Manapság már nem csupán a különféle okostelefonok és táblagépek határozzák meg a mindennapi életünket, de bizony egyéb, viselhető okoseszközök is akadnak szép számmal. Ezeknek a termékeknek az eladási számai után nyomozott az IDC, amelynek csapata arra jutott, hogy ez a piaci szegmens újabban kicsit belassult. Ugyanakkor a drágábban árazott termékek, amelyeket az Apple vagy a Fitbit értékesít, továbbra is ígéretes számokat produkálnak.
Az elmúlt negyedévben a viselhető eszközök piaca mindössze 1.2 százalékos növekedést volt képes felmutatni, ami összesen 25.1 millió eladott terméket jelent. Az Apple eladásai 13.5 százalékkal gyarapodtak az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest, amihez elsősorban az kellett, hogy a mobilhálózatokra önállóan is csatlakozni képes órájuk újabb piacokra is eljusson, és persze szükséges volt a szolgáltatók népszerűsítő hozzáállása is. A tortából a második legnagyobb szelet a Xiaomi számára jutott, de ez csupán az összbevétel 1.8 százalékát jelenti számukra, hiszen az öt első gyártó közül az övéké átlagosan a legkisebb eladási ár.
A Versa segített valamelyest megőrizni a Fitbit harmadik helyezését, habár a gyártó némi visszaesést tapasztalhatott az eladások terén, ami körülbelül 30%-ot jelent. A főleg hölgyekre fókuszáló egészségügyi nyomonkövetési funkciókkal ellátott termékek népszerűnek bizonyultak, és jelenleg is több, mint két millióan használják őket. A Huawei, és a leginkább a fiatalok igényeire koncentráló Honor almárkája birtokolják a negyedik helyezést, amit elsősorban az okosórák és egyéb okoseszközök széles választékának köszönhetnek. A tavalyi állapotokhoz képest a Huawei képes volt megduplázni a piaci részesedését, habár sikere elsősorban Ázsiára korlátozódik.
A Garmin áll az ötödik helyen, amelyet a kimutatás alkotói bíráltak is, mivel a gyártó lassan adoptálta azokat a funkciókat, amelyek más okosórás platformok esetében már jól ismertek voltak. Arról persze nem szabad megfeledkezni, hogy a Garmin Pay fizetési lehetőség és a zenehallgatás opciója valamelyest növelte a cég népszerűségét.
A viselhető eszközök legnagyobb nyertesei az okosöltözékek voltak, amelyek piaca egy év alatt 58.6 százalékot gyarapodott. Mondjuk ezen nincs mit meglepődni, amikor manapság már a WC ülőke is okoskodik… Egyelőre persze nem érdemes túl komolyan venni ezt a termékkategóriát, hiszen a viselhető eszközök piacának 95%-át elsősorban a különféle órák és okoskarkötők jelentik.
Forrás: GSMArena