Arról már számtalanszor beszámoltunk, hogy az elvesztett felhasználóit a Netflix egy olcsóbb, ugyanakkor reklámokkal megtámogatott előfizetési lehetőséggel szeretné visszacsábítani. Ha minden jól megy, ez az opció a következő év elején fog startolni. Már hallani mindenfélét erről a bizonyos előfizetési szintről, például azt beszélik, hogy nem lehet majd vele offline filmezni, ami kifejezetten baljós értesülés. Most viszont egy egészen pozitív infót szeretnénk közölni veletek, mely szerint nem minden tartalomban lesznek majd reklámok, még ebben az olcsóbb előfizetésben sem.
A Bloomberg értesülései szerint ez a bizonyos legolcsóbb előfizetési opció, amely reklámok révén igyekszik pótolni a kieső bevételeket, egyáltalán nem fog bennünket állandóan hirdetésekkel zaklatni. Ők úgy tudják, hogy a saját gyártású filmeket megjelenésükkor egyáltalán nem fogják megszakítani semmilyen reklámmal, és ez így is marad egy bizonyos ideig. Azt egyelőre még pletykaszinten sem tudni, hogy meddig maradnak ezek a filmek reklámmentesnek, de ezzel a húzással a szolgáltató egyaránt kedvezne a közönségnek és a filmek készítőinek is, akiknek így szívesebben tekintik majd meg az alkotásaikat.
Emellett bizonyos gyerekeknek szóló, szintén házon belül készített műsorok is reklámmentesek maradnak. Egyébként a Disney+ is hasonlót tervez a saját, hirdetésekkel spékelt, olcsóbb előfizetési szintjének bevezetésekor.
A különböző filmstúdiók nyomást gyakorolhatnak a Netflixre, hogy a filmjeik közben ne jelenjenek meg reklámok, de ezt a szolgáltató úgy játszhatja majd ki, hogy az adott tartalom előtt és után jeleníti meg a hirdetéseket, tudjátok, mint ahogyan a mozikban szokták. Mondjuk ez még mindig jobb, mintha az adott mozgóképes kontentet szakítaná félbe valami.
A Bloomberg szerint azonban a Netflix bizonyos tartalmi licencek miatt egyes címek előtt és után eleve nem jeleníthet meg reklámokat. A jelentés szerint a szolgáltatónak a stúdiókkal kötött megállapodásokban lefektetett összegek értékén felül még plusz 10-15 százalékot kell kifizetni azért, hogy elhelyezhesse azokat a bizonyos hirdetéseket.
Arról korábban már beszámoltunk, hogy a Netflix a Microsoftra szeretné testálni a hirdetési rendszer kiépítését és működtetését. Ted Sarandos, a Netflix társ-vezérigazgatója egy korábbi nyilatkozatában pedig azt is elárulta, hogy a reklámokkal támogatott előfizetés használók korántsem fognak ugyanakkora mennyiségű tartalomhoz hozzáférni, mint azok, akik a jelenlegi előfizetési szintek valamelyikét veszik igénybe. Sejtésünk szerint a képminőség sem lesz 4K…
Ennek ellenére az elemzők becslése szerint a szolgáltató akár évi 3-4 milliárd dollárt is szerezhetne a reklámokon keresztül, ráadásul az online videóhirdetések egyik legnagyobb szereplőjévé válna. Nyilván az így szerzett bevétel tenné lehetővé azt, hogy ezt az előfizetés opciót olcsóbban kínálhassák a felhasználók számára. Habár a kevesebb tartalom és az offline filmezés korlátozása némileg ijesztőnek hangzik, a Netflix vezetői ígéretet tettek arra, hogy a reklámos előfizetéssel élőknek sokkal kevesebb hirdetést kell majd megtekinteniük, mintha egy klasszikus, kereskedelmi televízióadást néznének.
Forrás: PhoneArena