Nagyon megy a szekér a kínai gyártónak, amely ráadásul már jó ideje nem csak a mobilpiacon van jelen, hanem gyakorlatilag minden szegmensbe gyárt terméket a szórakoztatóipartól kezdve a hétköznapi cikkeken át (pl. okos vécéülőke).
Az egyik legnagyobb erényük, hogy iszonyat jó képet alakítottak ki magukról. Mostanra világszerte ismertek, és a Xiaomi név hallatán mindenkinek olyan dolgok ugranak be, mint a kedvező ár, jó minőség, remek teljesítmény, gördülékeny MIUI rendszer, jó támogatottság, stb.
Nemrég azonban a Xiaomi Mi 6X bemutatóján Lei Jun, a cég alapítója osztotta meg, hogy az üzletpolitikájuk és egyben a sikerük titka is az, hogy az adózás utáni nettó profitjukat 5%-ban maximalizálták, és ezt a jövőben sem fogják átlépni. Ezért adják ilyen jó áron a mobilokat és egyéb eszközöket, és ahogy az lenni szokott, a nagy eladott mennyiséggel kompenzálják az egyes termékek alacsonyabb hasznát.
Érdekesség, hogy a korábbi vezérigazgató, Hugo Barra is beszélt már erről. Ő úgy fogalmazott, hogy a Xiaomi majdnem bekerülési áron adja a termékeit. Sokáig a piacon hagyják azokat, így mikor a komponensek ára már lejjebb ment, akkor kezdenek profitot termelni, és emiatt tudják ennyivel a többi gyártó alá pozicionálni az áraikat.
Kapcsolódó cikkek:
- Jó áron rendelhető a Xiaomi Mi MIX 2S
- Már rendelhető a Xiaomi Redmi Note 5 Global verzió
- TOP 5 Xiaomi mobil 50 ezer Ft alatt
Forrás: Xiaomi