Bizonyos amerikai Samsung Galaxy S20 felhasználók csoportos keresetet nyújtottak be a céggel szemben, mert úgy vélik, hogy a készülékeik kamerakészletét borító üveg hajlamos magától betörni, és erről a jelenségről a gyártó is tudott, ám semmit nem tett annak orvoslására.
Azok a felhasználók, akiknek magától betört a Galaxy S20 kameraüvege, ha nyernek, idővel számíthatnak valamilyen kártérítésre. Szerintük a Samsung eltitkolta az üveggel kapcsolatos problémát, ami széleskörűen érintette nem csupán az alap Galaxy S20, hanem az S20+, az S20 Ultra, valamint az S20 FE modelleket is. A csoportos kereset szerint a Samsung megszegte a garanciális feltételeket, és több fogyasztóvédelmi törvényt is áthágott azzal, hogy olyan Galaxy S20 készülékeket értékesített, amelyeken már eleve hibás volt a képrögzítő egységeket borító üvegbevonat.
Ezek aztán csak úgy maguktól eltörtek a panaszosok szerint, mindenféle külső behatás nélkül, rendeltetésszerű használat mellett. A dél-koreai cég a beszámolók alapján megtagadta a mobilok garanciális javítását, annak ellenére, hogy állítólag a munkatársak nagyon is tisztában voltak a hibával. A felpereseket képviselő Hagens Berman ügyvédi iroda jogászai azt állítják, hogy az üveg alatt felgyülemlő nyomás okozza a törést, ennek háttérben pedig valamilyen tervezési hiba áll.
A javítás elég sokba kerül, nagyjából 400 dollárt (~118 ezer forint) kellett annak leszurkolni, aki ezt a hibát garancián kívül orvosoltatni szerette volna a Samsung szervizeiben, hogy aztán bizonyos esetekben az üveg ismét elpattanjon – állítják a panaszosok. Ha a per valóban megkapja a csoportos kereset besorolást, akkor az ügyvédek a javítások árának megtérítését, illetve az értékvesztés kompenzációja mellett további kártérítést is kérhetnek majd. Az Android Authority munkatársai megkeresték a Samsung szóvivőit, hogy nyilatkozzanak az üggyel kapcsolatban, de egyelőre nem kaptak választ.
Forrás: AndroidAuthority