A Samsung 2017-ben felvásárolt leányvállalata, a Harman tovább terjeszkedik a hangtechnikai piacon. A cég nemrég bejelentette, hogy megállapodást kötött a Masimo vállalat Sound United üzletágának felvásárlásáról.
Ha a Masimo neve ismerősen cseng, de hirtelen nem tudod hova tenni, ez volt az a cég, amely perbe fogta az Apple-t a Watch okosórák egészségkövető rendszere miatt. A jogi csatározást végül az almás cég nyerte. Most tehát az történt, hogy a Masimo birtokában lévő Sound United részleg gazdát cserél, és ezentúl a Harmanhoz fog tartozni.
Az akvizíciót követően olyan ismert márkák kerülnek a Harman, és így közvetve a Samsung portfóliójába, mint a Denon, a Bowers & Wilkins és a Boston Acoustics. A felvásárlásról szóló, 350 millió dollár értékű szerződést már aláírták a felek. A tranzakció végleges lezárása azonban – mint mindig – a szükséges hatósági jóváhagyásoktól függ, amelyekre várhatóan 2025 végéig sor kerülhet.
A Samsung és a Harman célja ezzel a lépéssel a Harman úgynevezett lifestyle (életstílus) üzletágának további növelése és globális piacvezető pozíciójának megszilárdítása a fogyasztói hangtechnikai termékek szegmensén belül. A Samsung sajtóközleménye szerint ez az iparági terület jelentős gyarapodás előtt áll, az idei, várhatóan 60,8 milliárd dolláros forgalom 2029-re 70 milliárd dollárra nőhet.
Forrás: GSMArena