Egy kifejezetten érdekes játékot készített a Google, amelynek röviden annyi a lényege, hogy mi rajzolunk, a mesterséges intelligencia pedig kitalálja mi van a képen.
A Quick, draw! egy kísérleti játék, amelynek a célja, hogy teszteljük, illetve tanítsuk a Google mesterséges intelligenciáját, miközben jót szórakozunk. Persze akár csalás is lehetne a dolog, hiszen a program mondja meg, hogy mit kell lerajzolnunk, amit utána az MI megpróbál felismerni, de nyilván nincs ilyesmiről szó.
Kapunk tehát egy szót (lehet tárgy, előlény vagy bármi más), amit 20 másodperc alatt kell minél felismerhetőbben lerajzolnunk. A mesterséges intelligencia közben folyamatosan találgat, hogy éppen mi lehet a képen, és ha eltalálja mielőtt lejár az idő, akkor megvan a pont. Egy kör hat ilyen próbálkozásból áll. Szerintem kifejezetten ötletes a játék, csak egy kis angol tudás kell hozzá. Én mondjuk touchpaddal próbáltam, így elég nehéz volt rajzolni, és mobilon sem ment valami jól, de egérrel vagy érintőceruzával biztosan könnyebb.
Tipp: ha nem ismered a szót, amit le kellene rajzolni, akkor írd be gyorsan a Google-be, és a képtalálatoknál egyből látod, hogy mi is az. Persze egy egyszerű netes szótár vagy a Google Fordító is megteszi.
Hogy tetszik a játék?
forrás: Google