Eleglide M1 (új kiadás) teszt – 27,5 colos elektromos kerékpár 250 ezer Ft alatt!

0

Tavaly járt nálunk az Eleglide M1 elektromos kerékpár, ami a meglehetősen kedvező ára miatt kifejezetten jó vételnek számított. Azóta megjelent egy frissített változat, ami teljes egészében leváltotta a régit, és most ez is eljutott hozzánk, így meg tudtuk nézni, hogy mi változott!

  • Az Eleglide M1 új verziója most mindössze 588,99 eurós áron rendelhető az ELEGLIDEM1HU kuponnal a Geekmaxi oldalán EU raktárról, ami átszámolva durván 240 ezer Ft.
  • Július 24-ig minden rendelés mellé ajándék Tronsmart Trip Bluetooth hangszóró jár!

Rövid verzió

Ha esetleg már ismered az eredeti M1-et, vagy olvastad a korábbi tesztünket, akkor elég lesz ezt a részt elolvasnod, leírjuk röviden, hogy miben más az új modell.

  • Nagyobb méretű a bicaj, 26 helyett már 27,5 colos kerekekkel jön, és a kormánya is szélesebb lett.
  • Új első teleszkóp, ami le is zárható.
  • Sárvédők ezúttal nincsenek a dobozban, ezeket külön kell beszerezni.

Összességében tehát fejlődött a bicaj, de még mindig egy meglehetősen olcsó modellről van szó. Annak ellenére, hogy egy év alatt elég rendesen mentek fel az árak, és a forint is sokat gyengült, az M1 frissített verziója kijön bőven 300 ezer Ft alatt, amivel elég jó vételnek számít.

Csomagolás, tartozékok

Az új modell a régi verzióhoz hasonlóan egy méretes dobozban érkezett, jól becsomagolva és kipárnázva, így nem igazán kell aggódni a szállítás közbeni sérülések miatt.

A kerékpár félig összeszerelve érkezett, így viszonylag gyorsan be lehet üzemelni. Az ülést, az első kereket, a pedálokat, a kormányt, a kormányra való vezérlőket és az első lámpát kell felszerelni, ez összesen durván fél órát vesz igénybe, de ha valaki gyakorlottabb, akkor jóval hamarabb is végezni lehet vele.

A bicaj alap alkatrészei mellett a következők voltak még a csomagban:

  • EU szabványos töltő
  • 2 db kulcs az akkumulátor levételéhez és lezárásához
  • Néhány szerszám (villáskulcs és imbuszkulcsok)
  • Hátsó fényvisszaverő
  • 2 db prizma a kerekekre
  • Extra kábelrendező “telefonzsinórok” (azon felül, amik a bicajon alapból vannak)
  • Alternatív kormánymarkolat beépített gázadási lehetőséggel
  • Felhasználói útmutató

Külső, alkatrészek

A bicaj még mindig egy teljesen korrekt alumínium vázra épül, ami kellően masszív, és a hegesztések is szépek. A teljes tömeg kb. 26 kg, ebben már az aksi is benne van, ami a vázon található, és bármikor könnyedén levehető, így sokkal egyszerűbb tölteni (elég csak az akkut felvinni a lakásba).

A 7,5 Ah-s akkumulátort egy sín fogja, stabilan áll a helyén, és kulccsal zárható. Van rajta egy főkapcsoló is, amivel áram alá helyezhetjük a bicajt, illetve néhány jelző LED, amelyek a töltést és a töltöttséget mutatják.

A 250 W-os motor a hátsó kerékagyban található, és egyáltalán nem feltűnő. Ha az aksit nem nézzük, akkor teljesen úgy néz ki a járgány, mint egy hagyományos mountain bike.

A vezérlő panel a kormányon található, van rajta egy ki- és bekapcsoló gomb, egy gomb az első lámpának, illetve egy módváltó gomb. Utóbbival az 5 féle sebességfokozat között lehet váltani, illetve van egy nulladik opció, amikor nem dolgozik a motor. Az aktuális fokozatot LED-ek jelzik, illetve fentebb vannak további LED-ek, amik az akku töltöttségét mutatják.

Normál kijelző nincs a bicajon, így nem látjuk például az aktuális sebességet, ezt utólag kell pótolni, ha valakinek szüksége van ilyesmire. Vannak spéci kerékpár computerek, vagy akár egy telefon is befogható a célra, egy filléres, kormányra szerelhető mobiltartó kell csak hozzá, és egy megfelelő app.

A kábelek korrektül el vannak rendezve

A kormányon van még a két mechanikus fékkar, a két váltó, egy csengő, valamint a gumis markolatok. A csomagban van egy másik pár markolat is, ami tartalmaz gázkart, ha esetleg bátrabbak vagyunk, akkor ezt is fel lehet szerelni (hivatalosan csak olyan elektromos bicajjal lehetne közlekedni, ami csak rásegít a hajtásra, tehát nincs rajta gázkar).

A kerekek és a gumik teljesen átlagosak, 27,5 colosak, tehát egész nagyok, nem igazán lehet rájuk panaszunk. Elöl-hátul tárcsafék van, ez egy olcsóbb mechanikus típus, ennyi pénzért ne várjunk hidraulikusat.

Az első teleszkóp a gyári leírás szerint egy hidraulikus megoldás, de azért ez sem egy csúcskategóriás típus. Ami mindenképpen pozitívum, hogy le is lehet zárni, ez egy hasznos extra. Igaz, nem a kormányról zárható, hanem le kell nyúlni, de könnyen elérhető menet közben is, nem annyira kényelmetlen.

Nem esett még szó a váltóról, egy 21 sebességes Shimano megoldást kapunk, ami ebben az árkategóriában teljesen megfelelő.

Az ülés magassága állítható, a kormányé nem. A maximális teherbírás a gyári adatok szerint 100 kg, de valószínűleg nagyobb tömeg alatt sem szakadna össze az Eleglide M1.

Használat, tapasztalatok

Kezdjük talán azzal, hogy az Eleglide M1 frissített verziója, hasonlóan az eredeti modellhez, egy teljesen normál, hagyományos kerékpárként is használható. Akár le is vehetjük az aksit róla, a megszokott módon tudjuk tekerni, működik minden, kivéve az első lámpa, amihez már kell az elektronika, de ez könnyen kiegészíthető egy elemes vagy aksis változattal.

Persze nyilván akkor érdemes ilyet venni, ha a motoros hajtást is használni fogjuk. Ha az aksi a helyén van, bekapcsoljuk a főkapcsolót, majd a kormányon lévő panelen a bicaj elektronikáját, és máris rendelkezésre állnak a plusz lehetőségek.

A bekapcsolás után mindig a nulladik fokozat az alapértelmezett, tehát nincs rásegítés, ezt a módváltó gombbal lehet állítani. 5 sebességfokozat van, az elsővel 12 km/óra sebességig gyorsít a motor, az ötödikkel pedig már 25 km/óráig. Tekeréssel természetesen gyorsabban is mehetünk, csak az erőnk és az állóképességünk szab határt, de a motor csak a beállított sebességig segíti a hajtást, fölötte már nem. Van egyébként egy különálló “séta mód” is, ami 6 km/órával segíti a bicaj tolását.

Ami kicsit ront a kezelhetőségen, hogy csak egy módváltó gomb van, ezzel mindig az eggyel nagyobb sebességfokozatra tudunk lépni, tehát ha mondjuk lefelé váltanánk, akkor “körbe kell menni”, és többször megnyomni a gombot. Persze nem egy hatalmas probléma ez, de kényelmesebb lenne egy két gombos megoldás, amivel lehetne felfelé és lefelé is léptetni a sebességfokozatot.

A motoros rásegítés a tekeréssel kapcsol be, ha pedig nem tekerünk, akkor leáll (mindkettőnél van egy rövid, nagyjából 1 másodperces késleltetés). Akkor is leáll a motor, he behúzzuk bármelyik fékkart, ez azonnal és automatikusan megtörténik, ami fontos a biztonságos közlekedés miatt.

Fontos még kiemelni, hogy nincs a bicajban nyomatékszenzor (csak normál pedálszenzor), vagyis nem számít a tekerés erőssége a rásegítésnél. Ez azt jelenti, hogy akár teljesen minimális tekeréssel is tudunk gyorsan menni (a gázkar felszerelése nélkül is), hiszen mindössze annyi kell a motor bekapcsolásához, hogy forogjon a hajtókar. Persze ha sportolni szeretnénk, tekerhetünk erősebben is, igazából teljesen mi szabjuk meg, hogy milyen mértékben akarjuk igénybe venni a motor segítségét.

A nyomatékszenzoros típusok egyébként jóval drágábbak, 8-900 ezer Ft környékén indulnak, tehát teljesen más kategóriát képviselnek. Ezeknél a hajtás erősségétől függ a motoros rásegítés erőssége.

Ha felszereljük a gázkaros markolatot, akkor elérhetővé válik a “moped” mód, vagyis tekerés nélkül is tudunk gyorsítani, mint egy robogóval. Ennél is a beállított sebességfokozat a mérvadó, maximum 25 km/óra sebességig gyorsít a motor, de addig egész jó a nyomaték, simán felmegy a közepes emelkedőkön is. Ahogy már említettük, ez nem szabályos, senkit sem bíztatunk a használatára, de egyébként nem annyira feltűnő a markolatos gázkar.

A szokványos, 21 sebességes Shimano váltó megfelelően teszi a dolgát, ez a motor működését nem befolyásolja, csak a mi tekerésünket. Az első teleszkóp jobb, mint a semmi, de nem egy túlzottan komoly megoldás, ha esetleg valaki jobbra vágyik, akkor le lehet cserélni egy drágább típusra. Mindenesetre működik, és nagy előnye, hogy zárható. Egy mozdulattal fixálni tudjuk, ilyenkor megszűnik a rugózás, ami bizonyos helyzetekben jól jöhet.

Az első és hátsó tárcsafék is teszi a dolgát, ezek is olcsóbb (mechanikus, bowdenes) típusok. A megállással nem lesz gond, jól működnek, de ha esetleg később fejlesztenénk a bicajt, akkor érdemes lehet hidraulikus fékeket felszerelni.

Hatótáv, töltés

Az Eleglide M1 frissített verziója is egy 36 V-os, 7,5 Ah-s akkumulátorral bír, ami a gyári adatok szerint akár 65 km hatótávra is elég rásegítéssel, tisztán elektromos hajtással pedig 30 km-re. Nyilván a pontos érték nagyon sok mindentől függ, ezek inkább amolyan maximális hatótávok, ami ideális esetre vonatkoznak, de nem lehetetlen elérni őket.

Szerencsére azért a valóságban is rendben vannak a hatótávok, normál napi használatra bőven elég, amit a bicaj tud, sőt, akár hosszabb túrákra is. A teszt során főleg vegyesen használtuk, többféle terepen és sebességgel. Azért olyan 45-50 km-t ki lehet hozni belőle egy töltéssel, és ha esetleg le is merülne az aksi, akkor sem leszünk nagy bajban, hiszen tekerni még tudunk. Erre az esetre érdemes felszerelni egy alternatív első lámpát, ami elemmel működik, mivel a gyári megoldás a bicaj aksiját használja.

A gyári EU-s adapterrel a töltési idő körülbelül 4-5 óra, és mivel az aksi levehető, így nem kell hozzá a bicaj, ez nagyon praktikus például azoknak, akik emeleten laknak. Arról nem is beszélve, hogy vehetsz hozzá extra akkut, bár nem lesz annyira olcsó mulatság.

Eleglide M1 teszt – Összegzés, ár

Az Eleglide M1 még mindig az egyik legolcsóbb elektromos kerékpár, amit megvehetsz, és ennek ellenére egyáltalán nem rossz konstrukció, ráadásul egész jól néz ki, ami nem egy utolsó szempont. Kapunk egy korrekt alumínium vázat, egy leszerelhető és könnyen cserélhető aksit, egy jól működő motort elegendő erővel, 21 sebességes váltót, illetve mechanikus tárcsafékeket és lezárható első teleszkópot.

Gyakorlatilag ugyanazt tudjuk írni, mint az előző tesztben, hogy mivel nem egy drága bicajról van szó, így nyilván nem várhatunk csúcskategóriás alkatrészeket. A fékek, a váltó és a teleszkóp is középszerűek, de azért teszik a dolgukat, és ha valami nagyon zavarna minket, akkor a fejlesztés is megoldható. Ár/érték arányban viszont nem igazán van ellenfele az Eleglide M1-nek, hiszen lassan már normál bicajt sem kapunk ennyiért, nem hogy elektromosat.

Hozzánk a Geekmaxi jóvoltából érkezett a kerékpár, EU raktárról, 2-3 munkanapos szállítással. Futár hozta a csomagot mindenféle extra fizetni való nélkül.

Az Eleglide M1 új verziója most mindössze 588,99 eurós áron rendelhető az ELEGLIDEM1HU kuponnal a Geekmaxi oldalán EU raktárról, ami átszámolva durván 240 ezer Ft.

  • Július 24-ig minden rendelés mellé ajándék Tronsmart Trip Bluetooth hangszóró jár!

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

A Napidroid.hu alapítója.

NapiDroid