KuKirin G2 Max teszt – 1000 W-os elektromos roller, ami akár terepre is alkalmas

0

Eljutott hozzánk a Kugoo legújabb elektromos rollerje, a magyar fül számára kicsit furcsa nevű KuKirin G2 Max. A járgány a szintén nemrég megjelent, új generációs KugooKirin G2 Pro erősebb és nagyobb változata.

  • KuKirin G2 Max a Geekmaxi oldalán most 869,99 eurós áron rendelhető az SHKJcuRz kuponnal EU raktárról, gyors szállítással (~354 ezer Ft). A csomagot futár hozza pár nap alatt, semmi más fizetni valód nem lesz. További részletek és rendelés ezen a linken.

Néhány fontosabb jellemző elöljáróban (gyári adatok):

  • 1000W-os motor
  • akár 55 km/órás sebesség
  • akár 80 km hatótáv
  • 10 colos, terepre is alkalmas gumik
  • első és hátsó rugós teleszkóp
  • tárcsafékek
  • könnyel le- és felszerelhető ülés
  • állítható magasságú kormány
  • első és hátsó világítás + irányjelző
  • nagy méretű kijelző

Ez így összességében nem hangzik rosszul, a lényeg persze úgyis az, hogy hogyan teljesít a mindennapi használat során a KuKirin G2 Max. Erre igyekszünk válaszolni az alábbiakban.

Csomagolás, tartozékok

A G2 Max, ahogy a neve is mutatja, már egy méretesebb roller, így természetesen egy nagy dobozban hozták, ami megfelelően ki volt bélelve hungarocellel darabokkal.

A roller szinte teljesen összeszerelve, használatra készen érkezett, kibontás után néhány perc alatt beüzemelhető, gyakorlatilag csak a kormányt kell a helyére csavarozni, és persze a keréknyomást ellenőrizni.

Tartozékokból az alábbiakat kapjuk:

  • EU-s töltő adapter
  • Ülés (váz, ülőke és csavarok a rögzítéshez)
  • Imbuszkulcs készlet
  • Kis méretű kézi pumpa
  • Használati útmutató

Külső

A KuKirin G2 Max dizájnja már ismerős, sokban hasonlít a szintén 2022-ben megjelent G2 Pro modellre, csak éppen nagyobb és erősebb lett. A formaterv már alapból is mutatós, a fekete-narancssárga színkombináció pedig még inkább feldobja.

A teljes tömeg 31 kg, ami nem kevés, de azért még nem is annyira veszedelmes, és a méretes akkumulátor miatt teljesen indokolt. Az anyaghasználat is jónak tűnik, masszív alumínium ötvözet az egész szerkezet, nem recseg-ropog sehol, és a hegesztések is szépek.

Természetesen összehajtható a kivitel, egy csavaros megoldást kapunk, ami elég jól sikerült, egyáltalán nem lötyög a kormány, annak ellenére, hogy még a magassága is állítható.

A kormány szélessége 59 cm, ez lehetne kicsit nagyobb is, de végülis nagy gond nincs vele. A gumis markolatok kényelmesek, a középen található kijelző pedig kifejezetten nagy.

Mutatja az aktuális sebességet, a megtett távolságot, a beállított sebességfokozatot, az akkumulátor töltöttségét és feszültségét, illetve van rajta néhány plusz ikon. A fényerejére egyáltalán nem lehet panasz, napsütésben is jól látható (és még a szögét is lehet állítani, hogy pont szembe legyen velünk).

Bal oldalra került néhány kapcsoló, ezeken keresztül érhetjük el a világítást, az irányjelzőt és a dudát. Itt egyetlen apró hibát fedeztem fel, az irányjelző ikonok festése el van csúszva (a képek a középső állásban van a kar), de menet közben úgysem ezeket fogjuk nézni.

Jobb oldalt pedig van egy kulcsos indító, egy nagyujjas gázkar, valamint egy bekapcsoló gomb.

Természetesen van még két darab fékkar is, ezek a mechanikus tárcsafékeket vezérlik, illetve középen, a kijelző alatt egy akasztó, ami összehajtott állapotban beakad a hátsó lábtartóba.

A kerekek nagy méretűek (10 col) és terepes gumi van rajtuk. Városban is használhatók, de szükség esetén cserélhetők is más típusra. A mechanikus tárcsafékekről már volt szó, elöl és hátul is ilyen van, és a felfüggesztésre sem lehet panasz, rugós teleszkóp csillapítja a bukkanókat elöl-hátul.

A lábaknak kialakított rész kellően hosszú és széles, a borítása pedig gumi, ami kifejezetten jól tapad, és a takarítása is egyszerű. A sárvédők már alapnak számítanak, hátul pedig van egy extra lábtartó rész, ami nagyon stabil, és a szöge is kényelmes, ellentétben például a Kirin G3-mal, aminél nagyon meredek volt.

Természetesen világítás is van, nem is akármilyen. Előre egy extra erős LED lámpa került hűtőbordákkal (ezt kicsit lejjebb kellett hajtani, hogy ne világítson szembe másokat), van továbbá két darab szintén előre néző fehér fény két oldalt. Hátra három piros lámpát szereltek, ezekkel oldották meg a normál világítást, a féklámpa funkciót és az irányjelzőt is.

A kormány magassága 3 fokozatban állítható, így szinte bárki számára megfelelő 160 cm és 200 cm magasság között. A teherbírás 120 kg, és kapunk egy IP54-es por- és cseppálló minősítést.

Használat, tapasztalatok

A kulcs elfordítás után, a gázkar alatti gomb hosszú megnyomásával tudjuk bekapcsolni a rollert, ami alapesetben 1-es sebességmódban indul, amivel 15 km/óra a maximális sebesség. Ugyanezzel a gombbal tudunk feljebb lépni, a második módban 30 km/óráig gyorsul a járgány, a harmadikban pedig 55 km/óráig, legalábbis elméletileg.

A hátsó kerékben lévő 1000 W-os motor kellően erős, nagyjából 40 km/óráig elég jól gyorsul a roller ahhoz képest, hogy nem duál motoros, és az emelkedőkkel sincs gondja. A végsebesség viszont nálam egyenes úton olyan 45-50 km/óra között alakult, ami egyébként teljesen elegendő, de a gyárilag megadott értéket nem sikerült elérni. Szitálást egyáltalán nem tapasztaltam, menet közben is teljesen stabil a roller.

A rugós teleszkópok szépen teszik a dolgukat, megfelelően csillapítják a nagyobb bukkanókat, de viszonylag azért kemények, így az apróbb rázkódást nem nyelik el. Simán mehetünk akár enyhébb terepre is a rollerrel, elboldogul fűben, földúton, és a vidéki kátyús utakon is. Durvább terepre, nagyon meredek emelkedőkre viszont már erősebb, duál motoros masina ajánlott.

A terepgumiktól egyébként nem kell félni, sima aszfalton is lehet őket használni komolyabb kompromisszumok nélkül, de persze ha kizárólag jó utakon közlekedünk (Magyarországon mondjuk ez ritka), akkor lehet másfajta gumikat is felrakni.

A fékek teljesen átlagosak, normál mechanikus megoldás került előre és hátra is. Ezek kevés karbantartást igényelnek, és megfelelően teszik a dolgukat. Elektronikus (motor) fék és visszatöltés viszont nincs, legalábbis nem találtunk erre vonatkozó információt.

Az ülés egy hasznos extra lehet egyesek számára, de igazából csak abban az esetben érdemes szerintem használni, ha valakinek nehézséget jelent állva közlekedni (pl. egészségügyi okból kifolyólag). Viszonylag egyszerűen és gyorsan fel lehet szerelni, a felfogatása nagyon masszív, és állítható a magassága is, tehát igazából nem lehet rá panaszunk. Ettől függetlenül szerintem furán néz ki egy roller üléssel, és aki megteheti, az inkább normál módon, állva használja.

Akkumulátor, hatótáv

A KuKirin G2 Max egy egész méretes, 960 Wh-s (48 V, 20 Ah) aksival bír, amivel a gyártó szerint akár 80 km is megtehető egy töltéssel. Nyilván ez nagyon ideális esetben jöhet csak össze, de normál használattal is igen korrekt hatótávra képes a járgány. Ha folyamatosan nyomjuk neki, egyáltalán nem spórolunk, akkor a körülményektől függően olyan 30-45 km-re lehet számítani, ha viszont lassabban megyünk, 25 km/óra körüli sebességgel, akkor akár az 50-60 km is meglehet. Ezek teljesen jó értékek ebben az ár- és méretkategóriában.

A töltési idő elég hosszú, 10-11 óra, de ha éjszaka töltöd, vagy mondjuk a munkahelyen, akkor ez nem lesz probléma (egyébként sem kell állandóan 100%-ra tölteni). A töltő csatlakozó a lábtartó elülső részén található, egy műanyag takarófül alatt. Az adapter EU szabványos, tehát nem kell hozzá semmilyen átalakító.

Összegzés, ár

A KuKirin G2 Max nagyjából a Kirin G3 és a G2 Pro egyvelege, de szerencsére nagyrészt mindkét rollerből a jó tulajdonságokat gyúrták össze. Megkapjuk a G3 nagyobb méretét, nagyobb kerekeit és egy erős motort, viszont a G2 Pro praktikusabb kialakításával és kényelmes fellépőjével. Hatótávban pedig mindkettőt veri a G2 Max, vagyis összességében egy jó konstrukciónak tűnik. Az eddigi tapasztalatok alapján a korábbi típushibákat is sikerült kiküszöbölni, a G3 karrierjét a kinyíródó vezérlők rontották el, a G2 Pro-nál pedig a nehezen elérhető hátsó szelep és az eleinte nyikorgó első kerék csökkentette az örömünket.

Összességében tehát kaptunk egy viszonylag nagy méretű, kellően erős és gyors rollert korrekt hatótávval, és terepre is alkalmas kivitellel. A lengéscsillapítás kicsit kemény, de azért megfelelő, a fékek pedig középszerűek, de teszik a dolgukat. A világítás kifejezetten erős, és a kijelző is kellően nagy és látványos. A fellépő kényelmes, esetleg a kormány lehetett volna kicsit szélesebb, de aki kisebb rollerről vált, vagy egyáltalán nem volt rollerje, annak nem fog feltűnni.

  • KuKirin G2 Max a Geekmaxi oldalán most 869,99 eurós áron rendelhető az SHKJcuRz kuponnal EU raktárról, gyors szállítással (~354 ezer Ft). A csomagot futár hozza pár nap alatt, semmi más fizetni valód nem lesz. További részletek és rendelés ezen a linken.

 

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

A Napidroid.hu alapítója.

NapiDroid