Korábban volt már precedens arra, hogy a gyártók korlátozták az alkalmazások teljesítményét olyan indokok miatt, mint az üzemidő vagy a lapkakészlet melegedése. Ha valaki elfelejtette volna, ezzel a megkérdőjelezhető gyakorlattal legutóbb a OnePlus élt, volt is visszhangja a dolognak. A legújabb értesülések szerint a Samsung is próbálkozik hasonlóval, állítólag 10 000 alkalmazás esetében éltek a teljesítmény korlátozásának opciójával.
A GaryeonHan és a Korean Netizens publikált egy listát, amelyen 10 000 olyan alkalmazás szerepel, amiket a jelek szerint a Samsung teljesítmény-korlátozásnak tett ki, mégpedig a Game Optimizing Service (GOS) által. A cég koreai fórumát is elárasztották a panaszok ennek következtében.
Játék optimalizálásnak tűnhet a dolog, de nem csak játékok teljesítményét fogta vissza a Samsung, derül ki a gyűjtés nyomán, olyan populáris és mindennapos alkalmazások is ott vannak a listán, mint a Netflix, a Microsoft Office appjai, a TikTok vagy a Google Keep. A Samsung nem volt szívbajos, és a saját alkalmazásai esetén is korlátozta a működést, a Samsung Pay, a Samsung Cloud és a Samsung Pass is szerepel a listán.
Persze benchmark alkalmazások nincsenek a felsorolásban még véletlenül sem, ezek esetében a hardver biztosítja azt, ami a csövön kitér, nincs korlátozás például az AnTuTu vagy a Geekbench appoknál. Egy koreai YouTube-videós úgy ellenőrizte a Samsung huncutságát, hogy fogta a 3DMark nevű benchmark programot, és azt úgy álcázta, mintha az a népszerű telefonos játék, a Genshin Impact volna. Ezt követően már drasztikusan alacsonyabb pontszámok és bezuhant képkockasebesség volt a tesztelés eredménye.
Említést érdemel, hogy a GOS szolgáltatás elvileg nem települ a Galaxy S22 sorozatba tartozó okostelefonokra, habár ott van a Galaxy Store kínálatában, ezt az Android Authority újságírója is kipróbálta a saját Plus variánsával. Az oldal munkatársai közül egy másik arról számolt be, hogy a Galaxy S21+ telefonján viszont nagyon is ott van ez a “játék optimalizáló” szolgáltatás, és még letiltani sem lehet.
A gyártó szempontja világos, szeretnének egyensúlyt teremteni az üzemidő és a teljesítmény között, viszont ezzel a megoldással szemben teljesen jogos kritika, hogy a drága pénzen vett okostelefon nem a beígért teljesítményt nyújtja. Az pedig, hogy benchmark alkalmazásokat nem korlátoznak, csak még gyanúsabbá és megkérdőjelezhetőbbé teszi ezt az egészet.
Legutóbb a OnePlus lett rajtakapva, hogy manipulálja, visszafogja az alkalmazások teljesítményét, persze a szintetikus teszt applikációk kivételével, mégpedig egy olyan csúcsmodellen, mint a OnePlus 9 Pro. Mondjuk 5 évvel ezelőtt is volt egy ilyen fiaskójuk. Ez pont egy olyan gyakorlat, amit talán nem kellene átvennie a Samsungnak. Az Android Authority munkatársai megkeresték a dél-koreai vállalatot, hogy pontos-e a közzétett lista, és hogy a Game Optimizing Service miként befolyásolja az appok működését, illetve hatást gyakorol-e a teljesítményt mérő benchmark alkalmazásokra. A kollégák egyelőre nem kaptak választ a megkeresésre.
Forrás: AndroidAuthority