Annak ellenére, hogy az okostelefon-piac hanyatlik, úgy látszik, hogy a zenei streaminget – amit a legtöbben a mobilon veszünk igénybe – még nem érintik a gazdasági hanyatlás következményei. A legnépszerűbb szolgáltató, a Spotify néhány fontos eredménymutatója 2022 utolsó negyedévében az eredetileg vártnál jóval magasabb lett.
Jelenleg 205 millió előfizetője van a Spotify Prémium szintjének, ami 10 millióval több, mint 2022 harmadik negyedében, illetve ez a szám 25 millióval nagyobb, mint egy évvel korábban ugyanabban az időszakban. Jelentős mérföldkő ez a Spotify saját eredményeihez képest, de azt nem tudni, hogy a konkurenciához viszonyítva mennyire számíthat sikeresnek a streaming szolgáltató.
Az egyik legnagyobb kihívó az Apple Music, de hogy az almások streamingje hogyan muzsikál – értitek, muzsikál – azt sajnos nem tudhatjuk, mert a cupertinoi cég már 2019 óta semmilyen számadatot nem hozott nyilvánosságra. Akkoriban nagyjából 60 millió előfizetőjük volt, ezután még készült néhány nem hivatalos becslés, ami 2021-ben ezt a számot 78 millióra emelte, tavaly meg az saccolták, hogy 88 millió felhasználója van a szolgáltatásnak.
Az Apple Music egyelőre messze van attól, hogy utolérje a Spotify-t felhasználói bázis szempontjából, utóbbit ugyanis a már említett fizetős vendégeken kívül további 295 millióan használják aktívan havi szinten, igaz, ezek azok a mazoisták, akik elviselik a hirdetéseket zenehallgatás közben. Az ő számuk is nőtt, mivel 2022 harmadik negyedévében még “csak” 273 millióan voltak. Így aztán a havi szinten aktív felhasználók száma (fizetős és ingyenes összesen) 489 millió volt 2022 negyedik negyedében, ami óriási növekedés az eggyel korábbi negyedévben számolt 456, illetve az egy évvel korábbi 406 millió hoz viszonyítva.
Mindezek ellenére a Spotify vezetői nem törölhetik le arcukról papírpénzzel a siker örömkönnyeit, mert hiába, hogy egyre több hallgatót vonzanak be saját platformjukra, továbbra is pénzt veszítenek. A svédországi székhelyű vállalat 250 millió dolláros működési veszteséget produkált 2022 októbere és decembere között.
Az indokok között említik a magasabb reklámköltségeket, illetve a megnövekedett személyi kiadásokat, de az igazság az, hogy a Spotify utoljára 2019-ben produkált nyereséges negyedévet. Ami pedig a közeljövőt illeti, a streaming szolgáltatónál nem számítanak arra, hogy hirtelen megugranak a pénzügyi mutatók.
Ti amúgy melyik zenei szolgáltatást használjátok?
Forrás: PhoneArena