A YouTube elkezdte élesíteni az új Shorts funkciót, amely rövid, állított nézetű videók megosztását teszi lehetővé. Az újítással a TikToknak próbál konkurenciát állítani a Google.
A Google már nagyjából egy éve fejleszti a Shorts nevű újítást, ami elsőként az Egyesült Államokban bukkant fel. Még nem mindenkinél aktiválták, egyelőre egy nagyobb éles teszt folyik, amelynek köszönhetően sok mindenkinél megjelent a funkció. Amennyiben minden jól megy, a szélesebb körű debütálás is hamarosan megtörténhet, és a világ többi pontján is elérhetővé válhat Shorts.
Állítólag már a korai béta fázisban 3,5 milliárd videómegtekintés történt a platformon, amely a YouTube-on belül próbál meg utat törni magának. A Shorts lényege, hogy rövid, legfeljebb 60 másodperces, portré nézetben felvett (vagyis álló) videókat lehet megosztani, illetve nézni rajta, tehát pontosan olyan, mint a Tiktok, amely tavaly óriási népszerűségre tett szert, és robbanásszerű növekedést tudott produkálni.
Szerinted le tudja majd nyomni a YouTube Shorts a TikTokot?