A sima S1 után a Kugoo S1 Pro is eljutott hozzánk, így nem csak leteszteltük az új modellt, de össze is tudtuk hasonlítani a korábbival. Nézzük, megéri-e a kis felárat a Pro verzió!
Kezdjük talán azzal, hogy a Kugoo S1 és a Kugoo S1 Pro nagyon sok mindenben teljesen megegyezik, mindössze néhány ponton van eltérés. Éppen ezért ez a teszt nem lesz annyira részletes, mint az előző, leginkább az újításokra, különbségekre helyezzük majd a hangsúlyt.
- A Kugoo S1 Pro a wSaDjsFd kuponnal most 313,99 euróba kerül a Geekmaxi oldalán lengyel raktárból, gyors szállítással, vámmentesen.
Kugoo S1 vs Kugoo S1 Pro
Ha valaki már ismeri az S1-et, akkor számára összeszedtük röviden, hogy miben más az S1 Pro.
- A kijelző üvegje egy síkba került a felső panellel (az S1-nél mélyebben ült a kijelző).
- Került világítás a kormány két végére.
- Alul vannak fényvisszaverők elöl és hátul is.
- A alsó részen, ahová lépsz, most már teljes szélességében van csúszásgátló bevonat, nem csak középen egy csíkban.
- Jóval vastagabb hátsó kerék.
- Nagyobb akkumulátor (6Ah helyett 7.5Ah).
- Az S1 Próhoz hordtáska is jár.
Ezekről persze lentebb kicsit részletesebben is lesz szó. Most pedig nézzük a tesztet!
Csomagolás, tartozékok
A Kugoo S1 Pro az elődjéhez hasonlóan dupla dobozban érkezett hozzánk, van egy külső karton, valamint egy fekete gyári csomagolás, amin belül habszivacs védi a járgányt szállítás közben.
A tartozékok között találunk természetesen egy EU szabványos töltőt, használati útmutatót, garanciajegyet, és ajándékba adnak egy vászon táskát is, ami jól jöhet a szállításhoz.
Külső
A Kugoo S1 Pro alapvetően egy jól összerakott, masszív roller lett, éppen ezért a legtöbb társával ellentétben ez nem 100, hanem 120 kg teherbírással rendelkezik (akárcsak az S1). Ennek ellenére maga a járgány nem túlzottan nehéz, mindössze 11,9 kg, így bármikor könnyen felkapható szükség esetén, még a lépcsőzés sem gond vele.
A könnyű szállíthatósághoz persze kell az összecsukható kivitel is, amivel az S1-hez hasonlóan itt sincs probléma. Fontos azonban megjegyezni, hogy nem elég csak a lila karra rátaposni, mert meg sem fog moccanni. Az első kereket neki kell támasztani valaminek, és a kormányt határozottan előre nyomni abban a pillanatban, amikor össze akarod zárni. Az egész egyetlen gyors mozdulat, de rá kell érezni, elsőre kicsit nehezebben megy. Viszont így biztosra vehető, hogy út közben nem fog összecsuklani alattad a roller. Íme egy videó az S1-ről, az S1 Pro ugyanígy működik:
Összehajtáskor egyébként a kormány beakad a hátsó sárvédőbe, így könnyen meg lehet fogni egy kézzel is, kényelmes a szállítása. Arra kell még figyelni, hogy amikor újra használni akarod a rollert, és felnyitod a kormányt, akkor kattanásig kell nyomni, mert akkor akad be rendesen.
A felső rész egy keveset változott az S1-hez képest, de alapvetően ugyanúgy néz ki. Fontos rész az LCD kijelző, ami meglehetősen nagy, és sok hasznos információ jelenik meg rajta, mint például az aktuális sebesség, az akku töltöttsége, a megtett út, a sebességfokozat, stb.
Maga a kijelző teljesen alap, kicsit olcsó hatást kelt, de a célnak tökéletesen megfelel, és napfényben is látható annyira, amennyire kell. A védőüveg (ami egyébként műanyag) pedig ezúttal egy síkba került a kerettel, nem lóg be, így kicsit praktikusabb és jobban is mutat.
A gombok nem változtak, ugyanúgy van duda, SET (összes megtett km vagy a legutóbbi bekapcsolás óta megtett km mutatása), ki- és bekapcsolás, világítás, illetve sebességfokozat. A fék és a gáz is ugyanúgy működik, húvelykujjal kell vezérelni a két kart, ezek teljesen rendben vannak, kényelmes a használatuk. A két fogantyú ezúttal is lehajtható, hogy szállításkor kevesebb helyet foglaljon a roller, emiatt kicsit lötyögnek, de ettől függetlenül masszívak, lehet beléjük kapaszkodni nyugodtan.
Nagy pozitívum, hogy a kormány magassága 3 fokozatban állítható (akárcsak az S1-nél), így használhatják alacsonyabb és magasabb személyek is. Ez a lehetőség sajnos sok rollerről hiányzik.
Az egyik szembetűnő újítás, hogy a kormány két végére került 1-1 piros LED, de ezek nincsenek összeköttetésben a roller többi részével, elemről működnek. A végükön van 1-1 gomb, ezzel lehet ki- és bekapcsolni őket. Van folyamatos világítás és villogás funkció is. Apróságnak tűnik, de elég sokat javít a láthatóságon rossz fényviszonyoknál. Világítás egyébként van elöl és hátul is, sőt, a hátsó féklámpaként is funkcionál. A fellépő pedig, ami az aksit is tartalmazza, elöl és hátul is kapott piros fényvisszaverőket.
A fellépővel kapcsolatban még annyit újítottak, hogy most mér teljes egészében csúszásgátló felületet kapott. Nekem az előzővel sem volt problémám, de bizonyos esetekben azért számíthat a jobb tapadás.
A gumik továbbra is tömörek, de ezeken is újítottak. Más lett a minta, és mindkettő lyukacsos kialakítást kapott oldalt. A hátsó kerék ráadásul sokkal szélesebb lett, így nagyságrendekkel jobban néz ki.
Amit még érdemes megemlíteni, hogy javítottak a támasztékon. A S1-nél túlságosan lent volt, ezért szinte teljesen álló helyzetben lehetett letámasztani a rollert, ami nem volt túl stabil. Az S1 Pro esetében már figyeltek arra, hogy kicsit nagyobb legyen a roller dőlése, így stabilabban le lehet támasztani. Csak milliméterekről van szó, de észlelhető a különbség.
Használat, tapasztalatok
A Kugoo S1 Pro ugyanazt a 350W-os motort kapta, mint az S1, ami az első kerékben található. A legtöbb átlagos utcai roller 250W-os, amiknél ez jelentősen erősebb. A nagyobb teljesítmény érezhető a mindennapi használat során, jobban gyorsul a masina, meredekebb emelkedőn felmegy, és a végsebesség is nagyobb.
Három sebességfokozat van, az elsővel 15km/h, a harmadikkal pedig már 30km/h a végsebesség a gyári adatok szerint. Én olyan 26-27-ig tudtam felgyorsulni egyenes úton, szélcsendben, de ez egyébként teljes mértékben elég is, menet közben sokkal többnek tűnik. Még annyit észrevettem, hogy a megegyező motor ellenére az S1 Pro egy hajszálnyival gyengébbnek tűnik a sima S1-nél, valószínűleg szabályoztak rajta valamit, vagy pedig a vastagabb hátsó kerék fogja kicsit vissza. A különbség viszonyt tényleg minimális, a végsebesség olyan 1km/h-val lehet kevesebb, és ezzel együtt is jóval erősebb az átlagnál a masina.
A lengéscsillapítás továbbra sem a legjobb, a teleszkópok kicsit kemények (mondjuk ezeken lehet állítani elvileg, még nem próbáltam), és a tömör gumi sem annyira nyeli el az út egyenetlenségeit. Cserébe viszont nem kell fújni, és defektet sem fogsz kapni. Jó úton gyönyörűen megy a roller, de rosszabb úton már tud rázni, és a bakkanókat is meg fogod érezni. Összességében egyébként élmény közlekedni vele, simán használható a mindennapokban.
Említést érdemel a tempomat funkció. Ha pár másodpercig egy pozícióban tartjuk a gyorsító kart, akkor a roller a kar elengedése után tartani fogja a sebességet, egészen addig, amíg hozzá nem érünk megint ehhez vagy a fékhez. Ez hosszabb egyenes távon jöhet igazán jól, hiszen így nem kell folyamatosan lenyomva tartanunk a gázt.
A fékek sem változtak, elöl motorfék van, ami egy pillanat alatt lelassít, de felborulni nem fogsz vele. Kicsit szokni kell, és fékezés közben kapaszkodni, de egyébként egy jó megoldás szerintem. A hátsó fék sima taposós, igazából sem sokat ér, de nincs is rá szükség.
Bár nem igazán az éjszakai közlekedésre valók ezek a rollerek, a világítás rendben van, elöl elég erős a lámpa, és a hátsó is megfelel a célnak. Ez utóbbi egyébként villog felkapcsolt állapotban, fékezéskor pedig folyamatosan világít. Az alsó fényvisszaverők és a kormány két oldalán lévő LED-ek is kifejezetten hasznosak lehetnek, javítják a láthatóságot.
Most pedig jöjjön az egyik legfontosabb kérdés, a hatótáv. Az S1-et ugyebár egy 6Ah-s akkumulátorral szerelték, az S1 Pro pedig már egy 7.5Ah-s telepet kapott. A motor megegyező, ám érdekes módon a gyári adatok szerint mindkettő 30 km maximális hatótávval bír. Ennek az lehet az oka, hogy a hátsó kerék vastagabb, így kicsit nagyobb a fogyasztás, és ezt próbálták kompenzálni a nagyobb aksival.
A tényleges hatótáv rengeteg mindentől függ, többek között a súlyodtól, az útviszonyoktól, a széltől, az utazási sebességtől és a hőmérséklettől is. A gyári adatok minden rollernél csak tájékoztató jellegűek, nagyon ideális esetben igazak lehetnek, de a valós használat során nem bírnak ennyit. Az S1 nagyságrendileg olyan 15-20 km-t tesz meg egy töltéssel, ami már jónak számít a hasonló kategóriájú rollerek között. Az S1 Pro nálam nagyon hasonló eredményt produkált, vagyis nincs jelentős eltérés ezen a téren.
Összegzés, ár
A Kugoo S1 Pro nagyjából ugyanazokkal az erényekkel bír, mint az S1, itt is az ár az, ami leginkább vonzó tényező lehet, illetve hogy mit kapunk érte. 100 ezer Ft környékén vásárolhatsz egy masszív, gyors, erős rollert korrekt hatótávval és praktikus, összecsukható, könnyen szállítható kivitellel.
Persze vannak hátrányok is, rosszabb úton már rázósabban fut, részben a tömör gumik miatt, és mobilos alkalmazás sincs hozzá, ellentétben mondjuk az M365-tel (bár erre nincs is túl nagy szükség szerintem). A kivitel és az összeszerelés alapvetően jó, de azért bizonyos részeken látszik, hogy ez nem egy drága roller, nincs meg az a nagyon prémium hatás.
A Kugoo S1 Pro hozzánk a Geekmaxi jóvoltából érkezett, náluk a wSaDjsFd kuponkóddal most 313,99 euróba kerül EU raktárról ingyenes, gyors szállítással, és így a vámolás miatt sem kell aggódnod. A végösszeg így durván 103 ezer Ft lesz.
A Kugoo S1 pedig jelenleg 276,99 euróba kerül az aHQrueS3 kuponkóddal, ami olyan 91 ezer Ft. Ha ezeket az árakat nézem, akkor talán az S1 a jobb vétel, főleg azért, mert leginkább azok választják, akiknek nem mindegy az ár. Mindkettő ugyanoda visz el, és a komfortérzet is nagyjából megegyező. Persze az S1 Pro is egy remek roller lett, és ha úgy érzed, hogy szükséged van az extra dolgokra, akkor ez is jó vétel.
Köszönjük a tesztelési lehetőséget a Geekmaxi webáruháznak!