Duotts S26 elektromos fatbike teszt – Duál motor, nagy teljesítmény és nagy hatótáv

0

Az összkerékhajtású Duotts S26 elektromos fatbike olyan teljesítményt nyújt, ami nem evilági. Brutális erejével elmossa a határt a hagyományos kerékpárok és motorkerékpárok között. Nem egy átlagos bicaj, ez egy felhívás a felfedezésre azoknak, akik őrült kétkerekű kalandra vágynak, és szeretnék feszegetni az elektromos kerékpározás határait.

  • A Duotts S26 elektromos fatbike megvásárlásához most a napS26 kupon használatával 1359,99 dollárra lesz szükségünk, ami 474 ezer forint.
  • A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás és visszaküldési szolgáltatás (27,20 dollár) nem kötelező, de ajánlott!
  • Az oldal olvasói számára létrehozott akció keretében az első három vásárló ajándékba kap egy 250 dollár értékű WQ-W4 Pro elektromos rollert a fentebb írt kupon használatával! A kedvezmény hétfőn, 04.22-én reggel 10 órakor élesedik!

Az elektromos kerékpárok népszerűsége töretlenül növekszik, mint környezetbarát és izgalmas módja a közlekedésnek. Egyre többen keresnek extra széles gumikkal szerelt fatbike-ot, amelyek jobb stabilitást, tapadást és irányíthatóságot kínálnak számos felületen és terepen. Ahogy a kereslet, úgy a kínálat is bőséges, azonban az összkerékhajtású (AWD) e-bike-ok még mindig meglehetősen ritka jószágok.

Új tesztalanyunk a 2023-as modell átdolgozott és javított változata, a 2024-es Duotts S26 ráadásul megduplázza az élvezeteket. A dupla vezérlővel és felfüggesztéssel, valamint az első és a hátsó kerekeken egyaránt 750 W-os kerékagymotorral felszerelt elektromos szörny a maga 1500 W-os összteljesítményével könnyedén lépi át a megengedett sebesség kétszeresét is. Ez a fatbike egy báránybőrbe bújt farkas, vagy talán még találóbb, egy kerékpárnak álcázott motorkerékpár. Az S26 egyértelműen e-bike, nem csak pedál, hanem „gázkar” működtetésű, akár emberi erő nélkül, önálló haladásra is képes, vagyis alapból a segédmotor kategóriába sorolt. Mondanunk sem kell, sisak, biztosítás kötelező hozzá, és Sm vagy B-s jogosítvány is! Az elektromos kerékpárok izgalmas és élvezetes élményt nyújthatnak, de a felelősségteljes vezetés kulcsfontosságú a saját és mások biztonsága szempontjából!

A nagy és nehéz dobozban a kerékpárt és a felszerelendő alkatrészeket bőségesen becsomagolták habszivaccsal, valamint buborékfóliával, hogy ellenálljon a szállítási sérüléseknek. Az S26 részben előre összeszerelve érkezik. Mint mindig, most is fel kell szerelnie a kormányt, a nyerget, az első kereket, a csomagtartót, a sárvédőket, az első-hátsó lámpát, a multifunkciós kijelzőt, a küllőprizmákat (macskaszem), és legvégül a pedálokat.

A csomag egyébként tartalmazza az összeszereléshez szükséges eszközöket, de egy rendes férfiembernek legyen „saját szerszáma”, szóval mi a mellékelteket nem használtuk. A felhasználói utasítás angol nyelvű, számos illusztrációval, amelyek lehetővé teszik az utasítások megértését a nyelv ismerete nélkül. Kapunk még egy kormányra rögzíthető vízálló telefontartót, melynek használatát mellőztük, ahogyan a pakkban lévő kerékpárpumpáét is, amely maximum vészmegoldásnak jó.

A kerekek felpumpálása (max. 1,4 bar) és az akkumulátor feltöltése után megkezdtük a menetpróbát a bestiával. Határozottan kijelenthető, hogy attól a pillanattól kezdve, amint ráülsz erre a kerékpárra, és megtapasztalod az első gyorsulást, azonnali „wow” effektus fogad, amely megkülönbözteti a többiektől. Az első, és hatótáv szempontjából nem mérvadó ismerkedő menetben a 48 V/20 Ah-s akkumulátor (teljesen feltöltve 54,6 V) 57 kilométer alatt merült 40%-ra, ez a kerékpárhoz társított okostelefonos alkalmazásban jól látható.

Jó szokásunkhoz híven az S26-ot is elvittük egy kerékpárok eladásával és szervizelésével foglalkozó boltba, ahol kikértük a szakértői véleményt, amit meg is osztunk a nagyérdeművel. Itt nagyon jó fejek és segítőkészek voltak, csak ajánlani tudjuk őket kerékpár ügyben.

A hátsó féknyereg pozicionálásán kellett egy kicsit állítani, hogy elkerüljük a tárcsa súrlódását, de ez volt az egyetlen beállítás, amit el kellett végeznünk, mivel a fékek megfelelően be vannak állítva. Amúgy is szétszedtük a féket, a csavarok menetrögzítővel vannak bekenve, szóval a kerékpár egészének az összeszerelési minősége rendben van. Egyébként ezek a piros Dyisland első és hátsó hidraulikus tárcsafékek 180 mm-es tárcsákkal vannak felszerelve. Kicsit nyersek a fékek, jó pár kilométer megtétele után tökéletes lesz a fékhatás.

A 7 sebességes Shimano Tourney váltószettről már többször elmondtuk a véleményünket, ez egy jól bevált, szervizelést nem igénylő technika. Különösen azért, mert a nyomatékos rásegítő motorok mellett valójában nem is kell váltani. Az agymotoros e-bike hajtáslánca általában kevésbé fontos, mint a középhajtásúak esetében. Ez azért van így, mert itt nincs semmilyen motorerő a láncra, a fogaskerekekre stb. Az egyetlen erő, amelyet a kerékagymotoros e-bike hajtásláncának kezelnie kell, az a saját láberő. A legtöbben csak hetesben fogják használni a gépet, még emelkedőn is. Elinduláskor 1 másodpercre ráhúzzuk a gázt, nem váltogatunk, megvan a lendület a térd megerőltetése nélkül, utána már simán tekerhetünk.

Prowheel hajtókar szervizelés szempontjából hasonló, mint a képen látható Shimano. A lánc KMC, ez a világ vezető kerékpárlánc gyártója, szeretjük, ahogyan a csúszásgátlós fém pedálokat is.

A monster meghatározó része a 26 x 4 hüvelykes Chao Yang fatbike gumi, amelyekkel szintén van tapasztaltunk több méretben is. Akkor és most is kedvencünknek számító különc telekjárón, és a Duotts első modelljén szintén ilyen márkájú gumi van. A C29-ben már 2000 kilométer van – és abszolút elégedettek vagyunk vele -, a kerékpáros szezon végén (most az elején vagyunk) esedékes lesz a hátsó gumi és az első fékbetét cseréje.

A 6061-es alumíniumötvözetből készült váz könnyű, de ennek ellenére a kerékpár súlya 42 kg, és maximálisan 150 kg terhelést bír el. Igazán masszív, mind széles gumiabroncsait, mind vastag szerkezetét tekintve. A hegesztési varratok szépek, a piros-fekete fényezés szintén. A vázmagasság 170 cm és 200 cm közötti felhasználók számára alkalmas. Az ülés gyorskioldóval van rögzítve. Itt a minimális magasság 87 cm, a maximum pedig 103 cm a talaj felett.

Az S26 elöl klasszikus felfüggesztéssel rendelkezik, 100 mm-es rugóúttal és reteszelési lehetőséggel, amely a frontális ütközések elnyelését célozza.

A hátul pedig egy lengőkarral hajtott egyforgáspontos felfüggesztést találunk, amely baromi kemény, kell hozzá a rossz terep és minimum 80-90 kilogrammos tömeg, hogy kifejtse hatását. Fatbike esetében nincs túl sok jelentősége az első-hátsó csillapításnak, az alacsony nyomáson guruló „maci gumik” minden ütést elnyelnek.

A Duotts S26 igazi ütőkártyája az elöl és hátul a kerékagyban található két kefe nélküli motor, amelyek mindegyike 750 W-os teljesítménnyel rendelkezik. Ez a konfiguráció 1500 W összteljesítményt és 130 Nm nyomatékot biztosít, amelyet azonnal le is ad, figyelemre méltó adatok! Mindkét motor azonos, elöl és hátul. Érzékeltetésként, egy mindenki által ismert autó, legyen például egy 1.4-es G-s Opel Astra a maga 90 lóerejével. Ahol is van a 1160 kilogrammos tömegre 125 Nm. Szóval mi nem lepődtünk meg – az átlag autósok annál inkább -, mikor a zöldre váltó közlekedési lámpánál faképnél hagytuk valamelyik négykerekűt.

Elméletileg és gyakorlatilag is minden eddig felsorolt részegység beszerezhető, szabványos megoldás. A magyar szervizekben is cserélhető és javítható minden porcikája a gépnek. Ami nem, az a váz, illetve az első villa törése, de ezek normál használattal nem mennek tönkre.

Szóval motocross pályán ne csapassunk rendszeresen, bár ez egy igazi vaddisznó, de azért nem az a rendeltetési szerinti használata.

A megfelelően széles és jó fogású kormány bal oldalán a világításkapcsoló, az elsőkerék hajtást kapcsoló gomb és az elektromos kürt nyomógombja van egy egységben. Mellette egy másik konzolon a bekapcsoló gomb és a + / – gombok találhatók az elektromos rásegítéshez.

A jobb oldalon találunk egy USB-A-s telefontöltőt, a váltó kezelőszerveit SIS karokkal (nyomógomb és joystick), valamint a fogantyúba integrált gázkart. Az utóbbi hardveresen (vezeték széthúzással), illetve szoftveresen a kijelző szervizmenüjében letiltható (de minek?).

Középen egy erős fényben is jól olvasható, színes LCD kijelző mutatja az összes szükséges információt (sebesség, távolság, akkumulátor töltöttségi szint, rásegítés szintje stb.). Az adatok a Duotts telefonos alkalmazással szinkronizálhatók. A rejtett menübe való bejutáshoz bekapcsolás után a + és – gombot kell egyszerre nyomva tartani. Itt rengeteg beállítás van, ebbe nem mennénk bele, akit érdekel, itt talál leírást.

A Duotts S26 elektromos fatbike háromféle üzemmódot kínál a közlekedéshez. Használhatjuk hagyományos váltós bicajként – ki fog combosodni így az emberfia -, esetleg tisztán elektromos módban – tekerés nélkül, csak a gázt húzzuk – vagy Assist, azaz rásegítéses módban1- 5 fokozatban, az elsőben 10, majd 20, 30, 40 és végül maximális sebességig gyorsít a technika. Állítható 7, illetve 9 fokozatra is a rásegítés, illetve a gázmarkolat reakciója, az indítási erő belőhető 0-5-ös szint között, alapból 3-as szinten van.

rásegítés pedál mozgatásán alapul, ez általános a fatbike szegmensben, nincs nyomatékérzékelő. Egy fél pedálfordulat után bekapcsol a rásegítés és a beállított támogatási szinthez megadott sebességig gyorsít, fékezéskor vagy a tekerés abbahagyásakor a rásegítés azonnal kikapcsol.

A Duotts S26 egy levehető 48 V / 20 Ah, azaz 960 Wh-s Samsung akkumulátort kapott, nem túl igényesen, a keretcsőre elhelyezve, valamint motoronként 1-1 vezérlőt. Az akkumulátor töltöttsége egy gomb megnyomásával közvetlenül leolvasható a telep felső részén elhelyezett LED kijelzőről. Az akku alsó részén, a töltőport mellett egy ki-be kapcsoló (áramtalanítógomb) is helyet kapott, ami plusz pontokat ér.

A hatótávtesztben az akkumulátor teljes lemerüléséig (42,1 V) 83 kilométert tettünk meg országúton. A sok megállás miatt (fényképezés, ebéd, fagyizás stb.) az átlagsebesség nem lett fényes, 26 km/h. A legnagyobb sebesség GPS szerint 54 km/h, a kijelzőn 60 volt, egyébként 40-ig egész pontosan mér a kerékpár kijelzője. Többnyire 3-as rásegítéssel, 30 km/h-val mentünk egymotoros üzemmódban. Elinduláskor, főleg városban a közlekedési lámpáknál használtuk a gázmarkolatot, az első hajtást és a maximális rásegítést, így tartható a 45-50 km/h-s tempóval haladó forgalom tempója.

A gyártó 100-120 kilométeres hatótávot ad meg rásegítéses módban, vagyis tekeréssel, egy motor használatával és 75 kg-os testtömeggel. Nálunk 100 kg-os terheléssel, elindulásokkor első hajtást bekapcsolva és maximális sebesség próbákkal jött ki a 83 km-es hatótáv, ami bravúros! Tisztán elektromos módban, csak a gázt húzva a Duotts 40 és 60 km közötti autonómiát említ. Ezt nem próbáltuk, de a fentiek tanulsága szerint 30-40 km még 100 kg-os terheléssel is teljesen reális.

A teljesen lemerült áramforrás feltöltéséhez 7 óra 01 percre volt szükség – természetesen napelemes hordozható töltőállomásról töltöttünk, a napenergia a barátunk, nem az MVM -, ezalatt 1004 Wh-nyi zöld energiát löktünk bele az 54 V/3 A-es töltővel. Az akkumulátort nem muszáj levennünk, természetesen a helyén is tölthető.

A Duotts S26 kiválóan teljesített országúton, a városban kisimítja a kátyús, macskaköves utakat, és megbámulják, bármerre is megy az ember. Azonban a puha, homokos, kavicsos, murvás, földes terepen, erdei utakon demonstrálja rátermettségét.

Ahol egy normál kerekes bicajjal eldőlnénk, mint egy zsák krumpli, az S26 átmegy rajta, mint egy tank. Sőt, az S26 még emelkedőn is tud gyorsulni, ami az e-bike világban elég ritka. Ez egy erőmű két keréken.

Esőben is mentünk, a gumik ilyenkor is jól tapadtak, valószínűleg havas úton se lenne gond, de ezt áprilisban mifelénk nehéz lenne tesztelni. Egyébként IPX4 szerinti védelem van. Meglepett az S26 elképesztő stabilitása. A murvás Duna-parti töltésen, ahol a 20-25 km/h-s sebesség már veszélyes egy mountain bike nyergében, a Duotts még 40-45 km/h-s tempóval is atomstabilan gurul.

Kritizálni az akkumulátor elhelyezése miatt tudjuk a gyártót. Láttunk már szebben kivitelezett, a vázba integrált áramforrást, de ott meg a kapacitás és vele együtt a hatótáv kisebb. A műanyag, lifegő sárvédőket is említhetjük, de ezt kis kézügyességgel mi magunk is orvosolhatjuk.

Összességében a Duotts S26 kiváló ár-érték arányt kínál. A kapcsolható összkerékhajtásával duplázza a teljesítményt és az élményfaktort, így kiemelkedik az e-bike kínálatból. Ez egy olyan kerékpárnak álcázott motor, amely csúcsteljesítményt, kényelmet és sokoldalúságot biztosít, ezáltal izgalmas utazást kínál azoknak, akik őrült kétkerekű kalandra, élményre vágynak, és nem félnek feszegetni az elektromos kerékpározás határait. Ehhez meg is van minden adottsága: tereptől függetlenül maximális biztonságot adó, vastag gumiabroncsok, erős váz, hidraulikus fékek, első és hátsó kerekeket is hajtó motorok, valamint lenyűgöző hatótávolság. Valamint ne feledkezzünk meg a masszív csomagtartóról, az eddig nem említett séta módról (a – gomb nyomva tartásával aktiválódik), a tempomatról (a gáz húzva tartása közben a – gombot tartsuk nyomva pár másodpercig), a telefonos alkalmazásról, a motorkerékpáros első lámpáról és a féklámpával kiegészített hátsó lámpáról sem.

A Duotts S26 elektromos fatbike megvásárlásához most a napS26 kupon használatával 1359,99 dollárra lesz szükségünk, ami 474 ezer forint.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás és visszaküldési szolgáltatás (27,20 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

Figyelem! Az oldal olvasói számára létrehozott akció keretében az első három vásárló ajándékba kap egy 250 dollár értékű WQ-W4 Pro elektromos rollert a fentebb írt kupon használatával! A kedvezmény hétfőn, 04.22-én reggel 10 órakor élesedik!

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Kastély Béla

A jövő mindig attól függ, hogy mit teszünk meg a jelenben.

NapiDroid