Ha azt gondoltad, hogy minden lehetséges helyre rakott már reklámokat a Facebook, akkor nagy tévedésben vagy. Van egy egyre népszerűbb, ám egyelőre még érintetlen szekció, ami nem más, mint a csoportok.
A reklámok szükséges velejárói a különféle ingyenes szolgáltatásoknak, hiszen valahonnan muszáj bevételt szerezni, pénz nélkül nem igazán működik semmi. De az olyan nagyvállalatok, mint a Facebook vagy a Google, igyekeznek a végtelenségig maximalizálni a “hatékonyságot”, hogy a tulajdonosok és a befektetők elégedettek legyenek. Ez sajnos azt is jelenti, hogy annyi hirdetést raknak ki, amennyit csak eltűrnek az emberek, egészen addig nem állnak le, amíg nem érzik veszélyben a felhasználói táborukat.
A Facebook az utóbbi időben eléggé rágyúrt a csoportokra, amik kifejezetten népszerűek lettek, már több, mint 400 millió felhasználó tagja legalább egynek. Hamarosan lesz is ezzel kapcsolatban néhány változás, megújul a csoportok felülete, és ezzel egy időben megjelenhetnek a csoportok bejegyzései között is a reklámok.
A tesztüzemet egyébként már meg is kezdte a Facebook, hirdetők szűk csoportja számára már elérhető az újítás. A reklámok a csoportok posztjait összegző fülön jelennek meg, és a formátum ugyanaz, mint a normál hírfolyamban, vagyis rendes bejegyzésnek néznek ki, csak ott a “szponzorált” jelző.
Forrás: AdWeek