Megkaptuk tesztelésre a Kugoo egyik új elektromos rollerét, a KIRIN S1-et, ami egy viszonylag olcsó típus, mégis egész komoly, masszív kivitelt kapott, és a teljesítményére sem lehet panasz. Nézzük, mit kell tudni róla!
- Akció: a Kugoo KIRIN S1 most csak 249,99 euróba kerül az AXWBm5h7 kuponkóddal, így olyan 88.200 Ft lesz a végösszeg. A szállítás villámgyors és vámmentes EU raktárról! További részletek itt.
Doboz, tartozékok
Egy viszonylag nagyméretű csomagban érkezett a Kugoo rollere, amelyben hungarocellbe ágyazva találjuk magát a járgányt a nem túlzottan sok tartozékával együtt.
A kormány felső része külön érkezik, ennek a felszereléséhez kapunk négy csavart és egy imbusz kulcsot. A művelet nagyon egyszerű, pár perc alatt megvan, csak össze kell dugni egy vezetéket, becsúsztatni a kormányt a helyére, majd rögzíteni a csavarokkal. Ezeken kívül mindössze egy EU szabványos töltő és egy használati útmutató jár a KIRIN S1-hez, de másra nem is igazán lesz szükségünk.
Külső
A Kugoo KIRIN S1 egy egész kompakt és könnyű roller, mindössze 12 kg-ot nyom, vagyis nem okoz gondot a szállítása. A kivitel meglehetősen erős, fémből készült szinte minden, és hivatalosan 100 kg a teherbírása a járgánynak. Az összeszerelés és maga a dizájn is jobb, mint a korábbi Kugoo S1-nél (nem keverendő össze a két roller), sokkal minőségibb az új modell. Nem recseg-ropog semmi, nincsenek holtjátékok, nagyon egyben van az egész.
Össze is lehet hajtani a KIRIN S1-et, így könnyű megfogni, és a tárolása is egyszerű. A művelet sokkal gördülékenyebb, mint korábban, elég csak rálépni a sárga karra, és már le is tudjuk hajlítani a kormányt, ami ebben az állapotban is rögzül. Attól pedig nem kell félni, hogy menet közben megadja magát a mechanizmus, elég masszív lett.
A kijelző meglehetősen egyszerű, mutatja az aktuális sebességet, az akkumulátor töltöttségét, hogy melyik sebességfokozatban vagyunk, illetve van még 1-2 egyéb jelzés. Erős napfényben nem látszik tökéletesen, kicsit halvány, de egyébként teljesen jól teszi a dolgát.
Alatta van az egyetlen gomb, ezzel lehet ki- és bekapcsolni a rollert ha hosszan nyomjuk, rövid nyomásra pedig a három sebességfokozat között lehet váltani. Dupla nyomással az első LED világítás kapcsolható be, ha pedig triplán nyomjuk meg, akkor a sebesség kijelzésének mértékegységét tudjuk állítani (km vagy mérföld). A lámpa egyébkén elég erősen világít, ez jól jön az esti órákban.
Megtaláljuk fent a szokásos két kart, amelyeket a nagyujjainkkal tudunk lenyomni. A bal oldali a motorfék, a jobb oldali pedig a gyorsítás, vagyis a “gáz”. Itt vannak még a markolatok is, ezeknek kifejezetten jó a fogása, kényelmesek. Leszerelni viszont nem lehet őket, csak egyben a kormányt.
A kormány magassága nem állítható, de így legalább nagyon stabil a rúd és az egész váz, egyáltalán nem kotyog vagy zörög. Nekem a 190 centimmel is kényelmes volt még, de akár egy 160 centis személynek is megfelelő, tehát emiatt nem kell annyira aggódni.
A fellépő rész sokat javult a korábbi verziókhoz képest, teljes egészében egy gumiszerű anyag borítja, ami jól tapad, nem túlzottan sérülékeny, és a takarítása is egyszerű. Jobb oldalt van még egy kitámasztó, ami megfelelően teszi a dolgát, kicsit előrébb pedig a töltő csatlakozóját találjuk, amit gumi zárósapka véd.
A kerekek tömörek, vagyis nem kell őket soha fújni, és defektet sem fognak kapni. Egyetlen hátrányuk, hogy kevésbé rugalmasak, így jobban érezni az úthibákat menet közben.
Lámpa nem csak előre, hanem hátra is került, de ez nem világít folyamatosan, csak féklámpaként üzemel.
Használat, tapasztalatok
A Kugoo KIRIN S1-et egy 350W-os elektromos motor hajtja, ami a hátsó kerékben található, és az elérhető legnagyobb sebesség 25 km/óra. Többre is képes lenne a roller, de szoftveresen le van ennyire korlátozva (ez a legtöbb típusnál így van). Egyébként a hármas fokozatban tud ennyivel menni, egyesben és kettesben 10, illetve 20 km/óra a maximum.
A legtöbb átlagos rollerben kisebb motor van, a Xiaomi M365-ben például 250W-os, tehát egyáltalán nem gyenge a KIRIN S1. Gyorsításkor érezni, hogy van benne erő, és simán felmegy akár 15 fokos lejtőn is.
Amit még tudni kell, hogy álló helyzetből nem indul el a roller, ez egy biztonsági funkció. Elinduláskor lökni kell rajta egy kicsit, és utána megnyomni a gázkart (minimális sebesség is elég, csak guruljon). Így nem fordulhat elő az, hogy figyelmetlenül lenyomod a kart, és kiszalad a kezedből a roller.
A fék nagyon egyszerű, a motort használja a roller. Ez egy hatékony megoldás, viszonylag gyorsan meg lehet vele állni, és nem is csúszik meg a gumi. Persze nyilván nem a legfullosabb, de ehhez a teljesítményhez és sebességhez elegendő. A tárcsafékes rollerek általában drágábbak szoktak lenni.
Alapvetően szépen megy a KIRIN S1, kellemes a hangja, nincs semmi furcsa, oda nem illő zaj. A rugózás viszont lehetne jobb, bár elöl van egy lengéscsillapító, ez elég kemény, így az úthibákat meg lehet érezni, főleg úgy, hogy a tömör kerekek sem igazán tompítanak.
Nem esett még szó a hatótávról, ami talán az egyik legfontosabb szempont. A Kugoo KIRIN S1-be egy 36V-os, 6Ah-s, akkumulátor található, amivel a gyári adatok szerint akár 25 km-t is meg lehet tenni egy töltéssel. Nagyon ideális körülmények között ez valószínűleg nem lehetetlen, de akárcsak más rollereknél, normál használat mellett azért kevesebbel kell számolni. Nekem hűvösebb, szeles időben, vegyes úton, sok megállással és elindulással, a leggyorsabb módban 17 km-t sikerült mennem a 75 kilómmal, ami szerintem egy teljesen vállalható hatótáv. Ennél már csak a lényegesen drágább típusok tudnak többet, de azoknál is igaz, hogy a gyári adat 65-70%-a a reális. A töltési idő pedig 4-5 óra.
Ha valaki nagyon szeretné, akkor telefonnal is össze tudja kapcsolni a KIRIN S1-et, van benne ugyanis Bluetooth.
A Kugoo appot kell letölteni, ami elérhető Androidra és iOS-re is. Ezen keresztül is vezérelhetőek a roller bizonyos funkciói, illetve kijelzi a fontosabb adatokat, mint az akkuszint, az aktuális sebesség, vagy a megtett út.
Összegzés, ár
A Kugoo KIRIN S1 egy viszonylag egyszerű, de mégis kellemes megjelenésű, minőségi roller. Nem túlzottan nagy méretű, és könnyű is, így a szállítása nagyon egyszerű, de azért mégsem mondhatjuk, hogy kispórolták volna belőle az anyagot, masszív az egész váz, és jól össze van rakva, így egy időtálló jármű lehet.
A rugózás lehetne jobb, de egyébként szépen megy, és a teljesítménye, illetve a hatótávja is megfelelő. Alkalmas lehet szórakozásra, városon/falun belüli közlekedésre, vagy akár rendszeres ingázásra is. Az ára egyáltalán nem vészes, már 100.000 Ft alatt meg lehet vásárolni.
Hozzánk a Geekmaxi lengyel raktárából érkezett a roller, 2-3 nap alatt itt volt futárral, mindenféle vámolási macera nélkül. Kaptunk rá egy kis kedvezményt is, az AXWBm5h7 kuponkóddal 249,99 euróra csökken az ára, így olyan 88.200 Ft lesz a végösszeg. További részletek és rendelés az alábbi linken:
A roller kérhető fekete és fehér színben is.
NapiDroid.hu