OOTD D99 elektromos roller teszt – A jóindulatú szörnyeteg

0

Az általunk is többször tesztelt Duotts egy új almárkát indított útjára OOTD néven. Egyelőre négy elektromos roller vásárolható meg, de a termékpaletta hamarosan bővülni fog. Hozzánk az elérhető kínálat legdrágább tagja, az OOTD D99 érkezett, amely kulcs nélküli NFC-indítással, 13 hüvelykes városi/off-road gumikkal, hidraulikus fékekkel, dupla motoros kivitelben 6000 W-os teljesítményt, 150 kilogrammos terhelhetőséget, akár 100 kilométeres hatótávot és 85 km/h-s végsebességet kínál. 

  • Az OOTD D99 elektromos roller megvásárlásához a BGOOTD99 kupon használatával 1590,90 dollárra lesz szükségünk, ami 550 ezer forint. Jelenleg csak elővételben kapható a D99, június 19. után kezdik kiszállítani a rendeléseket!
  • A termék EU raktárból érkezik, június 19-e után lesz feltöltve a raktárkészlet, utána 3-5 napon belül megtörténik a kiszállítás. Nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítást is tartalmazza a fenti ár!

Jelenleg több mint 100 000 elektromos roller közlekedik ilyen-olyan módon a magyar utakon, járdákon, és ez a szám folyamatosan nő. Ezek a környezetbarát közlekedési eszközök forradalmasították a közlekedést a városi és vidéki területeken egyaránt.

Az elektromos rollerek két nagyobb csoportra oszthatók. Az első a (hurka) pálcika roller, 8-10 hüvelykes picike, többnyire tömörgumis, jobb esetben első-hátsó fékkel rendelkező cseppségek. Ezeket a hónunk alá kaphatjuk, max. 25 km/h sebességet érnek el, gurulhatunk velük a járdán, csak ne legyen úthiba vagy egy kavics rakta, mert akkor jön a perec. A másik kategória a nagy 11-14 hüvelykes gumikkal, jobb esetben hidraulikus fékekkel felszerelt összkerékhajtású szörnyek, amelyek legyorsulják az autókat, és 40-50-es tempóval gond nélkül átrongyolhatunk egy fekvőrendőrön, ahogyan ezt új tesztalanyunkkal többször meg is tettük.

Az OOTD D99 elektromos roller egy nagy és nehéz kartondobozban érkezett. A pakkban habszivacs ágyba fektetve, összecsukott állapotban találjuk a rollert. Minden mozgó alkatrész kábelkötegelővel van rögzítve, így optimális védelem biztosított a szállítás közbeni sérülésekkel szemben. A csomagban két darab, ventilátoros, 140 W-os töltő, egy cipzáras kormánytáska (a töltők és még pár dolog szépen elfér benne), az összeszereléshez szükséges szerszámok, egy fényképekkel illusztrált felhasználói utasítás, és egy ülés rejtőzött. Az ülést nem használtuk, igazából fel sem szereltük, iszonyúan bénán néz ki vele a technika.

A dobozból való kivétel után hajtsuk ki a rollert. A szürke kallantyú szolgál a nyitásra-zárásra, a kék pedig fixálja a szerkezetet. A kormányt kell rögzítenünk hat darab csavarral, majd a fékkarok, a vezérlőpanel, a gázkar és műszerfal helyzetét beállítani, és az imbuszfejű csavarjaikat fixre húzni. A rögzítőcsavarok azért lazák, hogy szállítás közben ne feszüljenek, sérüljenek meg. A kormányszár, a kormánycsapágy, az első lengéscsillapító, az összecsukó szerkezet szorítócsavarjait is ellenőrizzük le. A legjobb, ha minden csavart egyesével kitekerünk, menetrögzítőzzük és úgy húzzuk fixre.

A hátsó résznél csak a sárvédőt kell felszerelnünk három darab csavarral, majd a takarólemezkét bepattintani. A hátsó felfüggesztéssel is érdemes foglalkoznunk, bár itt már tanultak a kínai barátaink a múlt hibáiból. Nem fém a fémen csúszik, vannak szilikonos-műanyag távtartók a mozgáspontokon. Szóval nem szükséges leszedni a lengőkart és a rugóstagokat. Elég csak az alsó-felső bekötési pontokat fellazítani, picit széthúzni, és a réseken keresztül teflonos zsírspray bejuttatásával megkínálni az érintett alkatrészeket.

Első használat előtt az akkumulátort töltsük maxra, és a kerekeket pumpáljuk fel (40 P.S.I.). Természetesen, ha van pluszban 5-600 ezer, de inkább 1 milliónk, akkor hazai boltban is találunk olyan rollert, amely hasonló paraméterekkel rendelkezik. Nem kell a csavarok meghúzásával, zsírázással foglalkoznunk, a kereskedő első használat előtt beüzemeli (plusz pénzért) a gépet.

Összeszerelés után jó szokásunkhoz híven mi is elvittük egy kerékpárok eladásával és szervizelésével foglalkozó boltba a D99-et – egyébként csak ajánlani tudjuk őket -, ahol megnézték, kipróbálták az újdonságot. Itt ismét elmondták, hogy nem csak kínai specialitás a csavarok nem meghúzása – ez a kereskedő feladata eladás előtt -, és a kerékpárgyárakban a betöltetlen minőségellenőri pozíció, ez a „haldokló nyugaton” is bevett eljárás.

Az OOTD D99 elektromos roller első pillantásra lenyűgöz impozáns és robusztus megjelenésével. Masszív felépítése azonnal önbizalmat kelt. Az alumínium ötvözetből készült váz ellenére a D99 masszív és nehéz, súlya 54 kg. A roller kihajtva 141 x 65 x 136 cm-esösszehajtva pedig 68 x 65 x 137 cm-es méretekkel rendelkezik, szóval nagy és impozáns, főleg azok számára, akik látják elsuhanni. A maximális teherbírás 150 kg, ez amúgy is mindent elmond. A roller egy mozdulattal könnyedén összehajtható, de ahhoz, hogy felkapjuk és vigyük, kell némi izomerő.

Az OOTD D99 nagy, 13 hüvelykes (125/60-7) TUOVT márkájú pneumatikus városi/off-road „Fat Tyre” abroncsokkal van felszerelve. Ezeket a széles gumiabroncsokat kifejezetten arra tervezték, hogy stabilitást és jó tapadást biztosítsanak különféle terepen. Nagy méretük lehetővé teszi, hogy hatékonyan elnyeljék az ütéseket és a rezgéseket.

A D99 lényegesen magasabb, mint a klasszikus rollerek. A 28 cm széles taposó trepni 35 centivel van a talaj felett, lent pedig 22 cm van, így hasmagassága az átlagnál jobb, járdaszegélyről le lehet vele ugratni anélkül, hogy odavernénk az alját. Az akkumulátorpakk is értelemszerűen az alsó részben található.

Elöl a dupla fordított villás felfüggesztés és hátsó két rugóstag remekül kiegészítik a széles gumiabroncsok által biztosított stabilitást és ütéselnyelést. A fekvőrendőrön 40-50-es tempóval át lehet száguldani, értelemszerűen az úthibák sem jelentenek akadályt, nem lesz perecelés, ha belemegyünk egy kátyúba.

Az OOTD D99 elöl-hátul 160 mm-es féktárcsákat és Dyisland/KTET márkájú hidraulikus tárcsafékeket kapott, amit elektronikus fék, úgynevezett E-ABS is segíti. Ez gyakorlatilag motorféket és némi regeneratív rásegítést jelent fékezés esetén. A fékhatás, az adagolhatóság rendkívül jó, itt maximális a pontszám.

Az OOTD D99 duál motoros roller, állandó hátsó kerék és kapcsolható az első kerék hajtással. A kerékagyakban lévő motorok 3000 W-ot adnak le, ami összesen 6000 W-ot és 90 Nm nyomatékot jelent. Ez a konfiguráció lehetővé teszi a D99 számára, hogy könnyedén leküzdje a legnehezebb terepet is, miközben figyelemre méltó teljesítményt nyújt.

Ez a kétmotoros konfiguráció lehetővé teszi a lenyűgöző, 85 km/h-s maximális sebességet egy maximum 70 kilogrammos emberke alatt. Terhelés nélkül, felemelt kerekekkel 1,17 másodperc alatt gyorsul 98 km/h-s sebességre, 90 kilogrammos versenyzővel pedig a 0-50 megvan 2,7 másodperc alatt. A maximális sebesség GPS szerint 71 km/h volt, a kijelzőn pedig 86 km/h állt.

A 65 cm széles kormány 97 cm-re magasságra van a trepintől, ami 170-182 cm-es felhasználóknak ideális. Az ennél magasabb emberek számára egy kormánymagasító vagy az Angwatt T1 kormánya jobb választás lehet. 

A kormány bal oldalán egy kék háttérvilágítású vezérlőpult egyesíti az összes alapvető funkciót. Nevezetesen van egy gomb a fényszórók aktiválására, egy menü gomb, egy be-ki kapcsoló, amellyel az Eco, a Normál és Sport mód választható. A „D/S” gombbal az elsőkerék-hajtás aktiválható, ez alatt pedig az elektromos kürt nyomógombja látható. Az irányjelző kapcsoló az egység alján húzgálható.

További kiemelt funkció a biztonságos, NFC-bilétás indítás. A bekapcsoló gomb megnyomása után felvillan a műszerfal, ilyenkor a vezérlőpanel két oldalán lévő cápa kopoltyúmintás részhez kell érinteni az NFC-bilétát, amelyből egyébként két darab jár alapáron. Nagyon menő és hasznos funkció!

A kormány közepén egy nagyméretű, erős fényben is jól olvasható, színes LCD kijelző mutatja az összes szükséges információt (sebesség, távolság, akkumulátor töltöttségi szint, üzemmód stb.). Hamarosan elérhető lesz a Bluetooth-kapcsolatos okostelefonos vezérlés is, remélhetőleg belekerül az alkalmazásba egy-két általunk javasolt fejlesztés is. Nem hivatalos, de pár adatot csekkolhatunk a kijelző gyártójának az alkalmazásában.

A jobb oldalon egy klasszikus, hüvelykujjas gázkarral szabályozhatjuk a sebességet. Eco módban 30, Drive-ban 50, Sport módban pedig 71 km/h-s sebességet ér el a gép, 97 kilogrammos terheléssel a GPS adtok szerint. Sajnos az LCD kijelző nagyon pontatlanul mér. A GPS szerint 15 km/h-s a sebeségeltérés, valamint 18%-os az eltérés a megtett távolság esetében.

Az első dupla LED fényszórók nagyon szépen megvilágítják az utat, biztosítva az optimális láthatóságot éjszaka vagy gyenge fényviszonyok között.

Az oldal végigfutó RGB LED látványos, ami nem baj, így biztosan észrevesznek bennünket.

A hátsó lámpa/irányjelző jól védett, de nem annyira látható helyen kapott helyet.

Az energiaforrása egy 2,4 kWh kapacitású, vagyis 40 Ah-s, 60 voltos, 18650-es EVE cellákból álló akkupakk. Kapott a gép némi vízszigetelést, IPX5 védelmi besorolása van, egy nyári zápor nem fog ártani, de lehetőség szerint kerüljük az esőben való közlekedést.

Az ilyen kétmotoros gépeknél állandó és visszatérő probléma volt, hogy egymotoros üzemmódban vannak használva, és emiatt a kontroller túlterhelődik. Ismét megkérdeztük a gyártót. Kis terhelésnél, 30-40 km/h-s sebességnél ~20 amper a szabályozó névleges kisülési áramerőssége, a D99-ben pedig 2 darab 45 amperes szinuszos vezérlő van, nem lesz gond.

A hatótáv teszt enyhén szeles időben, 97 kilogrammos terheléssel történt. Az elektromos autókhoz hasonlóan az elektromos rollerek is azonnal leadják az összes nyomatékot a kerekekre, ezáltal az ilyen „élményrollerek” gyorsulása brutális, és ezt nagyon nehéz nem kihasználni. Végig dual motoros módban közlekedtünk és GPS segítségével rögzítettük az adatokat. Az első 38 km alatt, D fokozatban 41 km/h, a második 12 km-es szakaszban Sport módban 48 km/h, az utolsó, lemerülésig tartó 20,5 km-es menetben, Sport, Drive és Eco üzemben használva 33 km/h volt az átlagsebesség. A túra során 70,2 kilométert sikerült megtennünk egy feltöltéssel, a gépezet 52,5 voltos feszültséggel már csak Eco módban, 20 km/h-s sebességgel tudott vánszorogni. Kellemes meglepetés volt, ez a roller nem akar megölni. A nagy és vastag kerekek miatt 40-es tempónál egykézzel is meg lehet tartani, nem az életünkért kapaszkodunk a kormányba, mint a kisebb kerekű rollerek esetében az lenni szokott. Ez egy jóindulatú szörnyeteg.

A 8%-ra merült roller akkumulátorába 2540 Wh-t töltünk mindkét töltő használatával 9 óra 51 perc alatt a Power Station konnektorából, napenergia a barátunk, nem az MVM. Eszerint a töltési veszteséget is számítva valós a gyártó által megadott 2,4 kWh akkumulátor kapacitás.

Napelemes töltés esetén 0 forint, ha konnektorról töltjük a rollert, akkor a 2,4 kWh óra delej, világpiaci áron számolva 200 Ft. Ezzel normálisan (40-45 km/h-s tempóval), nem gyorsulgatva és max gázon közlekedve, közel 100 kilóval, 70 km, kisebb testsúllyal akár 90-100 kilométert is elgurulhatunk. Mintha már írtuk volna korábban, ez egy megtérülő befektetés.

Külön kiemeljük – bár a D99 egy jóindulatú szörnyeteg – úgy közlekedünk, hogy beöltözünk: motoros sisak, térd- és könyökvédő, kesztyű a minimum! Július 16-tól kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni, ami éves szinten 5-10 ezer forintos kiadást fog jelenteni! Nem kötelező, de minimum elvárás lenne egy Sm vagy B-s jogosítvány, és egy tükör is a kormányra! Az elektromos rollerek izgalmas és élvezetes élményt nyújthatnak, de a felelősségteljes vezetés kulcsfontosságú a saját és mások biztonsága szempontjából!

Az OOTD D99 elektromos roller nem olcsó, más ennyiért autót vesz. A kérdés annyi, hogy azzal a ronccsal 0, illetve 200 forintért el tudunk menni 70 kilométert? Ad valamilyen szintű élményt az A-ból B-be való eljutás? Ráadásul a rollerezés kiváló szabadidős tevékenység, elkerülhetjük a frusztráló közlekedési dugókat és a zsúfolt tömegközlekedési eszközökön való utazás viszontagságait. Ennek a megvalósításához az OOTD D99 egy remek alternatíva, amely komoly teljesítménnyel, nagy hatótávval, remek futóművel, kiváló fékkel, első-hátsó lámpákkal, NFC-bilétás indítással brutál jó vezetési élményt ad. Az LCD kijelző értékeit ne vegyük komolyan, sebesség és távolság mérésére használjuk a telefonunkat. Egyedül a kormányt cserélnénk egy picit nagyobbra, kerékpárboltban fogunk találni megfelelőt, ahogyan a lenti képen látható.

Visszatérve az árra, a hasonló teljesítményű, terhelhetőségű és hatótávú rollerek hazai beszerzéssel minimum a duplájába kerülnek, mint a D99. Szóval a fentmaradó 5-600 ezer forintból egészen jól gazdálkodhatunk, akár vehetünk még egyet tartaléknak, még akkor is a hazai ár alatt leszünk. Ha esetleg mi nem értünk hozzá, találunk olyan szervizest – mi is ajánlottunk fentebb egyet -, aki meghúzza, lazítja, menetrögzítőzi, zsírozza, amit kell, ahogyan írtuk is. Minden alkatrész beszerezhető, a legtöbb „rollergyártó” egy szabvány kosárból csemegézik.

Az OOTD D99 elektromos roller megvásárlásához a BGOOTD99 kupon használatával 1590,90 dollárra lesz szükségünk, ami 550 ezer forint. Jelenleg csak elővételben kapható a D99, június 19. után kezdik kiszállítani a rendeléseket!

A termék EU raktárból érkezik, június 19 után lesz feltöltve a raktárkészlet, utána 3-5 napon belül megtörténik a kiszállítás. Nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítást is tartalmazza a fenti ár!

NapiDroid.hu

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás

About Author

Kastély Béla

A jövő mindig attól függ, hogy mit teszünk meg a jelenben.

NapiDroid