A Netflix végre hivatalosan is bejelentette azt a bizonyos reklámokkal támogatott előfizetési szintet, amelyről a sajtó már hónapok óta értekezik. A jelenlegi előfizetési lehetőségeket kiegészítő, kedvezőbb áron igénybe vehető opció novemberben startol, de egyelőre csak egy tucatnyi régióban.
Első körben 12 országban vezetik be a Netflix reklámokkal spékelt előfizetési szintjét, amelytől a tartalomszolgáltató a felhasználói bázis növekedését reméli. Ausztrália, Brazília, Kanada, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, Dél-Korea, Mexikó, Spanyolország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok lesz az első 12 régió, ahol ki lehet majd próbálni, hogy mégis mi fán terem ez a bizonyos olcsóbb, ám kompromisszumoktól egyáltalán nem mentes előfizetési opció.
A csomag neve “Basic With Ads”, és novembertől válik elérhetővé, egészen pontosan elsején érkezik Kanadába, november 3-án pedig az USA-ba és az Egyesült Királyságba. Az Amerikai Egyesült Államokban 6,99 dolláros (~3 ezer Ft), az Egyesült Királyságban pedig 4,99 fontos (~ 2400 Ft) havidíjért lehet majd nézni a reklámokkal megszakított tartalmakat.
Ami a videóminőséget illeti, az legfeljebb 720p-s lesz, hirdetésekből pedig átlagosan 4-5 percnyit kell elviselni óránként. A reklámok eleinte 15-30 másodpercesek lesznek, a műsorok előtt és közben fognak megjelenni.
Ami a tartalomkínálatot illeti, benne lesz szinte minden, ami a Netflixen elérhető, azért csak szinte minden, mert bizonyos műsorokat licenckorlátozás miatt egyelőre kénytelenek voltak kihagyni. A Netflix az ígéret szerint azon van, hogy ezek a tartalmak is részévé válhassanak a legolcsóbb csomag választékának.
A korábbi értesülések igaznak bizonyultak, ebben a csomagban nem lehet offline megtekintésre letölteni semmilyen videós tartalmat. Ha nincs internethozzáférés, nincs mozizás sem. Mielőtt elkezdődne a szokásos hőzöngés: a Netflix tisztázta, hogy az új előfizetési csomag semmilyen hatással nincs a már meglévő opciókra, tehát azokban nem lesznek reklámok.
Forrás: GSMArena