Igazából még a Huawei legnagyobb ellendrukkerei sem tagadhatják, a cég hatalmas utat járt be az elmúlt néhány év alatt. 2015-ben még csupán a piac 5,5%-át birtokolták, majd 2016 folyamán bejelentették ambiciózus célkitűzésüket, mely szerint 2021-re ők lesznek az elsők. Friss elemzések és becslések szerint a kínai vállalat könnyedén el is érheti ezt a célt.
A Korea Herald legutóbbi jelentése szerint a Huawei idén a második helyen fog végezni, mégpedig 251 millió eladott okostelefonnal, ami a nemzetközi piac 17,7 százalékát adja. Ez mindössze 3,6 százalékkal kisebb, mint a Samsung globális részesedése. A dél-koreai tech gigász a becslések szerint 323 millió eladott készülékkel büszkélkedhet majd az év végéig, ami 21,3 százalékot jelent. A számításokat a Strategy Analytics egyik elemzője végezte, a cég pedig már régóta szállít megbízható kalkulációkat többek között a telekommunikációs világgal kapcsolatban is.
Összehasonlításképp érdemes megemlíteni, hogy a Huawei 2018 végén 14,4 százalékát birtokolta a piacnak, míg a Samsung 20,3 százalékot szerzett, A két gyártó közötti különbség 5,6 százalék volt a koreaiak javára. Habár a Samsung minden évben több készüléket értékesített mint kínai kihívója, a Huawei folyamatosan egyre közelebb kerül ahhoz, hogy beérje konkurensét.
Bár a kínai gyártó idén összetűzésbe került az Egyesült Államok kormányával, ez egyáltalán nem gátolta őket a növekedésben, hazai terepen nagyon komoly eladásokat produkáltak, melyeknek egyik főszereplője a legutóbbi zászlóshajó, vagyis a Mate 30 Pro. Az amerikaiak által kirótt kereskedelmi tiltás sajnos még mindig érvényben van, így a Mate 30 mobilok és más frissebb készülékek továbbra sem kaphatják meg a Google Szolgáltatásokat, ami egyáltalán nincs jó hatással a vállalat eladásaira a nyugati piacokon, ez különösen Európára érvényes.
Azt azért nem hátrányos tudni, hogy más játékosok is vannak ebben a küzdelemben, nemrég hírt adtunk arról, hogy a Xiaomi megszerezte a negyedik helyet globális szinten, és persze az Apple is ott van az élvonalban, eladásaik révén az övék a harmadik hely. Becslések szerint a cupertinoi cég 193 millió készüléket értékesít az év végéig, ezzel pedig birtokukba kerül a nemzetközi okostelefonos színtér 13,6 százaléka.
Mit gondolsz, tényleg megelőzi a Huawei a Samsungot, vagy megáll a kínai gyártó növekedése?
Forrás: GSMArena