A Meta – leánykori nevén Facebook – a minap bejelentette, komolyan gondolják a metaverzumot, amelyre több tízmilliárd dollárt fognak költeni, hogy a szükséges szoftverrel és hardverrel kapcsolatos fejlesztéseket finanszírozzák. Egyúttal azt is közölték a nagyérdeművel, hogy a virtuális valóságra épülő platformjuk, ami lényegében ennek a digitális univerzumnak az elődjeként is felfogható, immáron 300 ezres felhasználói bázissal büszkélkedhet.
300 ezer felhasználó, 20 ezer tartalomalkotó és 10 ezer világ – ez most a Horizon Worlds, a Meta közösségi virtuális valóság platformja, ami decemberi indulása óta tízszeresére nőtt. A Meta koponyái, élen Mark Zuckerberggel, elkötelezett hívei a metaverzum koncepciónak, olyannyira, hogy az Oculus VR márkát is, ami a virtuális valósággal kapcsolatos hardvereket foglalja magában, átkeresztelték Meta Quest VR-ra.
A Meta szóvivője, Joe Osborne megerősítette a számokat a The Verge újságírójának, és azt is elárulta, hogy az óriási felhasználói tábor magában foglalja a Horizon Worlds és a Horizon Venues közösségét is. Utóbbi egyébként egy külön applikáció, amelyben a felhasználók élő eseményeken vehetnek részt a virtuális térben, például koncerteken és más hasonló rendezvényeken. A statisztikáknak nem képezik részét a Horizon Workroom-ok, ami egy különálló virtuális valóság konferenciarendszer, és amelynek használata meghívóhoz kötött.
It’s time. 10,000 worlds have already been created. Drop in and play, build or just hang out. The possibilities are endless. pic.twitter.com/VWc83PkuDV
— Horizon Worlds (@HorizonWorlds) February 16, 2022
A Horizon Worlds lehetővé teszi a készítők és a benne résztvevő játékosok számára, hogy külön kis virtuális világokat hozzanak létre, úgy, ahogyan a Roblox vagy Minecraft játékokban is lehetséges. A platform biztosítja a felhasználói számára, hogy magával ragadó környezeteket építsenek ki maguknak és mindenféle eszközöket használhassanak a játékhoz, a kommunikációhoz, a szórakozáshoz.
Persze ahhoz, hogy valaki ebben a mókában részt vehessen, szükséges a megfelelő virtuális valóság felszerelés is. Az egyik legolcsóbb alternatívát éppen a Meta gyártja, a Quest headsetek nagyon durva ár/érték arannyal rendelkeznek. A vállalat ennek ellenére mégsem osztotta meg, hogy hány Quest headseten sikerült túladniuk, mint ahogyan jelenleg még az is nehezen megjósolható, mekkorára fog nőni ez a virtuális platform az elkövetkezendő hónapok, évek során. A Horizon Worlds-öt egyelőre még nem monetizálta a Meta, de szinte biztosra vehető, hogy a jövőben lesznek alkalmazáson belüli vásárlások, és egyéb eszközök, módozatok, amelyek révén profitot termelhet ez a virtuális környezet.
Forrás: The Verge