A gazdasági recesszió a streaming szolgáltatásokat sem kíméli, a mögöttük álló cégek pedig hirdetésekkel megpakolt, ám olcsóbb előfizetési szintekkel szeretnének elébe menni a felhasználói bázis csökkenésének. A legnagyobb port a Netflix kavarta a saját ilyen jellegű lehetőségével, de az HBO Max is rendelkezik már hasonló opcióval, igaz, egyelőre csak az Egyesült Államokban. A következő a sorban az Amazon Prime Video lehet, ha hihetünk a legfrissebb értesüléseknek.
A Wall Street Journal számolt be arról, hogy az Amazon is bevezethet egy reklámokkal tűzdelt, olcsó előfizetési szintet saját videómegosztó platformjához. Nyilván a vállalat már korábban is megpróbálkozott több monetizációs opcióval, például a sportműsorokban lehetett találkozni különböző hirdetésekkel. Mondjuk egy fociközvetítés közben még annyira talán nem is zavaró az ilyesmi.
A Prime Video jelenleg vagy a 15 dollár havidíjú Prime tagsággal, vagy külön, 8,99 dolláros áron vehető igénybe az USA-ban. Nálunk Magyarországon mindössze 900 forintot kóstál, és még videojátékokat is adnak mellé grátiszba. Ezekhez az előfizetési szintekhez társulhat be egy kedvezőbb árú, ám reklámokkal spékelt csomag.
A hírek szerint azért merült fel az új előfizetési szint ötlete, mert a reklámcégek szerettek volna a népszerűbb filmeken és sorozatokon belül hirdetni, de ezt eddig nem tehették meg, hiszen többnyire reklámmentes tartalmakról van szó. Állítólag már zajlanak a tárgyalások, de azok korai fázisban vannak, konkrét megegyezésről szó sincs, Jeff Bezos vállalata egyelőre csak vizsgálja annak lehetőségeit, hogyan lehetne hirdetéseket elhelyezni a Prime Video szolgáltatáson belül.
Arra is megvan az esély, hogy a Netflixszel és a HBO-val ellentétben a jelenlegi előfizetőknek jelennek majd meg a hirdetések, akiknek a jövőben felárat kellene fizetnie a reklámmentességért. Egyelőre úgy tudni, hogy a reklámok rövidek lesznek, de hogy egészen pontosan mennyit vesznek majd el a felhasználók életéből, jelenleg nem tudni.
Forrás: The Verge