Egyre népszerűbbek az okosórák

0

Arról már többször írtunk, hogy az okostelefon eladások csökkenőben vannak, ehhez képest képzeljétek, az okosóra értékesítések gyarapodó tendenciát mutatnak. Az idei második negyedévében 12 millió ilyen eszköz talált gazdára világszerte, ami 44 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. 

Sejtésünk szerint nem lesz nagy spoiler, ha eláruljuk, melyik gyártó vezeti az eladásokat. Igen, az Apple az, az Apple Watch nagyon jól fogy. A cupertinoi csapat 5,7 milliót adott el ebből a készülékből a megadott időszak alatt, ami tényleg egy nagyon meggyőző szám. Ezzel a számmal az almás gyártó több, mint felét uralja az okosórás piacnak. A Samsungnak sem megy rosszul a sora, hiszen összesen 2 millió eladott okosórával büszkélkedhetnek, tavaly ilyenkor csak feleennyit sikerült eladniuk. Még van hova fejlődni, de az elemzők szerint a Galaxy Watch Active 2 és a többi új modell majd rendesen meg fogják dobni az eladásokat, és ezáltal nőni fog a dél-koreai cég piaci befolyása is.

A Fitbit is ott van a nagy nevek között, de már csak a harmadik helyen, a növekvő piaci tendenciák ellenére. Egyébként a részesedéséből pont az Apple javára veszít, a belépőszintű Fitbit Versa Lite nem igazán akar fogyni, holott az első negyedévben bemutatott Versa elég jó vételnek látszott. A gyártónak nem tűnik valami fényesnek a jövője sem, hiszen a Samsung, a Garmin, illetve a Fossil is a részedésére hajt az egészségügyi, illetve fitnesz szegmensben egyaránt.

A cikkben szereplő adatokat a Strategy Analytics gyűjtötte, és ezúttal nem az összes viselhető kütyüről van szó, csak konkrétan az okosórákról. Ha az okoskarkötőket is számításba vennénk, akkor jó eséllyel a Xiaomi kerülne a második helyre, hiszen a Mi Band széria rettentően jól fogy.

Forrás: GSMArena

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás
NapiDroid