Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én nem mindig tudok örülni a Facebook újításainak (és most nagyon finoman fogalmaztam). Nemrég váltott az új felületre a Messengerem, és egyenesen utálom az osztott kezdőlapot, a most bejelentett változtatás azonban még ennél is rosszabbnak tűnik.
Azzal remélem mindenki tisztában van, hogy hogyan működik a hírfolyam. Egymás alatt látod az ismerősök és a kedvelt oldalak posztjait, tevékenységét, persze még véletlenül sem időrendben, hanem össze-vissza, ráadásul rengeteg kihagyással. Hiába követek egy oldalt, csak a megosztásai egy részét látom, pedig pont azért lájkoltam be, mert érdekel. Ezzel szemben mostanában egyre több olyan poszt jelenik meg, ami egyáltalán nem érdekel. Állandóan ismeretlen személyek fotói jönnek velem szembe, csak mert valamelyik ismerősöm nyomott rá egy lájkot vagy hozzászólt.
A kicsit hosszúra sikerült felvezetés után nézzük a friss híreket! Hamarosan többet látjuk majd az ismerős személyek posztjait, fotóit, ezek lesznek a hírfolyam tetején, ezzel szemben csökken a Facebook oldalak elérése. Ez rossz például a NapiDroidnak, és azoknak is, akiket érdekelnek a megosztásaink, hiszen ha posztolunk egy hírt, az még kevesebb emberhez fog eljutni.
Mindez egyébként nem teljesen újdonság, egy hosszú folyamatról van szó, a Facebook évek óta folyamatosan csökkenti az oldalak elérését. Hogy miért? A hivatalos válasz az, hogy már túl sok a bejegyzés, és szelektálni kell, de persze mindenki tudja, hogy másról van szó. Egyszerűen arra kényszerítik a cégeket, híroldalakat, bloggereket, hogy fizessenek az elérésért. Hiába van tehát valakinek X ezer követője, zsebbe kell nyúlni, hogy azok lássák is a megosztásait. Ez eddig is így volt, és ezután még inkább így lesz…
Mit lehet tenni? Ha nem akarsz lemaradni a híreinkről, akkor kattints a Facebook oldalunkra, és pipáld be a “Megjelenítés elsőként” (vagy “See first”) opciót. Ha pedig biztosra akarsz menni, akkor kérj értesítést a megosztásainkról.
A legjobb persze az, ha naponta ellátogatsz a főoldalunkra a friss hírekért. :)
forrás: Adweek