Duotts C29 elektromos kerékpár teszt – Hagyd faképnél őket

0

Az e-bike-ok népszerűségét egyre több gyártó próbálja meglovagolni. Az árérzékenyebb szegmensekben is növekszik irántuk a kereslet, ennek megfelelően bővül is a kínálat. Egy számunkra eddig ismeretlen gyártó dobott piacra egy belépő kategóriás montit, mellyel mi hosszú távra tervezünk. Ismerkedjünk hát meg közelebbről a 29 colos kerekekkel, 48 voltos rendszerrel és 750 wattos teljesítménnyel bíró, akár 50 km/h sebességre is képes Duotts C29 elektromos kerékpárral.

  • A Duotts C29 a megvásárlásához a BGae307f kupon használatával 846,59 dollárra lesz szükségünk, ami 293 ezer forint.
  • A Duotts C29 két darab akkumulátorral is megvásárolható a BGXIFD720 kuponkóddal 1183,19 dollár, ami 409 ezer forint.
  • A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van!

Sokan vágyakoznak egy elektromos rásegítéses bringa után, mert ezek új dimenziókat nyitnak meg a távok és az emelkedők terén, viszont az áruk szemtelenül magas, kevesen engedhetik meg maguknak. A hazai piacon picivel 400 ezer forint alatt indul az elektromos MTB-ok kínálata, ezekre egy profi kerékpáros rá sem néz. Ők ennek az összegnek a duplájánál húzzák meg az alsó határt.

A vékonyabb pénztárcájú bringásoknak, akik szeretnének országúton, könnyebb terepen, erdőben, vízparton, emelkedőkön csapatni, van egy remek ajánlatunk. Bizonyára sokan vannak hozzánk hasonlóan úgy, hogy régen ugyan szerettek kerékpározni, de bizonyos kor és különböző sérülések, műtétek után lerakták a bringát, autóval közlekednek. A jó hír az, hogy az itthoni ártól 100 ezer forinttal olcsóbban, EU raktárból, mindenféle plusz macera és költség nélkül beszerezhetünk egy olyan bicajt, amely csúnyán lealázza a fentebb említett belépő szintű hazai konkurenciát.

A Duotts egy kínai márka, amely 2017 óta szakosodott nagy teljesítményű elektromos kétkerekűek gyártására. Nézzük is meg, hogy mit tartogat az a brutál nagy és nehéz doboz, amelyben új tesztalanyunk, a Duotts C29 érkezett.

Mint minden e-kerékpárt, a Duotts C29-et sem teljesen összeszerelve szállítják. A csomagolással volt egy kis gond, ugyan a legfontosabb részek hungarocellbe, szivacs ángyba vannak burkolva, de a hátsó váltót védő keret így is elnyomódott, vissza kellett húzni egy vízpumpa fogóval, mert negyediknél feljebb nem engedett váltani.

A szállítási terjedelem a kerékpár szükséges részein, beleértve az akkumulátort, az EU szabványos töltőkábelt, a felhasználói útmutatót, telefontartót és az összeszereléshez szükséges (hitvány minőségű) szerszámokat, valamint egy pumpát is tartalmaz.

Az összeszerelés a kormány rögzítésével kezdődik, itt öt darab csavart kell fixálni. Az első kerék beszerelése a gyors zárás átmenő tengellyel szintén gyerekjáték. Az első sárvédő, illetve lámpa felszerelésekor már egy kis káromkodás elhagyhatja a szánkat. A hátsó sárvédő, a pedálok és a telefontartó – amelyből a telefon is tölthető – felcsavarozása is pofonegyszerű, a teljes bicajösszeszerelési művelet 15 perc.

Az akkumulátor feltöltése és a kerekek 4 bar nyomásra való felfúvása után, különösebb átnézés nélkül – eljátszva a tök laikus szemlélődőt, aki bízik a kínai minőségellenőrökben -, egy hátizsák társaságában, így 100 kilogrammos súllyal, nyeregbe pattantunk, egyébként 150 kilogramm a kerékpár maximális terhelhetősége. Az elektromos rásegítés 39 kilométer után fogyott el. Az első szakaszban közúton mentünk, itt versenyre keltünk egy hat fős, 30-35 km/h-s tempóval guruló, országúti kerékpáros csapattal. Erősen meglepődtek a srácok, amikor 45 km/h-s sebességgel faképnél hagytuk őket. Mi is ledöbbentünk, amikor a fentebb látható képen lévő emelkedőn tekerés nélkül, csupán az elektromotor erejét kihasználva felcsapattunk.

A következő körben a terep képeségeket néztük meg, ehhez a Magyar Honvédség II. Rákóczi Ferenc 14. Műszaki Ezred katonái a PTSZ-M lánctalpassal, Rába H14 és H18-assal előkészítették a pályát – értelem szerűen nem a mi számunkra.

Megdöbbentett, hogy milyen könnyedén megy át a Duotts C29 a fellazított, süppedős homokos-kavicsos részeken, és Duna-töltésoldalon is szinte felrepült – azért kellett tekerni is a C29-et. Videón is látható a kerékpár tudása, egy „örült francia videós” alaposan meggyepálta a technikát, ez magáért beszél.

Természetesen ismét elvittük profi kerékpárszervízbe a gépet, amelyet egy szintén tűzóltó kolléga üzemeltet, róla elég annyit tudni, hogy Downhill és Enduro Országos Bajnokságokon indul és több szép dobogós eredménye van, ja és minden szabadidejét a kétkerekűekre áldozza. Nézzük, mint mondott a szaki az átnézés és a próbaút után a C29-ről:

Az 1840 x 1130 x 700 milliméteres méretekkel és 26 kilogrammos súllyal rendelkező kerékpár alumínium vázán a hegesztési varratok szépek, a festés jó minőségű. A gyártó által javasolt magasság ehhez a vázmérethez 170-200 cm, a kormány magassága nem állítható, az egyébként meglepően kényelmes ülés gyors zárás magasságállítási opcióval funkcionál.

Az első teleszkópos villa acélrugóval, minimális előfeszítési lehetőséggel, illetve fixre zárási lehetőséggel rendelkezik. Könnyű terepre elég, de az 1,2 méteres rámpáról nem ugratnák le vele, ahogyan a saját versenygépemmel.

A festett, golyós csapágyas alu kerekeken 29 x 2,1 hüvelykes gumik feszülnek. Aszfalton, könnyebb erdei terepen és murvás utakon megállják a helyüket, elegendő tapadást biztosítanak, miközben nincs túl nagy gördülési ellenállásuk az abroncsoknak.

Az első és hátsó féktárcsák 160 milliméteresek – nagyobbak is lehetnének -, a mechanikus tárcsafékek a legegyszerűbb megoldással dolgoznak, ebben az ár sávban nem jellemző a komolyabb megoldás (igény esetén, kb. 100 dollárért megoldható rá egy jó kis fékrendszer). A fékhatás kielégítő, a hátsó kereket állóra fékezi max sebességről való lassításkor, de hidraulikus fékeknél megszokott egyujjas fékezést elfelejthetjük, bele kell markolni rendesen a festett fém fékkarokba. Normális közlekedéshez elegendő a fék, lejtős hegyoldalon meg se próbáljuk a leereszkedést.

A Prowheel hajtókar jó, a fém pedálok nem csúsznak. Egy 3×7-es rendszert kapott a C29, a megfelelő váltásért a Shimano Tourney szettje felel, a fokozatok kiválasztása pedig Shimano TX50 hüvelykujj váltókkal történik. Sokan „lefikázzák” ezt a váltórendszert, de igazából egy jól bevált, szervizelést nem igénylő technika.

Egy e-bike-nál sok értelme nincsen a 21 sebességfokozatnak, hiszen a nyomatékos rásegítő motor mellett valójában alig-alig kell váltani. Az agymotoros e-bike hajtáslánca általában kevésbé fontos, mint a középhajtásúak esetében. Ez azért van így, mert itt nincs semmilyen motorerő a láncra, a fogaskerekekre stb. Az egyetlen erő, amelyet a kerékagymotoros e-bike hajtásláncának kezelnie kell, az a saját láberő. A legtöbben csak hetesben fogják használni a gépet, még emelkedőn is.

A pedálasszisztens a pedálok forgási sebessége alapján dolgozik, nem a pedálokra kifejtett erőt méri, mint a kifinomultabb nyomatékérzékelős rásegítésnél. Az egyszerűen egy drágább technológia. A rásegítés finoman, a kerékpár rángatása nélkül, a régi sárga villamoshoz hasonló hanggal aktiválódik, és addig működik, amíg el nem éri a kiválasztott teljesítményszinthez tartozó maximális sebességet. Ha abbahagyjuk a pedálozást vagy fékezünk, a rásegítés kikapcsol.

A hátsó hajtóműves 750 wattos, 65 Nm nyomaték leadására képes agymotor teljesen vízzáró szerkezetben van, alapvetően karbantartást nem igényel, és amúgy sem szoktak elromlani.

Az elektronika esztétikusnak nem nevezhető elhelyezéssel – de legalább könnyen hozzáférhető – megoldással a váz alsó részén került rögzítésre. Gond csak beázáskor lehet, IPX4 védelme van, esőben nyugodtan használhatjuk, de ne keverjük össze egy vízibiciklivel.

A szervízben nem kellett a fékeken és a váltókon sem állítani, 2-3 csavar igényelt utánhúzást – összerakáskor ezért mi mindig ellenőrizzük az össze csavarkötést -, valamint a csomagtartó rögzítésére szolgáló csavar alá ment egy laposalátét, mert terepen beleérthet a láncba. A lenti képen pirossal megjelölt csavarról van szó, amely itt nem tölt be funkciót, de van egy gyárilag csomagtartóval szerelt Duotts C29-R (Rack) modell is, ott ez egy rögzítési pont, valamint látható itt a váltó védő keret, melyet korábban már hátrább húztunk.

A gyári sárvédők, az elektromos kürt – mindenki felkapja a hangjára fejét, félreáll, ha megnyomjuk – és LED-es első lámpa mellé a C29 a szervízben kapott négy darab fényvisszaverő prizmát (macskaszemet) és egy hátsó lámpát is. Eszeveszett erő van benne, de érezni a spórolást, ennyi pénzért simán bevállalható, teljesen rendben van, ésszerű keretek közt baromi jó menni ezzel a szörnyeteggel, röviden ennyi a szervízes kolléga véleménye.

A kormány bal szélén lévő, napsütésben is tökéletesen látható, multifunkciós G51-es LCD kijelzőről leolvashatjuk az aktuális sebeséget, a megtett távolságot, az akkumulátor töltöttséget, és a rásegítés mértékét. Az M-gomb szolgál a be-ki kapcsolásra, illetve a menübe lépéshez, ahol is láthatjuk az össze utat (ODO), az egyszerre megtett távolságot (TRIP), az akku feszültségét (VOL), a még megtehető távolság (CURRENT) inaktív, a szoftver nem támogatja ezt a funkciót és végül a menetidőt (TIME) is csekkolhatjuk.

Az LCD kijelzőn a + és a – gombokat egyszerre nyomva tartva beléphetünk a 16 pontos szervízmenübe, ahol az M gombbal lépegethetünk. A P01-ben például a kijelző fényerejét állíthatjuk 3 fokozatban (alapból 2-esen van). A P04-ben a kijelző kikapacsolási idejét szabályozhatjuk, amely egyébként 10 perc után kikapcsol, ha nem érzékel mozgást. Túrázás közben megálltunk hosszabb időre, a panel kikapcsolt és nullázta a statisztikát, de szerencsére a telefonon a Bikeometer mindent rögzített.

A Duotts C29 egy 750 watt motorteljesítményű e-bike, de a P08-as pontban a max sebességet 25 km/h-ra állítjuk, a P10-ben 0 értéket adunk meg (ezzel inaktiváljuk a gázkart), végül a P12-ben 5-ről visszaállítjuk 1-re az indítóerőt, (250 watt). Ezekkel a beállításokkal egy FULL szabályos pedelec kerékpár boldog tulajdonosai lehetünk és törvénytisztelő állampolgárként kerekezhetünk tovább. Spanyolországba például ezekkel az értékekkel küldi a gyártó. Rossz nyelvek szerint, bizonyos „külföldi webáruházakban”, de itthoni nyomdákban is lehet 250W matricákat beszerezni és az agymotorra ragasztani, eltüntetve a 750W feliratot.

Egy hosszabb túra keretében a Duna-töltésen 45% murvás, 35% nyílegyenes és kiváló minőségű aszfaltos szakasz, 15% rossz minőségű kerékpárút és 5% töltésoldalon le-fel + sáros erdei szakasz felosztásban néztük meg a hatótávot. A lentebb látható képen lévő emelkedőn tekerés nélkül felvágtat a C29, elképesztő erő lakozik benne.

A C29-cel három féle módban közlekedhetünk. Használhatjuk hagyományos váltós bicajként – akkor a súly miatt kell a 21 sebességfokozat -, tisztán elektromos módban – tekerés nélkül, csak a gázt nyomjuk – vagy Assist, azaz rásegítéses módban, öt fokozatban, az elsőben 19, majd 26, 34, 40 és végül 50 km/h sebességig gyorsít a gépszörny.

A gyártó 50, illetve 100 kilométeres hatótávot ad meg egy feltöltéssel, ezek az adatok kiváló minőségű úton elérhetőek egy 60-70 kilós emberkével a nyeregben.

Többnyire 1-2 és 3-as rásegítéssel mentünk, a murvás szakaszon 34 km/h felett már nem volt biztonságos. A tényleg szuper minőségű aszfaltos szakaszon végsebesség tesztet és végeztünk, 100 kilogrammos terheléssel, tekeréssel 46,76 km/h-t tudtunk kihozni GPS szerint – a bicaj kijelzője 50-et írt. A valós 50-et is megfutotta a gép, amikor egy 20-assal könnyebb jóember ült a C29-en. Ezen a szakaszon tempomatot is bekapcsoltuk egy kis időre – mert az is van -, ehhez a gázt és a kijelzőn és a – gombot kell nyomva tartani 5 másodpercig. Szóval 60,11 km után merült le az akkumulátor egyes szintre, ilyenkor már nincs rásegítés, csak a világítást és a kürtöt táplálja az aksi. Ergo jó úton, 1-2-es rásegítéssel, egy 65-75 kilós kisemberkével a nyeregben tudni fogja a gyártó által megadott hatótávot az elektromos drótszamár.

A Duotts C29 kivehető és nem túl ízlésesen elhelyezett akkumulátora 48 V és 15 Ah, azaz 720 Wh-nyi energia forrása. Az egyes töltöttségi szintre lemerült telep feltöltéshez 7 óra 27 percre volt szükség – természetesen napelemes hordozható töltőállomásról töltöttünk -, ezalatt 706 Wh-nyi zöld energiát löktünk bele.

Összefoglalva, a DUOTTS C29 egy jó minőségű, nagy teljesítményű elektromos kerékpár, amely kiváló választás lehet azok számára, akik e-bike-ot (vagy kis módosítással pedelec bicajt) keresnek mindennapi városi-országúti használatra vagy kihívást jelentő terepen való kirándulásokra. Modern kialakításával, elektromos rásegítő rendszerével és a különböző tereptípusokhoz való alkalmazkodási képességével ez a bringa remek választás a kerékpárosok széles köre számára.

Sokkal szebb lett volna, ha akkumulátort és az elektronikát elrejtik a vázban, hidraulikus féket és nyomatékérzékelős rendszert adnak, de akkor a vásárlási számlán egy nagyon csúnya összeg állna. Ugyanakkor azt a 2-3 csavart a gyárban is meghúzhatnák rendesen és talán a hátsó lámpa és a kerekekre a fényvisszaverő prizmák még beleférhettek volna a csomagba.

Aki szeretne belekóstolni az e-bikeos – esetleg a lebutított pedelec – világba, és nem feltétlen szeretne 400 ezer forint feletti összeget kicsöngetni, az fülig érő szájjal fog leszállni miden kerekezés alkalmával a Duotts C29-ről. A lentebb írt ár is fokozni fogja a jókedvet, főleg akkor, ha a kupont is használjuk hozzá:

A Duotts C29 a megvásárlásához a BGae307f kupon használatával 846,59 dollárra lesz szükségünk, ami 293 ezer forint.

A Duotts C29 két darab akkumulátorral is megvásárolható a BGXIFD720 kuponkóddal 1183,19 dollár, ami 409 ezer forint.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van!

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Kastély Béla

A jövő mindig attól függ, hogy mit teszünk meg a jelenben.

NapiDroid