A DxOMark egy magát függetlennek nevező szervezet, amely a különböző okostelefonokat értékeli kamerás és egyéb képességek szempontjából. Ezután a szakértőkből álló csoport pontszámmal jutalmazza a mobilokat, amelyek a fotózási és videós képességeket minősítik további kategóriák mellett. Korábban ezek a pontszámok rendkívül fontosak voltak a vállalatok számára, hiszen ezek kiváló lehetőséget teremtettek arra, hogy az általuk gyártott készülék kamerás téren elért teljesítményével dicsekedhessenek, de a DxOMark elnöke szerint ez ma már kevésbé igaz.
Az utóbbi években a gyártók nem igazán használják fel a DxOMark pontszámokat promóciós célzattal, csakis abban az esetben, ha az adott készülék a toplista élén áll. Ezt a DxOMark vezérigazgatója, Frederik Guichard magyarázta el a Jiemian Newsnak adott interjújában. Vannak gyártók, mint a Xiaomi, amelyek már egyáltalán nem küldenek be készülékeket értékelésre, ezekről a DxOMark vezetője a következőt nyilatkozta:
Nem arról van szó, hogy kevesebb gyártó használná szívesen a tesztpontszámainkat, hanem arról, hogy kevesebb mobiltelefon tud az első helyen végezni.”
Guichard szerint egy olyan okostelefon, amely a DxOMark összesítésekben képes az első helyre jutni, nagy figyelmet kap, így ha gyártó nincs arról meggyőződve, hogy a készülékük meghódítja a szakértők toplistáját, egyszerűen nem küldenek belőle tesztpéldányt a DxOMark részére. A kijelentés egyfajta válasz is volt az elmúlt hetekben keringő értesülésekre, amely szerint a Xiaomi nem küldte el a 12S Ultrát tesztelésre. Lei Jun, a gyártó vezérigazgatója azzal vádolta a DxOMark-ot, hogy pénzért árusítják az értékeléseket, Guichard most ezekre a felvetésekre reagált.
Habár a gyártó nem küldött tesztpéldányt, a DxOMark saját pénzen beszerzett egy Xiaomi 12S Ultrát, majd tesztelte is a készüléket, amely végül 138 pontot szerzett, így elmaradt a tavalyi Xiaomi Mi 11 Ultra 143 pontos eredményétől (amivel a megjelenésekor meghódította az első helyet).
Forrás: GSMArena