A zászlóshajók sebességét hozná filléres mobilokra a Puffin OS

0

Habár volt már több hasonló próbálkozás (pl. Nextbit), a CloudMosa nevű cég most egy új, felhő alapú operációs rendszert fejleszt kifejezetten olcsó okostelefonokra, hogy azok olyan sebességgel tudjanak működni, mint a méregdrága csúcskategóriás mobilok. A rendszer szoftveres alapjait az Android szolgáltatja, ezért – és a zseniális neve miatt – úgy gondoltuk, megérdemel pár szót a Puffin OS hamarosan induló Kickstarter kampánya.

Hogyan lesz villámgyors egy 100 dolláros okostelefon? Nos, az ötlet az lenne, hogy a számítási feladatok nagyját felhőben lévő szerverek végeznék, kvázi mintha streamelnénk magunknak egy Samsung Galaxy S10-et az olcsó Nokia 1 mobilunkra. Gondolom ennél a résznél most páran nagyon érdeklődve a kijelzőre tapadtak, míg a többiek visszatartják a nevetést. A CloudMosa viszont nem enged a gúnyos hangoknak, helyette benchmark eredményekkel igyekszik igazolni a Puffin OS relevanciáját.

A Jetstream egy JavaScript alapú szintetikus tesztalkalmazás, ami a böngészők számítási eredményeit méri. A fejlesztők 100 dolláros okostelefonokat vizsgáltak a rendszerrel, amely a fenti diagram alapján jócskán túlteljesíti példál az Androidot. A Puffin egyébként tömöríti is a weboldalakat, hogy minél kevesebb adatot használjanak el a felhasználók.

 

Forrásaink nagyon következetesen rámutatnak arra, hogy nem ez az első alkalom, hogy hasonló ötlet megfogant valaki elméjében, de eddig egyik sem lett siker. Az mondjuk nem is kérdéses, hogy a távolban lévő felhő számítógépek képesek lennének bármilyen okostelefonos processzornál gyorsabban dolgozni, viszont a késleltetés könnyedén a buli gyilkosa lehet. Hiába számítja kvantumszámítógép az általam elindított folyamatokat, ha csak EDGE hálózat van a telefonomon, és ugye 100 dolláros mobilokat általában nem ott vesznek, ahol első osztályúan ki van építve a hálózati infrastruktúra. Az OpenSignal mérései szerint egyébként az AT&T LTE hálózata átlagosan 54,1ms késleltetésre képes, miközben a többi amerikai szolgáltató ennél kicsit lassabb sebességet tud biztosítani. Alkalmazások esetében ez kicsit lassú, de még elfogadható, játékokhoz viszont már teljesen használhatatlan. A Google Stadia például azért lehet majd életképes, mert vadonatúj technológiákra épül, és a játékszerverek az internet szolgáltató hardverével együtt vannak lokalizálva, hogy a lehető legminimálisabb legyen a késleltetés.

A CloudMosa munkatársai további érveket is említenek a web alapú alkalmazások mellett, például hogy azok telepítése egy szempillantás alatt megtörténik, és nem vesznek el semennyit a készülék belső tárhelyéből. Ha valakit egyébként érdekel a Puffin OS, akkor ki tudja próbálni a preview verziót a Redmi Go és Nokia 1 mobilokon.

Egyelőre egy fontos dolog hiányzik a Puffin OS leírásából, mégpedig az ára. A CloudMosa jelenleg is kínál egy Chrome alapú böngészőt, melynek 2 dollár a havidíjat, viszont 12 dollárért egy éven át lehet használni, akciósan. A fejlesztők állítása szerint a fizetősséget az indokolja, hogy sokkal gyorsabban tudnak javítani biztonsági réseket, mint a konkurencia, ugyanakkor mindannyian emlékszünk, mi lett a fizetős böngészők sorsa. Bizony ifjúság, volt ilyen is valamikor, mi több, az egyik az Internet Explorer volt. Visszatérve a Puffin OS-re, kíváncsiak vagyunk, hogy hogyan teljesít majd a gyakorlatban,. Ha érdekelnek a további részletek, kattintsatok erre a linkre!

Végül pedig egy kis magyarázat a borítóképre, ha valakinek nem ugrott volna be:

Forrás: GSMArena

Kövesd te is a NapiDroid.hu-t a legfrissebb androidos hírekért!
Megosztás
NapiDroid