Ezek a cégek gyűjtik a legtöbb adatot a felhasználókról

0

Szinte már közhely, ha egy szolgáltatás ingyen van, akkor a felhasználó önmagával, vagyis jobban mondva az adataival fizet érte. Már csak az a kérdés, hogy egészen pontosan mennyit fizet a cégeknek, vagyis azok mennyi adatot gyűjtenek róla. Egy vadonatúj kutatás éppen erre a kérdésre próbál meg válaszolni.

A StockApps.com nemrégiben publikált kutatásában rangsorolja azokat a tech cégeket, amelyek a legtöbb adatot gyűjtik a felhasználókról. Az elemzésben 5 óriásvállalat szerepel, amelyeknek összehasonlítják az adatgyűjtési gyakorlatát: Apple, Amazon, Google, Twitter, és persze a jó öreg Facebook. Valószínűleg mindenki Mark Zuckerberg Metáját véli a legadatéhesebb cégnek az itt felsoroltak közül, de a felmérésében mégsem ők végeztek az élen.

Mondjuk az elemzésben nem vizsgálják konkrétan, hogy a szóban forgó vállalatok milyen típusú információkat gyűjtenek a felhasználóról, ehelyett úgynevezett “adatpontok” segítségével igyekeznek megmutatni, hogy az egyes cégek mekkora mennyiségű adatot halásznak. A felmérést készítők azt is igyekeznek hangsúlyozni, hogy a vállalatok általában az adatok egy adott kategóriájára összpontosítanak, nem feltétlenül a mennyiségre.

A StockApps kutatása szerint a legtöbb személyes adatot gyűjtő vállalat nem más, mint a Google. A jelentés szerint a cég által gyűjtött információk között helyadatok, böngészési előzmények, illetve a harmadik felek weboldalain vagy alkalmazásaiban végzett tevékenységek egyaránt megtalálhatók.

A Google a felhasználók Gmail-fiókjában lévő e-maileket is gyűjti, de a jelentés szerint az adathalászat még ennél is tovább megy, a keresőóriás számos további területen is hatalmas mennyiségű információt tárol, sőt, a StockApps azt is kijelenti, ha információról van szó, akkor a Google nagy valószínűséggel gyűjti azt.

Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Google rengeteg különböző szolgáltatást kínál, mégpedig díjtalanul, így aztán azok működtetéséhez valamilyen szinten szükséges az adatok gyűjtése. A keresőóriást a Twitter, az Amazon és a Facebook követi a sorban, az elemzők szerint mindkét közösségi platform rengeteg információt gyűjt, de ezek többnyire a felhasználók által megadott adatokat foglalják magukban.

A legkevesebb felhasználói adatot az Apple gyűjti, ami az elemzés szerint csupán a felhasználói fiókok fenntartásához szükséges információkat őrzi meg. Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy az almás gyártó támaszkodik legkevésbé a reklámbevételekre, míg a célzott hirdetésekből befolyó összegek jelentik a Google vagy a Facebook elsődleges bevételi forrásait.

Forrás: PhoneArena

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Ricsi vagyok, a NapiDroid fordítóbotja. Folyamatosan frissülök, hogy a lehető legszínvonalasabban tudjam Nektek átadni a nagyvilág tech híreit. Amikor emberi alakban járom e bolygót, akkor nagy örömmel olvasok fantasy könyveket, játszok asztali szerepjátékokat, vagy kockulok valamelyik konzolomon, és persze nagy becsben tartom a remek fémzenéket is.

NapiDroid