abban áll, hogy a vállalat három kulcsfontosságú kategóriában igyekszik folyamatosan előrelépni, nevezetesen hardver, internet és kiskereskedelem.
A Xiaomi dominált az indiai piacon, ahol 30 százalékos a részesedése, és 415,2 százalékos növekedést ért el okostelefon forgalmazás tekintetében Nyugat-Európában. A kínai gyártó további területein, mint IoT, illetve az életmóddal kapcsolatos termékek, szintén növekedést figyelhetünk meg, ami 6,53 milliárd dollárt jelent. Az internetes szolgáltatások 61,2 százalékkal teljesítettek jobban 2017-hez képest, így összesen 2,38 milliárd dollárt hoztak az ázsiai cég konyhájára.
A lenyűgöző számok mögött az a törekvés rejtőzik, hogy a Xiaomi egy teljes és egyben homogén szoftveres, valamint hardveres ökoszisztémát igyekszik kínálni, miközben próbálja befolyását Kína határain kívül is megerősíteni. Olyan területeken szeretne még inkább előretörni, mint a rendkívül erősnek számító indiai, indonéziai, valamint nyugat-európai régió.
- Kapcsolódó cikk: Xiaomi és más telefonok kiárusítása a GearBest szülinapja alkalmából
Forrás: GSMArena