Mostanában elég sok – egyáltalán nem alaptalan – vád éri a Facebokot, hogy könnyelműen bánik a felhasználók személyes adataival, ráadásul a közösségi oldal kiváló táptalaja annak, hogy a hülyeség terjedjen. Nagyon sokan osztanak meg úgy tartalmakat, cikkeket, hogy igazából el sem olvassák, mit továbbítanak az ismerőseik vagy a követőik felé. Ez ellen szeretne fellépni a Facebook egy új fejlesztéssel, amelyet már jelenleg is tesztelnek.
Az új funkció, ha bevezetik, javasolni fogja megosztás előtt a felhasználóknak, hogy amit szeretnének kiposztolni, mindenképpen olvassák el. Az új opciót a globális Facebook-felhasználók nagyjából 6 százalékával már tesztelik is, olyanokat vontak be, akik a közösségi oldal Androidra szánt applikációját használják. A Facebook azt reméli ettől az újítástól, hogy kevesebb megtévesztő tartalom kerül megosztásra, amelyeket sokszor csak a félrevezetően megfogalmazott, az indulatokra ható címek miatt osztanak tovább a felhasználók, miközben bele se pillantanak abba, hogy mi is áll az adott cikkben, videóban.
A Facebook a Twitteren jelentette be az új funkciót, illetve annak tesztjét, azt is megmutatva, hogy mindez miként fog kinézni a gyakorlatban. A felhasználók kapni fognak egy ilyen szöveget:
“Megosztani készülsz egy cikket anélkül, hogy megnyitnád. A cikkek elolvasás nélküli megosztása azt jelentheti, hogy kulcsfontosságú tényekről maradsz le.”
Ezután két opció közül lehet választani, az egyik a cikk megnyitása, a másik pedig annak megosztása megnyitás nélkül.
Starting today, we’re testing a way to promote more informed sharing of news articles. If you go to share a news article link you haven’t opened, we’ll show a prompt encouraging you to open it and read it, before sharing it with others. pic.twitter.com/brlMnlg6Qg
— Facebook Newsroom (@fbnewsroom) May 10, 2021
A Facebook senkit nem tud kényszeríteni, hogy valóban elolvassa a tartalmakat megosztás előtt, így aztán egy csöppet kérdéses, hogy ez az újítás miként lesz képes hátráltatni az összeesküvés-elméletek, a hülyeségek terjedését, ugyanakkor egy hasonló Twitter-fejlesztés eddig egészen pozitív eredményeket mutatott.
A Twitter tavaly nyáron vezetett be egy ilyen újítást, amit aztán szeptemberben még szélesebb körben is tesztelni kezdett. A próbák során kiderült, hogy a felhasználók 40 százalékkal gyakrabban nyitották meg a cikkeket, mielőtt közzétették volna azokat. Ha a funkció sikeresnek bizonyul, idővel kiterjeszthetik az összes Twitter és Facebook felhasználóra.
Forrás: PhoneArena