Noha a Samsung jó ideje a legnagyobb androidos telefonokat gyártó óriásvállalat, a pénzügyi elemzések azt mutatják, hogy a dél-koreai gyártó idén jóval kevesebb profitot tudott kitermelni, mint egy évvel ezelőtt.
Nincsenek könnyű helyzetben az okostelefongyártók mostanság, hiszen a multimédiás piac telekommunikációs szegmense az elmúlt 5-6 év alatt hihetetlen méretűre nőtt. 2008 októberében, egészen pontosan október 22-én, amikor megjelent az első androidot futtató telefon, a HTC Dream, a legtöbb embernek fogalma sem volt arról, mi fán is terem ez a bizonyos zöld robotos rendszer. Az azóta eltelt 6 év alatt viszont elképesztő méretűre szélesedett a kínálat, szinte naponta jelennek meg újabbnál újabb, jobbnál jobb, vagy éppenséggel csapnivalóbbnál csapnivalóbb termékek, így érthető, hogy nem könnyű tartani a lépést.
A Business Insider értesülséi szerint hétfőn éjjel a Samsung vezérigazgatója, J.K. Shin egy figyelmeztetést adott ki, miszerint a harmadik negyedéves bevétel kevesebb lett, mint amire számítottak. Hasonlóan történt ez a második negyedévben is, így mondhatjuk, hogy sajnos tendenciává vált a profitcsökkenés – összehasonlításképp, tavaly ilyenkor 60%-kal nagyobb nyereséget tudott elkönyvelni a dél-koreai szupercég, mint idén.
Ennek ellenére nem kell rögtön a zsebkendők után nyúlni, mert a Samsung okostelefonos iparága nagyjából 4,1 billió koreai won-t (jelenlegi árfolyamon közel 1 billió forint) tudhatott a magáénak, ami elképesztő mennyiségű pénz.
Igazából ennek a hírnek nem is az a legnagyobb jelentősége, hogy egyre kevesebben vesznek Samsung telefonokat, hanem az, hogy a verseny bizony élesedik, egyre többen lépnek a pályára, és ezt nem szabad a nagykutyáknak sem figyelmen kívül hagynia. Egyre nagyobb teret hódítanak a prémium minőségű kínai termékek (lásd. Oppo, Xiaomi, Huawei), melyek jóval kedvezőbb áron kínálnak elképesztő teljesítményt (az Oppo Find 7 például simán felveszi a versenyt a Galaxy S5-tel, holott majdnem 50 ezer forinttal olcsóbb), így nem meglepő, hogy a kissé szakavatottabbak inkább az új megoldások felé nyúlnak.
A Samsung ráadásul az a fajta gyártó, amelyik mindegyik árkategóriába rengetegféle modellt helyez ki (szerintem már ők sem tudják, hány darab középkategóriás telefonnal rendelkeznek), melyek között bizony olykor igen durva átfedések is vannak, szóval magyarra lefordítva pénzt, energiát és munkát fektetnek olyan telefonokba is, amelyek eleve “halálra vannak ítélve”.
Nem gondoljuk, hogy a Samsungot jelenleg bármilyen nagyobb mértékű pénzügyi veszély fenyegetné, de ezek az eredmények mindenképp intő jelként szolgálhatnak a dél-koreai szupercégnek.
Forrás: Business Insider