A reklámok általában szükséges velejárói az ingyenes szolgáltatásoknak, hiszen bevétel nélkül nehéz fenntartani ezeket, egyes nagyvállalatok azonban szinte már hihetetlen kreativitással igyekeznek minél többet kihozni a felületeikből és a felhasználóik figyelméből. A Google is ezek közé tartozik, és múlt hónapban be is jelentették, hogy hamarosan már hangalapú hirdetések is lesznek a népszerű videós portálon.
Bár a YouTube alapvetően videókra épül, nem minden tartalomnál fontos a kép, és ezeket sok esetben csak hallgatják a felhasználók. Ilyenek lehetnek például a különféle zenék, az interjúk, vagy amikor a videós csak úgy kifejti a véleményét egy témáról (ezeket sokan podcastként hallgatják). A Google észrevette, hogy ezekben az esetekben kevésbé hatékonyak a vizuális reklámok, ezért a múlt hónapban bejelentették az audio alapú hirdetésformátumokat.
Persze nem arról van szó, hogy egy fekete képernyő mellett szólal majd meg a reklám szövege. A lényeg itt az, hogy elsődlegesen a hangra építenek, amihez csak egy kép vagy egy egyszerű animáció jelenik meg, és gyakorlatilag ugyanazt a hatást lehet elérni vele úgy is, ha a felhasználó nem nézi a képernyőt.
Egy ilyen reklám legfeljebb 30 másodperces lehet majd, íme egy példa:
A Google alapvetően két fontos előnyt említ a blogposztjában az új hirdetéstípussal kapcsolatban. Az egyik, hogy van egy széles zenekedvelő réteg, akiket el lehet érni vele, a másik pedig az, hogy a hang alapú hirdetésekkel hatékonyan növelhető egy-egy márka ismertsége.
Az újítás egyelőre béta verzióban érhető el a vállalatok számára, de nem kizárt, hogy hamarosan szélesebb körben is bevezetik. Minden bizonnyal sokan találkoznak majd ezekkel a reklámokkal a közeljövőben azok közül, akik nincsenek előfizetve a YouTube Premium szolgáltatásra. Utóbbi sok egyéb előny mellett reklámmentességet is kínál havidíjért cserébe.
Forrás, Via TechCrunch