A DSCC (Display Supply Chain Consultants) nemrégiben publikált egy jelentést, amely szerint az idei év első negyedéve volt az eddigi harmadik legjobb időszak a hajlítható kijelzős okostelefonok számára. Ezek a spéci és jövőt idéző készülékek bár nem teljesítettek olyan jól, mint az ünnepek alatt, 2,22 millió eladott példánnyal 571 százalékos volt a szegmens növekedése a korábbi év azonos időszakához viszonyítva.
A termékkategórián belül a flip mobilok, vagyis a “régi idők” kagylótelefonjainak dizájnját továbbvivő flexibilis készülékek számítanak népszerűbbnek, például ennek a fentebb említett 2,22 millió eladott készüléknek a fele Samsung Galaxy Z Flip 3 volt.
Ezután következett a Galaxy Z Fold 3, amely 2022 első negyedévének második legpopulárisabb hajlítható képernyős mobilja volt. Innen már nem nehéz kitalálni, hogy a piacot a Samsung uralja, a globális hajlítható képernyős telefonok szegmensének 74 százalékát tudhatják magukénak.
A Huawei is jön fel, a hajlítható kijelzős okostelefonok piacának 20 százaléka az övék volt a vizsgált időszak alatt. Sikerük alapköve a Huawei P50 Pocket, ami szintén a flip kialakításának köszönhetően lophatta be magát a vásárlóközönség szívébe.
A jelentést készítő szakemberek szerint a Samsung idén még nagyobb elvárásokat támaszt hamarosan megjelenő hajlítható készülékeivel szemben. Az elemzők úgy vélik, hogy ez egy valamivel megfizethetőbb árra is utalhat a Galaxy Z Fold 4 esetében, az összeg kevesebb lesz, mint az a bizonyos 1800 dollár, amit a Galaxy Z Fold 3-ért kezdéskor elkértek.
Ami a piac teljességét illeti, a kalkulációk szerint az év végére várhatóan megduplázódik, így összesen 16 millió hajlítható képernyős mobil találhat gazdára 2022-ben. Ráadásul az elérhetőség sem okozhat majd gondot, mert a drága, viszonylag kis mennyiségekben gyártott hajlítható készülékek nem fognak szenvedni az alkatrészek hiányától úgy, mint a hagyományos okostelefonok.
Forrás: GSMArena