Egyre sűrűbben hallani arról, hogy még a legnagyobb technológiai cégek is igyekeznek csökkenteni kiadásaikon a jelenlegi recesszív gazdasági helyzetben. Talán éppen ennek esett áldozatul a Lenovo gaming mobilos részlege is, és most egy hasonlóan játékra kiélezett brand, a Vivo által alapított iQOO került a figyelem középpontjába. A kínai vállalat ugyanis bejelentette, hogy a márkát beolvasztja fő üzletágába, hogy ezáltal csökkentse a működési költségeket és fokozza a hatékonyságot.
Ez azért mégsem ugyanaz, mint ami a Lenovo Legion részleggel történt, hiszen elvileg a jövőben is lesznek iQOO készülékek. A közlemény lényegében azt jelenti, hogy a gyártó megválik néhány munkatársától, akik a brandet gardírozták. A Vivo és az iQOO közös kutatási és fejlesztési részleggel, alkatrész-ellátó hálózattal, illetve lényegében közös erőforrásokkal rendelkezett, leszámítva bizonyos marketinggel és terjesztéssel kapcsolatos csatornákat.
Igazából a Vivo és az iQOO készülékeken még a szoftver is ugyanaz. Az online kereskedelmi stratégiákat, a tervezést és a médiával kapcsolatos tevékenységeket azonban külön csapatok végezték, az idetartozó kollégákat valószínűleg vagy elbocsátják, vagy átszervezik más részlegekhez.
Számunkra az a lényeg, hogy továbbra is lesznek iQOO márkajelzésű készüléket, de azok már a Vivo portfoliójának részeként fognak megjelenni. A Vivo állítólag azt is fontolgatja, hogy bezárja az iQOO különálló üzleteit, termékpultjait.
Forrás: GSMArena