Arról már mi is többször beszámoltunk, hogy a népszerű streaming-szolgáltató, a Netflix valamikor a nem túl távoli jövőben egy olyan előfizetési lehetőséget fog biztosítani a felhasználói számára, amely olcsóbb lesz, cserébe reklámok fognak megjelenni. A hirdetéseket a Microsoft biztosítja majd, és ha minden igaz, akkor jövőre már el is indul ez az opció. Azon túlmenően, hogy nem mindenki repes a reklámok gondolatától, újabb baljós értesülések kerültek napvilágra ezzel az előfizetési szinttel kapcsolatban, amelyek vélhetően leginkább a telefonos, tabletes, sokat utazó nézők számára hangzanak majd kevésbé kellemesen.
Egy bizonyos Steve Moser nevű fejlesztő a Netflix iOS rendszerre készített alkalmazásában olyan kódra bukkant, amely szerint az offline filmezés nem fog működni a reklámokkal tűzdelt verzióban. Magyarán szólva, ha valaki ezt az olcsóbb, reklámokkal támogatott előfizetési lehetőséget választja, nem nézheti letöltve a kedvenc műsorait. Mobilos, tabletes felhasználók számára ez azt jelentheti, hogy az adatcsomaguk igencsak hamar el fog fogyni, hacsak nincs korlátlan mobilnetjük, illetve a szórakozás egy esetleges internetkihagyás esetén szintén lehetetlenné válik.
A streaming-szolgáltató egyelőre még nem kommentálta ezt a felfedezést, ugyanakkor bizonyos hangok szerint az alacsonyabb ár tükrében a tartalmak letöltésének korlátozása egyáltalán nem számítana annyira aljas húzásnak. Mondjuk a reklámokkal kiegészített, olcsó Netflix előfizetés majd csak valamikor 2023 elején indul el, így addig a szolgáltató is átgondolhatja, milyen lehetőségeket biztosít, avagy nem biztosít azok számára, akik ezt az opciót választják.
Hogy mégis miért jutott odáig a Netflix, hogy egy reklámokkal tűzdelt előfizetési csomag bevezetésére adták a fejüket a cég vezetői? Az történt, hogy a szolgáltató 2022 második negyedévében egymillió előfizetőt elveszített. A Netflix döntéshozói úgy gondolják, hogy egy olcsóbb előfizetési lehetőség képes lesz visszacsábítani az elvesztett felhasználókat, illetve talán még újak is csatlakoznak majd az előfizetők táborához.
A streamingóriás másik nagy problémáját a jelszavak megosztása jelenti, ugye egyvalaki előfizet a szolgáltatásra, amit aztán még jónéhányan vele együtt használnak. A Netflix becslései szerint állítólag 100 millió háztartásban potyáznak, vagyis nem fizetnek semmiféle előfizetési díjat. Ennek megoldására egy afféle “családi csomagot” vezetnének be, amellyel plusz felhasználókat adhatnak az előfizetők a már meglévő csomagjukhoz, némi felárért cserébe.
Forrás: GSMArena