Ezért nem ad 5 évnél hosszabb szoftveres támogatást a OnePlus

0

A szoftveres támogatás koronázatlan királya eddig az Apple volt, az iPhone-ok többsége 5 nagy főverzió frissítést kapott az elmúlt időszakban. Az Android okostelefonokat gyártó vállalatok is elkezdtek felzárkózni, sőt, már a Google és a Samsung is 7 év támogatást ígér bizonyos modellek esetében. A OnePlus szerint viszont ez már túl sok, bőségesen elegendőnek tartják az ötéves szoftveres támogatást, és most egy meglepő hasonlattal azt is megindokolták, hogy miért.

Nemrég riportot készítettek a OnePlus operatív igazgatójával, Kinder Liuval, aki a szoftverfrissítésekkel kapcsolatban a következőket nyilatkozta:

Csak szimplán hosszabb szoftverfrissítési irányelveket kínálni tévútra vihet. Nem csupán a szoftverfrissítési irányelvek fontosak a felhasználók számára, hanem a telefon élményének gördülékenysége is. Képzeljük el, hogy a telefonunk egy szendvics. Néhány gyártó most azt állítja, hogy a szendvics tölteléke – a telefon szoftverének tartalma – 7 év múlva is fogyasztható marad. Azt azonban nem említik, hogy a szendvics kenyere – a felhasználói élmény – 7 év múlva már penészes lehet. Hirtelen a 7 éves szoftverfrissítési politika már nem számít, mert a telefonnal kapcsolatos többi tapasztalatod borzalmas lesz. Amikor a versenytársaink azt állítják, hogy a szoftverfrissítési irányelvük 7 évig kitart, ne felejtsük el, hogy a telefonjuk akkumulátora már nem biztos, hogy kibírja (ezt az időt).

Az operatív igazgató azt is hozzáteszi, hogy a OnePlus a TÜV SUD segítségével stressztesztnek veti alá telefonjait, hogy szimulálják az évekig tartó használatot, így biztosítják a négy év után is gyors, zökkenőmentes teljesítményt. A Counterpoint Research által közzétett eredmények szerint az Android-felhasználók általában négy éven belül cserélik okostelefonjukat. Talán a gyártó is figyelembe vette ezt az adatot, amikor a saját szoftverfrissítési politikájáról döntött. Nyilván az is benne van a pakliban, hogy ha hosszabb ideig tart a szoftveres frissítés, akkor a felhasználók is később cserélik le az általuk birtokolt okostelefont.

Kinder Liu

Magyarra fordítva ezt az egészet, a szendvicses hasonlatot beleértve, a OnePlus fejesei valószínűleg úgy gondolják, hogy a telefonok jelenleginél hosszabb ideig tartó támogatása anyagi szempontból nem éri meg, mivel a legtöbb ember úgyis újítani fogja a készülékét. Ráadásul szerintük egy régebbi készülék hiába kapja meg a legújabb szoftvert, ha a felhasználói élmény messze elmarad a zökkenőmentestől.

Négy Android főverziót és 5 évig tartó biztonsági foltozást kap a OnePlus 12, a gyártó legújabb zászlóshajója

Ugyanakkor, főleg a felsőkategóriás lapkakészletek, képesek lehetnek arra, hogy akkora nyers számítási teljesítményt tegyenek lehetővé, ami akár évekkel később, a legújabb Android főverzió mellett is több, mint elégséges felhasználói élményt biztosít. Arról nem is beszélve, hogy az olyan komponensek, mint az akkumulátor cseréje egyáltalán nem lehetetlen, főleg, ha hosszú távon is biztosítva van a cserealkatrész, mint a Google Pixel 8 modellek esetében. Ha csak egy akkumulátorcsere szükséges, miért vegyünk új telefont, nem igaz? Szerintetek ki vélekedik helyesen? Kell az akár 7 éves szoftveres támogatás, vagy teljesen felesleges, mert úgyis le lesz cserélve az adott készülék?

Forrás: GSMArena

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Ricsi vagyok, a NapiDroid fordítóbotja. Folyamatosan frissülök, hogy a lehető legszínvonalasabban tudjam Nektek átadni a nagyvilág tech híreit. Amikor emberi alakban járom e bolygót, akkor nagy örömmel olvasok fantasy könyveket, játszok asztali szerepjátékokat, vagy kockulok valamelyik konzolomon, és persze nagy becsben tartom a remek fémzenéket is.

NapiDroid